Basisschooljuffen gezocht!

Discussion in 'De lounge' started by maria80, Aug 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Zijn er hier nog juffen die een leuk idee hebben voor de verjaardagskalender in de klas? Mijn inspiratie is een beetje op (en wil toch elk jaar wel wat anders).
    Mag maandag weer aan de slag, heb er bijna wel weer zin in. Thuis met de kleine is toch ook wel erg lekker, gelukkig werken we parttime!

2. emje

emje Niet meer actief

hier staan erg veel ideeen. ik hoop dat je er iets aan hebt. ik begrijp goed dat je inspiratie op is na een aantal jaar. wel erg leuk om te doen denk ik :)

PABOforum.nl

3. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Hier ook een juf. En hoe saai, ik doe BIJNA elk jaar hetzelfde haha. Ik laat ze een een tekening (meestal met verf) van zichzelf maken en daaronder komt de datum van hun verjaardag. Deze allemaal op volgorde als kalender ophangen en als iemand jarig plakken we hem op het bord (tegenwoordig naast het smartboard haha). En daarna mag hij of zij hem zelf mee naar huis nemen. Maar ja, dit is weer niets voor groep 8. Welke groep heb je?

Vorig jaar had ik groep 8. Toen had iedereen een foto van zichzelf ingescand op school en die hebben we toen bewerkt met een programmaatje op de pc tot ze er uitzagen als freaks. En hiervan een kalender gemaakt. Was erg leuk en lachwekkend en dit vonden ze zelf ook erg leuk om te doen haha.

En ik mag ook maandag weer beginnen, maar heb er juist heel veel zin in :D Heb dit jaar groep 5/6

4. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    4,974
    2
    38
    Ik maak vaak vissen waarvan ik de buik eruit haal en versier met wasco/ecoline of ik maak vaak vlinders van wasco die ik op de wolken plak. De wolken maak ik van witte en blauwe verf door elkaar gesponst. Wie weet zijn er hier nog meer leuke ideeën. Altijd leuk om wat anders de horen! Nu nog even genieten van de vakantie!

5. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Vandaag ook alweer op school geweest, even wennen hoor!

Wat ik wel eens gedaan heb is een foto van de kinderen maken, opplakken op een vel gekleurd papier en ze daaromheen dmv stukjes gescheurd gekleurd sitspapier een fotolijstje laten plakken. Snel een vrolijk resultaat!

Of op ronde blaadjes laten tekenen, naam en verjaardag erop laten schrijven, en van dit rondje een ballonnetje maken dmv een strikje en touwtje aan de onderkant te plakken. De ballonnen kun je dan aan een lijntje door de klas hangen.

Een collega van mij heeft op deze manier eens een rups gemaakt, ook leuk! Zelf een kop/staart/pootjes knutselen en de rondjes met de verjaardagen van de kinderen vormen dan het lijf.

Succes :) En werk ze maandag!

6. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Dit heb ik ook nog wel eens gedaan. Maar heb meestal bovenbouw dus dan kan ik hier niet mee aankomen...of ze vinden het dodelijk saai. Nu eindelijk weer eens middenbouw. Dus kan ik weer lekker losgaan met plakken en scheuren en knippen e.d. :D

7. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze wel eens hun pasfoto uit laten knippen, en als lijf zelf van verschillende stoffen,papier ed een lichaam laten maken en daaronder hun naam met geboortedatum

Of een foto van ze maken met een hun hand omhoog,net alsof ze een ballon vasthouden. Dan zelf een ballon laten maken en versieren met naam en geboortedatum erin

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Pasfoto's kopiëren (vergroten) en dan op pop-art wijze in laten kleuren met viltstift.

Een letterslinger maken (bijv. hartelijkgefeliciteerd) ieder kind krijgt een letter om te versieren (als er meer kinderen zijn dan letters, oplossen met een aantal uitroeptekens erachter.)

9. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    Een foto van het hoofd van het kind op een groot papier plakken. Daaronder knippen en plakken de kinderen hun eigen lichaam.

Ik zet de kinderen (kleuters) op de foto met zo'n opblaasbaar cijfer van de Xenos.
    Bijv. met de 5 als ze 5 worden.
    Die foto's hang ik achter elkaar op in de klas. De eerste jarige vooraan.
    Zo zien de kinderen makkelijk wie er aan de beurt is en hoeveel jaar hij/ zij wordt!

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Ik laat ze van wasco varkens tekenen ( feestvarkens !) en daarna een feestmuts erop maken en versieren met slingertjes en feestelijke dingetjes zoals confetti enzo..
    Ik maak een grote knijper en maak die vast aan de eerste jarige. Op die knijper staat ...en het volgende feestvarken is....

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Thanks.

Heb een bovenbouwgroep, denk dat ik toch maar iets met foto's ga doen.

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    wat een goede site, thanks!

Share This Page