incassobureau bet. regeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

We proberen nu ons hoofd boven water te houden en uit de schuldsanering te blijven maar dan moet het termijn bedrag echt lager.

Want we hebben een inkomen van 1300 + toeslagen. Maar onze huur alleen al is 750 euro.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Inprincipe stellen wij dat een schuld binnen een jaar voldaan moet zijn.
    Dus dan kom je uit op 416 euro. Maar dat is dan zonder bijkomende kosten en rente.
    Die komen nog eens bovenop dat bedrag.
    Maar geod, als ik jouw was zou ik minimaal met eens voorstel van 250 euro ofzo komen.
    En tja, dat je in september meer kan gaan betalen is fijn maar voor nu nog geen garantie.
    Dus spreek af dat je tot september bv 250 euro betaald en dan de regeling zou willen herzien.
    Wellicht gaan ze daar mee akkoord

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Dat is heel vervelend voor je maar daar al je schuldeiser geen "medelijden" mee hebben.
    Die wil gewoon zijn geld waar hij recht op heeft.
    Maar hoe is het mogelijk dat je met een inkomen van 1300 euro een huru hebt van 750 euro? Ben jij werkeloos geraakt ofzo als ik vragen mag? Want die huur is natuurlijk veel te hoog voor zo'n inkomen

4. Rono

Rono Niet meer actief

Dat zou al een enorme oplichting zijn. Mijn oma wilt best bijspringen maar die kan niet bijspringen tot 6... euro. Wel tot 250 euro.

5. Rono

Rono Niet meer actief

Maar ik heb nog gene officiele brief ontvangen van het incassobureau. Allene het cctje van het kdv

6. Rono

Rono Niet meer actief

Klopt.. we hadden net een maand dit huis en toen raakte ik werkloos. Anders waren we hier nooit gaan wonen ( hadden we het ook nooit gekregen )

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij houden over het algemeen ook een jaar aan, bij sommige opdrachtgever 2 jaar en met een heeeel goede onderbouwing en eventueel bewijs 3 jaar.
    Echter zijn er ook opdrachtgevers die het binnen een half jaar willen hebben.....

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Dan zou ik als de sodemieter het kdv contacten om een regeling te treffen dan kunnen ze de incasso opdracht nog terug trekken.
    Dat scheelt je weer bijkomende kosten (en die zijn echt heeeel hoog!)

9. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
  10. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja sorry, maar ik kan me niet goed voorstellen dat iemand dit allemaal niet ziet aankomen, het lijkt me dat het wel een tijd duurt voor je een schuld van 5000,- euro heb.. en voor dat het een keer bij een incassoburo terecht komt gaat er ook een tijd over heen. ik denk dat er niks anders op zit dan extra werk zoeken en overbodige dingen verkopen en eens goed kijken waar je je geld aan uit geeft en daar op korten.

11. Rono

Rono Niet meer actief

@hierboven: Lang over gedaan? 4 maanden kdv 4 dagen per week loopt snel op hoor.

Ik heb de eigenaar gelijk geemailt met mijn voorstel dus 250 per maand en dat ie de incassobureau erbuiten houdt. En wanneer ik mij ook maar 1 keer niet aan de regeling houd dat ie ze gelijk inschakelt. Ook erop gewezen dat ie een foutief adres heeft en dat hij alle extra's krijg die we krijgen ( kinderbijslag, vakantiegeld end ) en vanaf september zo veel mogelijk

12. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus in principe ongeveer 1000 euro (iets meer) per maand aan ko en je ontvangt dan niks van de belasting terug?

13. Rono

Rono Niet meer actief

Komt er dus eigenlijk op neer dat je beter een schuld bij de belastingdienst kan hebben want die kan je in 24 mnd aflossen dan bij een kdv :(

14. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    huh?

15. Rono

Rono Niet meer actief

Juist.. geen recht op! Door een probleem met school. Als student krijg je normaal wel kinderopvangtoeslag. Ik zou na mijn verlof weer naar school gaan en toen hebben ze me uitgeschreven en dit wist ik dus niet. Normaal krijg je dan ook het 1/6deel van de gemeente.

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    je bent een betalende klant.. en dus mogen ze het eigenlijk niet wijgeren .. ik zou gewoon zeggen wat je kan missen .. en dat ze het daar maar mee moeten doen

17. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel vreemd, dan zou ik rechtshulp zoeken, want als je student bent heb je gewoon recht op belastingteruggave

18. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Vind het een goed voorstel wat je gedaan hebt hoor.
    Hopelijk heb je snel een reactie!

19. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    rono heb je PB gedaan!!

20. Rono

Rono Niet meer actief

sjmmie: Niet als blijkt dat je bent uitgeschreven. De decaan had me verzekerd dat ik niet uitgeschreven zou worden. Dit is dus toch gedaan en daar kwam ik aps achter toen ik bericht van de ibgroep kreeg. En vlak daarna kreeg ik bericht dat ik dus ook geen recht had op toeslag.

Ja ik hoop echt dat ie er op in gaat. En anders doe ik dit voorstel ook naar het incassobureau als ie het toch via het incassotraject wilt gooien.

Deel Deze Pagina