incassobureau bet. regeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dan heb jij weer werk hahaha.
    wel verplicht en naar werk (de boze werknemers dan natuurlijk)

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Inderdaad je legt het goed uit ;) is je werk die van mij ook geweest.
    Om het even te verduidelijken er zit dus een groot verschil tussen een incassobureau en een deurwaarderskantoor, soms is dit ineen kijk dit even na.

Incassobureau kan alleen maar bluffen en dreigen maar kan geen rechtsmiddelen aanspreken en zijn het dan verplicht om door te zetten naar een deurwaarder.
    Een deurwaarder moet voordat hij een dagvaarding uitbrengt een eerste aanmaning versturen dan een tweede sommatie. Als jij dan een betalingsregeling voorstelt kunnen ze dit weigeren of een inkomstenformulier toezenden waarin je alles moet overleggen bankafschriften etc in deze fase kan een deurwaarder eigenlijk nog geen beslag leggen. Dan komt de derde aanmaning met een aankondiging dagvaarding. Zodra dagvaarding is uitgebracht en de zitting is geweest dan is er een vonnis die wordt je betekend door een deurwaarder, en dan inderdaad kan er beslag inboedel, loonbeslag gelegd worden.

Een tip: Blijf nooit bij een zitting weg, doe je dit wel wordt alles toegewezen en krijg je een "verstek vonnis" als jij in jou geval gewoon aanwezig bent aangeeft dat je regelingen hebt geprobeert te treffen etc... Dan wil een rechter nog weleens kosten van incasso kwijtschelden. ;) Lees je ook goed in op de volgende websites dan ben je in ieder geval voorbereid.

KBvG :: Home en Gedragscode en toezicht | de organisatie | Nederlandse Vereniging Incasso-Ondernemingen

3. Rono

Rono Niet meer actief

Het is geregeld. Gaat nog wel via het incassobureau maar dat is niet anders maar ik mag er een stuk langer over doen. Deze toestemming heb ik van het kdv zwart op wit. Dus kan ie niet terug trekken :)

Mag dus slotje op

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    *Kloink*

Deel Deze Pagina