Iemand verstand van kittens?!

Discussion in 'De lounge' started by Oek oek, May 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Whaaaaaa help!
    Onze poes is deze week bevallen van 4 kittens, maar vandaag sleept ze steeds 1 kitten uit de doos en die legt ze op de koude vloer onder de tafel neer!
    Zo zielig!
    Ik leg hem steeds weer terug.
    Waarom doet ze dit?!?!
    Help!
    Paniek!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarschijnlijk vind je poes de doos geen gescikte plaast ze zal op zoek gaan naar rust waar niemand komt kijken want daar hebben katten een hekel aan laat haar haar gang maar gaan en blijf bij de kittens weg als er iets mis is komt ze vanzelf

oja je kat zal weinig eten deze tijd en mager worden is niet erg komt vanzelf goed

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor je reactie!

Ze heeft al 5 dagen met die kittens rustig in die doos gelegen, toen vond ze het geen probleem...

En de doos staat op een rustige plaats.. Maar ik zal dan even toekijken wat er gebeurt als ik de kitten niet meteen terugleg.. want het klinkt zo zielig als die hard gaat piepen.. (ze doet het trouwens steeds bij dezelfde :( )

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Kan ook zijn dat ze als ze dit alleen bij die eene doet, vind dat er iets mis is met die kitten. Soort van natuurlijke selectie. Door de kitten met een minimum kans aan gezond groot worden weg te leggen om dood te gaan, heeft de rest meer kans om goed groot te worden.
    Is in onze ogen erg hard. Maar het is wel de natuur.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik denk dat de kitten iets mankeerd en dat is bij katten een moederinstinkt. het is hard maar het enige wat je kunt doen is blijven terug leggen in de hoop dat de moeder hem.haar blijft voeden. heel vaak is het zo dat de moeder die kitten ook niet laat drinken met als gevolg dat hij/zij doodgaat. je ziet dit vaak bij de kleinste kitten uit het nest en zal het "deusje"blijven tussen zijn broetjes en zusjes en niet geaccepteerd worden

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik weet het het piepen is echt niet leuk van die kleintjes.mijn kat ging ook altijd met de kittens slepen na een paar dagen.maar wat wilma is ook mogelijk dat is afwachten ik zou het als ze het weer doe 20 min wachten wat ze met de andere kittens doet. hoeveel zijn het er?

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Gossie wat zielig..
    Heb even op het lijstje met gewichten gekeken en gelukkig komt ie tot nu toe wel goed aan..
    Mama poes is nu zelf op de grond gaan liggen, en de kittens liggen bij elkaar in de doos.

*kijkt angstvallig toe*

:)

10. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Dierenartsen zeggen het ook.... meestal is er dan iets mis met de kitten en daarom word het verstoten.

11. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Dat doet onze poes ook hoor... even afkoelen hihi

12. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    :( zielig hoor.
    Maar wat me wel opviel, ik was deze week aan het stofzuigen, en toen werd mamapoes nerveus, en toen rende ze uit dr doos met diezelfde kitten in dr bek! Alsof ze die toen juist wou redden...

(ben overigens maar gauw gestopt met stofzuigen en met een vegertje verder gegaan :) en toen ging ze weer terug met die kitten)

Vreemd...

*ze ligt inmiddels weer bij de kittens in de doos (alle 4)*

13. Er is dan wellicht iets aan de hand met die kitten zoals hierboven al vermeld is. Wij hebben een hondje en die deed hetzelfde bij een van haar pups. En die pup was idd niet gezond en hebben wij bij de dierenarts helaas en met veel verdriet in moeten laten slapen. Dat is hun moederinstinct

14. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Oke.
    Wel goed dat haar moederinstinct haar dat verteld.. Maar ik had liever dat haar moederinstinct haar op dat punt even in de steek liet.. Want ik zit steeds in de stress om dat zielig piepende poessie :)

Moet straks nog even weg. Is het verstandig om de doos incl mamapoes in een andere kamer te zetten waar de vloer warmer is? Zodat die kitten niet onderkoelt raakt van de koude vloer hier? (of sla ik nu een beetje door :) )

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ik denk dat je nu een beetje doorslaat idd. Het is toch ook helemaal buiten niet koud, dus zo gauw zullen ze echt niet onderkoelt raken.
    Gewoon om boodschappen gaan!

16. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    :oops: Oke.. heb namelijk geen idee hoe snel dat gaat met die kleine beestjes (en onze vloer is echt ijskoud.. als mn zoontje met blote voetjes loopt dan voelen zn voetjes aan als ijsblokjes)

:oops: Maar zal ze maar gewoon met rust laten..

17. nou k denk dat je daar in niet doorslaat en dat je er zelfs verstandig aandoet om ze even in een andere kamer te doen. Zeker omdat ze nog maar een paar dagen oud zijn. Het is buiten niet koud maar je weet niet hoelang moederpoes haar kitten op de koude grond laat liggen. Die heeft echt wel de warmte nodig van mamapoes.

18. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Meestal is er wat mis met de kitten al moederpoes dit doet.
    Onze poes is 3 weken terug bevallen en toen heeft ze 2 van de 5 die het overleefd hebben vestopt en we hebben ze nooit meer gevonden.
    (denk opgegeten..)
    Het nestje die ze had was niet goed en ze heeft ze toen verstoten:(
    Hoe zielig het ook is het is de natuur en helaas kan je daar niks aan doen:(
    Hoop dat het goed komt met het kleine katje!

19. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Ohjeee wat zielig :( Dat je die 2 niet meer teruggevonden hebt..

Tot nu toe gaat het weer goed. Ze ligt in de doos en alle 4 poesjes liggen te drinken...

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    dat opeten zou best kunne hoor, wij hebebn een poes gehad die al haar kittens had doodgebeten en waarom dat wteen we niet zeker. 3 wk later zijn we naar de dierenarts geweest omdat ze niet at en veel was afgevallen bleek ze baarmoeder kanker te hebben en ze is ingeslapen omdat ze ook al een jaar of 8 was. Ze had al eerder nestjes gehad en was ene prima moederpoes dus op de een of andere manier wist ze gwoon dat ze niet meer lang te leven had en heeft daarom waarschijnlijk haar kittens toen doodgebeten omdat ze er niet voor kon zorgen. de natuur is hard en hopelijk komt het goed met dit kleine katje, zo niet je hebt je best gedaan. succes met de kitten

Share This Page