Incassobureau, na 6 jaar

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, Jan 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou ook even nagaan of je bij de gemeente wel op het juiste adres ingeschreven staat. Als dit bij je ouders is, is het logisch dat zij de post krijgen. Voor het betekenen van een vonnis bijvoorbeeld of het langsbrengen van een dagvaarding e.d. moet de deurwaarder je GBA opvragen, dat zijn je woongegevens zoals bekend bij de gemeente. In mijn vrijwillige werk (budgetcoach) heb ik een cliënt die op die manier in de problemen is gekomen. Nooit juist ingeschreven op het adres waar hij al tich jaar woont. Alle post ging naar het vorige adres. Daar werd dus uiteindelijk beslag gelegd (vanwege een verkeersboete), waardoor de huur niet afgeschreven kon worden enz...

Neemt natuurlijk niet weg dat het heel vreemd is dat er beslag word gelegd op toeslagen ban je ouders.

2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik ben in de tussentijd getrouwd, kinderen gekregen en nog nooit problemen gehad qua adres. Dat lijkt me dus stug.

3. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Is het geen spam??? Wij hebben ook een keer een brief van een of ander incassobureau gekregen. We kregen argwaan omdat we alle rekeningen meteen betalen (grootste deel via automatische incasso/ideal). Via Google zijn we er achtergekomen dat dat hele incassobureau helemaal niet bestond!

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij hebben een aantal jaar terug iets gehad wat er in (gelukkig!) mindere mate op leek: mijn man had ergens in 2004 een proefabonnement op een krant gehad, dik 7 jaar later een laatste aanmaning of wij even een x aantal jaar abonnement wilden betalen voor de krant, boetes en rente etc. Uh? Het was een aflopend contract zonder automatische omzetting, hij heeft nooit meer een krant ontvangen na afloop en al helemaal nooit een rekening of aanmaning gezien. Incassobureau gebeld die deden erg moeilijk. Het betreffende dagblad gebeld: die hadden geen contract (of kopie) meer met zijn handtekening en daarmee was het eigenlijk direct klaar. Maar wat kan je in de stress schieten van een dergelijk bericht! Helemaal als ze nu in ene alles bij jouw ouders willen verhalen :$ Succes!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Maar het kan wel.

Woon al van af mijn 17 niet meer bij mijn ouders een jaar of 5/6 gelden kreeg ik nog een brief op een adres waar ik al zeker 15/18 niet meer woonden.

Toevallig is mijn vader bij de buurvrouw gaan wonen in 1992 en kende die buren nog van waar ik woonde met mijn ouders haha. Ja soap is er niks bij;) zo kreeg ik dus een brief zo lang na dato nog op dat adres.

6. sieppie

sieppie Niet meer actief

Zoals iemand anders ook al zei. Eerst ff bellen met Telecomaanbieder. Dan incassobureau. Als er geen tussentijdse aanmaningen zijn geweest, mag dit namelijk niet! Zelfde geld zijn je oude gegevens gehacked bij de Telecomaanbieder en word je nu opgelicht...

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik ben er dus achter dat de telecomaanbieder het dossier als het ware 'doorverkoopt' aan een incassobureau.

Er is dus niets op te vragen via hen. Geen specificatie, geen herinneringen etc.
    Dat moet dus liggen bij het incassobureau. Die het kennelijk niet zo nauw neemt met de regels, want beslag leggen op geld van mijn ouders. Dat mag dus niet zomaar.

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Dat doorverkopen kan idd.

Wat geeft het incassobureau aan als je die belt voor het opvragen van het contract, de aanmaningen, uitspraak rechter etc.?

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik moet nog contact met hen opnemen. Eerst even dubbelchecken bij mijn moeder of dit het juiste bureau is.

Wat ik me nu alleen afvraag is het volgende: ik heb nog altijd zelf niets ontvangen van dit bureau (terwijl ze normaal heel doortastend zijn in het zoeken van gegevens heb ik al gevonden via Google), maar is dat alles dan wel rechtsgeldig?

Tenslotte heb IK al deze jaren geen weet gehad van wat er speelde...

10. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Ik denk dat dit gewoon een incasso bureau is die oude dossiers opkoopt, ook al zijn sommige zaken verjaard. Met wat dreigementen krijgen ze heel wat mensen alsnog aan het betalen. Negeren of zeggen dat ze de boom in kunnen met hun verjaarde dossier

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Welk incassobureau is het? Mag ook via pb. Ik heb ervaring met deze werkwijze en heb ook al mensen geholpen met deze wan praktijken.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

#32 twinkle star, Jan 26, 2016
    Last edited by a moderator: Jan 26, 2016
    Dit mag niet, de rekening is inmiddels verjaard en innen bij je ouders kan en mag niet. Je geeft aan dat ze beslag leggen op de toeslagen van je moeder. Beslagleggen op toeslagen mag alleen als de schulden ook daadwerkelijk betrekking hebben op de toeslagen. Dus beslagleggen op huurtoeslag mag alleen als je een huurschuld hebt en beslagleggen op zorgtoeslag als je een schuld bij je zorgverzekering hebt.

Ik heb het idee dat je met een heel fout incassobureau te maken hebt...

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Welk incasso bureau is dit? Er zitten nogal wat malafide bureaus tussen, maar dat er iets niet aan de haak is moge duidelijk zijn.

14. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik lees hier in spanning mee. Haha! Heb er totaal geen verstand van maar vind het wel absurd dat dit gewoon kan gebeuren na zoveel jaren! Zeker ook dat beslag op de toeslagen. Stel dat het je eigen toeslagen waren en je denkt dat dit zo hoort. Daar gaat je geld dan, terwijl het dus goed aan te vechten is als ik het zo lees!

Hoop dat het je lukt!

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wat ze tegenwoordig toch allemaal proberen.... Word steeds gekker.

Hebben jij en of je ouders geen rechtsbijstandverzekering? Die zou ik sowieso inschakelen als je het niet vertrouwd.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje lijkt me niet kloppen succes!

17. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Dit was ook het eerste wat bij mij op kwam!!
    Er zijn heel veel oplichters die zo mensen geld afhandig proberen te maken. Ik zou in dat geval zeker even naar de politie gaan.

18. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Een incassobureau kan geen beslag leggen. Als er beslag is gelegd doet de deurwaarder dat. Dan is er ook een uitspraak van de rechter. Die uitspraak verjaard niet na 5 jaar, maar pas na 20 jaar (als de verjaring in de tussentijd niet is gestuit). Beslaglegging op toeslagen mag inderdaad alleen als het gaat om een schuld waarvoor de toeslag wordt verstrekt.

19. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Oh ja en beslag leggen ten laste van je moeder kan alleen als het vonnis (ook) op haar naam staat.

20. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Is het toevallig EDR Incasso?

Share This Page