Incassobureau, na 6 jaar

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, Jan 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar dan moet er een uitspraak zijn. Aangezien ts en ouders hiervan niet op de hoogte zijn is dat bijna niet mogelijk toch? Dan zou het na 5 jaar verjaard moeten zijn.

Ik denk niet dat dit incassobureau beslag heeft gelegd maar dat dit een manier is proberen tich geld te krijgen. Want beslag op de toeslagen is onmogelijk en eerlijk.... Een incassobureau die een dossier koopt zal proberen zoveel mogelijk geld te innen maar kosten voor de gang naar de rechter komen ook voor hun rekening. Dan moeten ze heel zeker zijn dat het ze iets zal opleveren en dat lijkt me in deze zaak niet het geval.

2. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Tja ik ken gevallen waar ik zo vaak aan de deur kom, persoonlijk de stukken achterlaat en toch zweren die mensen nooit iets te hebben ontvangen. Het zal er veel aan liggen of ts (op het goede adres) ingeschreven is geweest en hoe goed de administratie / post wordt gedaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat je het niet weet als je daar ooit stukken van hebt gehad.

Als er echt beslag is gelegd dan komt binnen 8 dagen na de datum van het beslag de deurwaarder langs met stukken waarin oa de naam van de deurwaarder staat. Als je niet thuis bent dan wordt het in de brievenbus gedaan in een envelop met daarop de gegevens van de deurwaarder (en de melding ambtelijke stukken). Het wordt dus niet zomaar per post verzonden en ook niet in een normale envelop gedaan. Misschien heeft ts iets aan deze informatie.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb niet alle berichten gelezen dus misschien is het al gezegd. Wat ik hier niet van begrijp is dat het incassobureau blijkbaar nooit in het GBA heeft gekeken voor jouw adres. Ik neem hierbij wel aan dat je altijd eerlijk geweest ben met je inschrijving. Ik had een paar maanden geleden ineens een rekening van een incassobureau van een rekening van minimaal 3 jaar geleden die wij ook vergeten waren. Ik heb ze gebeld om uitleg te vragen en het bleek dus dat zij mijn adres achterhaald hebben via de gemeente. Dat is een standaard procedure.

Ik denk dat ze dit nu naar jouw ouders hebben gestuurd omdat zij tot jouw 21e je wettelijke vertegenwoordiger waren op financieel gebied. Maar dan nog vind ik het raar dat dit zomaar kan als jij nooit een brief hebt gehad want incassobureaus zijn erg goed in het versturen van brieven. (Ik heb gewerkt bij een budget advies centrum en daar kwamen gigantisch veel van die brieven binnen).

Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact met ze opnemen om te kijken wat je kunt regelen.

4. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Dit want het is verjaard, verkoop ze een dikke doei!

5. koala28

koala28 Niet meer actief

De uitspraak kan er ook zijn, daarvoor hoeft de persoon niet aanwezig te zijn. Dat heet bij verstek veroordeeld.
    Die zie ik zo vaak voorbij komen in beslagleggingen.

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Wat eerder is gezegd, de vordering moet gestuit zijn, anders is deze verjaard. Wat ik altijd doe is de stuitingsbrief aangetekend versturen, zo heb je altijd bewijs als bedrijf dat de stuiting bekend is bij de afnemer.
    Als jij gewoon correct in het gba staat, hadden ze gewoon een gba check kunnen doen en je aanschrijven.

Beslag leggen kan pas na vonnis. Dit kan worden toegewezen ook al is de gedaagde niet verschenen, eisende partij moet wel met bewijzen komen dat ze je hebben aangeschreven e.d.

Vonnis is 20 jaar geldig. Ze mogen echter geen beslag leggen op toeslagen van iemand anders.

Dit stinkt echt aan alle kanten. Al zouden je ouders de post hebben ontvangen, dan nog hadden ze meer moeite kunnen doen om JOU aan te schrijven cq spreken. Als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen is het ook logischer om beslag te leggen op jouw of het salaris van jouw man.

Bel je rechtsbijstand maar eens en die deurwaarder. Verzamel de stukken maar eens, ben benieuwd of het klopt.
    Succes in ieder geval.

7. twinkle star

Dat begrijp ik, maar ze zijn wel verplicht je te laten weten dat er een zitting is. Ik bedoel, de gang naar de rechter mag niet zonder iemand op de hoogte te brengen van deze stap.

Aangezien ts en/of ouders zeggen nooit iets ontvangen te hebben vraag ik me af of er wel echt een zitting heeft plaatsgevonden. Zeker omdat het incassobureau aangeeft beslag te gaan leggen op de toeslagen van moeder, 2 zaken die niet kloppen.
    1) beslagleggen op toeslagen is in deze niet mogelijk
    2) kosten verhalen op moeder mag niet

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik weet momenteel het volgende: ik ben op het juiste adres ingeschreven ;). Dus dat ik zelf nooit iets op mijn normale huisadres heb ontvangen is van henzelf sowieso een grove fout geweest. Waarom er ook niets op mijn oude adres terecht is gekomen is mij ook een raadsel...

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Ja tuurlijk maar als dat verkeerd is afgeleverd of ze hebben het openbaar gedaan, dan weet je alsnog niets. (daarnaast komen veel mensen gewoon niet opdagen, zeg niet dat dat in dit geval zo is)

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Dat lijkt me nogal wiedes, als ik zelf sowieso niets ontvangen heb. Maar goed: daar is een registercheck genoeg voor, denk ik.
    In dit geval is dus wel na te trekken of ik iets ontvangen heb.

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Volgensmij mag een deurwaarder helemaal geen beslag op toeslagen leggen anders dan voor de overheid zelf. Een telefoonmaatschappij is dat duidelijk niet.

Hoe zit het trouwens met sat adres. Is het niet zo dat als je gedagvaard wordt het gba eerst wordt gecontroleerd. Ik krijg hoer nog steeds incassobrieven van de vorige bewonen (4 jaar geleden) en die incasso bureau's hebben me ervan verzekerd dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ze ineens op de stoep staan. Het GBA moet namelijk gecontroleerd worden.

Ik zou een kopie van de uitspraak opvragen en als daar foute gegevens in staan is dat neem ik aan een vormfout?

12. twinkle star

Ik denk dat het gewoon bluf is van dat incassobureau. Zij hebben de gegevens gekocht en zullen proberen zoveel mogelijk geld te innen. Jij zoekt het nu uit marchieveel mesen zullen bang zijn en gewoon betalen? Een rechter zal nooit deze uitspaart doen. Dit icm met het niet op de hoogte brengen doet erop lijken dat er helemaal geen zitting is geweest en ze gewoon bluffen.

13. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    In de eerste plaats mogen ze geen beslag leggen op toeslagen. Dit mag alleen voor vorderingen waar de toeslagen voor bedoeld waren, dus kot voor een vordering van kdv. Verder kan er nooit zomaar beslag gelegd worden op toeslagen van je moeder als de vordering op jouw naam staat. Tevens kan er nooit zomaar beslag gelegd worden. Er moet gedagvaard zijn, er moet een vonnis zijn en dit vonnis moet betekend zijn op het adres waar de schuldenaar op dat moment ingeschreven stond. Ik zou eerst eens het vonnis, de kopieën van het contract en de betekening opvragen.

14. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Overigens er moet dus een vonnis zijn en deze verjaren zonder stuiting pas na 20 jaar. Een rechter heeft reeds uitspraak gedaan dus van verjaring kan geen sprake zijn

15. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Dan zou de rechter dus een vonnis uitspreken op een verjaarde rekening.. Dat vind ik een beetje raar..

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113

Maar ik vraag me dus af; hoe kan een rechter uitspraak doen zonder dat ik hier zelf iets vanaf weet?
    Wat ik al zei... Ik sta gewoon correct ingeschreven, dus het is een kwestie van zoeken om mijn adres te vinden. Niet alleen in het register, nota bene gewoon op het internet als het moet :p.

Het is alleen even wachten op mijn vader, die momenteel in het buitenland zit, want die wil eerst even bekijken hoe en wat.

Maar tot nu toe kloppen de volgende dingen al niet:

-Zelfs toen ik nog thuis woonde kwamen er al geruime tijd geen rekeningen meer binnen.

-Dit is, als ik mijn ouders moet geloven, ook het eerste wat hun hebben gezien de afgelopen jaren.

-Waarom leggen ze beslag op goederen van een derde? Nota bene door een rekening van iemand die al geruime tijd niet meer in huis woont.

-Waarom leggen ze beslag op toeslagen, terwijl dit niet mag?

-Waarom heb ik nooit zelf iets ontvangen als ik gemakkelijk op te sporen ben?

17. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    ALS er een vonnis is, wie zegt dan dat het verjaard was op het moment van die uitspraak?

18. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik heb ook een dreigbrief ontvangen. Het zou gaan om de zorgkosten over het jaar 2011. 630 wilden ze binnen 5 dagen ontvangen anders zou er beslaglegging op mijn salaris volgen.

Inmiddels nu 3 maanden verder heb ik er nooit meer iets over gehoord, dus het zal vast wel loslopen.

vaak zijn dit incassobureau die een hele stapel opkopen om snel geld te verdienen en mensen onnodig op de kast te jagen.
    De brief is trouwens naar mijn ouderlijk huis gestuurd waar ik inmiddels al 8 jaar niet meer woon :D

19. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Weet je zeker dat het incassobureau de brief gestuurd heeft en niet een oplichter?
    Je hoort tegenwoordig wel vaker van brieven die mensen krijgen, maar die helemaal niet door die instantie gestuurd zijn.

20. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

Jan 13, 2016
    707
    480
    63
    Het ligt eraan of je moeder destijds het contract mee heeft getekend. Als dat het geval is geweest en ze bij jou bot vingen, kan het inderdaad dat ze achter je moeder aangaan omdat zij garant staat op het contract. Weet je dat nog? Ben jij het contract aangegaan of heb jij een co-contract ondertekend waarbij je moeder mee heeft getekend?

Dan nog zou ik op dit moment absoluut geen cent naar ze overmaken trouwens. Maar als het fraude is, heeft je moeder gewoon haar toeslagen ontvangen of kan ze inloggen op de site van de belastingdienst om te kijken of haar toeslagen in beslag zijn genomen. Heeft ze dat al gedaan?

Share This Page