Schoonzus..... aaaarrrrggghhh!

Discussie in 'De lounge' gestart door RianneD, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    even van me afschrijven hoor....
    Mijn schoonzus heb ik zowiezo al nooit echt gemogen. Ze doet heel erg uit de hoogte, alles overdreven, de duurste kleren, woont in het zelfde soort huis als wij, maar kleed zich alsof ze uit een of andere chique buurt komt en alles is zogenaamd perfect aan en bij haar. Nu heb ik daar wel mee leren leven, maar nu het volgende : Wij zijn vorige week op skivakantie geweest, en precies in die week waren mijn 2 zoons (haar neefjes van 8 en 1) jarig en ook mijn vriend (haar broer). Nu willen we komende zaterdag hun verjaardagen vieren, en hebben onze vrienden uitgenodigd, zo ook mijn schoonfamilie.Ik kreeg te horen dat zij zelf niet kon komen want ze moest werken maar haar man en kinderen komen wel. Ok, mij best, als je moet werken snap ik dat. Nu krijg ik vandaag te horen dat ze helemaal niet hoeft te werken maar ze gaat stadten! Ze wist 2 weken geleden al dat we het zaterdag vieren, maar zij vind dat het te laat door gegeven is. Jemig, waar leg je in godsnaam je prioriteiten? Als wij ook maar 1 keer een verjaardag bij haar thuis missen, of vroegtijdig naar huis gaan terwijl we daar op een verjaardag zijn dan praat ze gelijk een half jaar niet meer tegen me. Ik weet wel dat je je schoonfamilie te vriend moet houden maar als zij zaterdag niet komt om zo'n achterlijke reden kan ze van mij echt in de ****** zakken, of vinden jullie mijn reactie verkeerd?

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vind het totaal niet verkeerd jou reactie over dat zij zegt dat ze moet werken en vervolgens blijkt dat ze gaat stadten. Ze weet dat ze allerdrie jarig zijn en zelf houd ik niet van leugens dus nee vind je reactie niet onterecht. Wel vind ik je mening over dat zij dure kleding draagt onterecht. Ik draag ook dure kleding en verder wilt dat niets zeggen ;) het gaat erom hoe de karakter van die persoon is en ja helaas heb je er veel tussen die menen dat ze heel wat zijn :rolleyes:

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ow en volgende keer als jij niet kunt gewoon je mond opentrekken en dan zeggen ja jij kunt toch ook ineens gaan stadten terwijl ja dat bijna iedere dag van het jaar kunt doen en een verjaardag is maar 1 x per jaar! ik trok me echt niets aan van haar ;)

Geniet lekker van de verjaardagen van je vriend en je kids!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou er niet over gelogen hebben, maar als het een afspraak zou zijn die al heel lang stond zou ik ook gaan stadten. maar dat komt omdat mijn weekenden altijd vol zitten en als iemand 2 weken vantevoren iets aankondigt kan ik vaak ook niet meer. :(

maar ik zou gebeld hebben en eerlijk zijn geweest. dat scheelt al een hoop.

5. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik denk dat het feestje voor jou een stuk gezelliger is als zij niet komt, dus waarom zou jij je druk maken.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik sluit me aan bij morgaine.
    Je klaagt eerst over je schoonzus en vervolgens ben je beledigd als ze niet op jullie feestje komt... :rolleyes:
    Wees blij, ook weer opgelost toch?

7. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ach ja...schoonfamilie......
    Laat dat mens lekker stadten! Je vind haar toch niet leuk, dus misschien stiekem maar beter dat ze niet komt, toch? Maak er gewoon een leuke dag van en vergeet haar! Veel succes!

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik snap niet waar je je druk om maakt. Dan komt ze toch niet
    hoef jij je ook niet meer zo verplicht te voelen bij haar

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als ik mijn schoonzus niet moest had ik het wel lekker gevonden als ze niet kwam, maar dat ze erover liegt is echt zielig, hoe moeilijk is het om eerlijk te zijn?

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik snap niet wat het probleem is. je hebt een hekel aan haar en nu komt ze niet om jullie verjaardag te verpesten. lekker toch. opgeruimt staat netjes. kun je ontspannen genieten van de rest van je visite.

11. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    euuhhh eerst ff een vraagje: waarom moet je je schoonfamilie te vriend houden?
    Ik heb zelf ook niet de beste band met mn schoonzus en zwager (lees: geen band)
    Dus als zij niet op de verjaardag zouden komen (wat ze nu sowieso niet doen) zou ik dat alleen maar prettig vinden. Scheelt je weer een gebakje ;)
    Aan de ene kant snap ik best dat de manier waarop niet leuk is, dat ze het jullie wel kwalijk neemt wanneer je niet komt of eerder weg gaat en daar zelf blijkbaar nogal makkelijk in is.
    MAAR, dit zegt meer over haar dan over jou, dat moet je niet vergeten.
    Laat haar lekker winkelen, en wens haar vooral HEEL veel plezier (dan geef je haar iig het gevoel dat jij daar niet moeilijk over doet, en heeft ze er dus niks aan om jou op deze manier pijn te doen)

Deel Deze Pagina