Huisontruiming, hoe verloopt dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wie weet er hoe een huisuitzetting ongeveer verloopt? Misschien een vreemde vraag, ik zal het uitleggen.

Vanmiddag kwam de wijkagent bij mij aan de deur om te vertellen dat de ontruiming van de woning van onze buren (particuliere huur) rond is en onder politiebegeleiding zal plaatsvinden op de dag dat ik precies 39weken zwanger ben. Hij kwam dat ter info vertellen, zodat wij wisten wat er zou gebeuren. Ik (naïef dorps-kippetje...;)) schrok al van het feit dat er een agent voor de deur stond die vroeg of hij mocht binnenkomen. Nooit eerder meegemaakt. Ik heb daarom niet verder gevraagd hoe dat eruit gaat zien, of ik als buurvrouw "hinder" heb van de uitzetting zelf. Het zou zomaar kunnen dat ik die dag ga bevallen en ik hoop op een thuisbevalling.

Weet iemand hoe zoiets over het algemeen gaat, merk je daar als buren veel van? Stel dat ik lig te puffen en er komt een gewapende politiemacht de galerij opstormen? Het zijn beroepscriminelen vlg de wijkagent (vermoedden wij al) en er ligt veel drugs en gestolen goed bij hen, en waarschijnlijk ook wapens. Dat zei de wijkagent althans. Of dat de galerij geblokkeerd wordt door spullen? Misschien is het in een uurtje wel allemaal voorbij, en het zou toevallig zijn als ik net dan beval of over de galerij moet naar het zhs, maar je weet nooit. Heel naïef van me dat ik niet gevraagd heb of ik ergens rekening mee moet houden, maar dat kwam niet in me op zojuist...:) Iemand ooit zoiets gezien of meegemaakt, misschien beroepsmatig?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Heb je geen nummer gekregen van de wijkagent? Dan kun je hem alsnog even bellen en al je vragen stellen, mij lijkt dat die jou meer kan vertellen daarover omdat hij zelf bij het onderzoek is betrokken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook de wijkagent even bellen.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tis al een tijd geleden.. maar toen hier het huis van mijn buren werd ontruimd werd gewoon alles buiten op straat gezet... hij was vervoer aan het regelen en er was dus niemand die toezicht hield verder... woonde in zon fijne buurt dat de buurtbewoners het wel ff zouden opslaan.. meer dan helft van zn spullen is dus verdwenen/gejat.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Met de kans op aanwezigheid van wapens en drugs zou ik het risico niet nemen en die dag lekker even elders bivakeren. Anders even de politie uit jouw buurt op een algemeen nummer bellen. Sterkte!

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb het al een paar keer zien gebeuren in de straat.
    Hier komen ze met zn allen: politie, deurwaarder, vuilnisdienst, kringloop.
    Binnen een paar uur is het huis leeg en alles afgevoerd.

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ben nu wel benieuwd waar in Brabant xD

Maar wat ik me afvraag is, is de politie niet bang dat jij het tegen je buren gaat zeggen?

8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier leek het gewoon op een verhuisbedrijf en waren 2 agenten aanwezig. Was snel klaar want die gasten die t huis leeg haalden waren met zn 8e ofzo. Was in 2 dagen klaar.

Bewoner was al gearresteerd.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ons eerste huisje was in een niet zo beste buurt, daar zijn 2 keer onze buren uitgezet (verschillende mensen). Dat verliep toen rustig, de buren stonden buiten met 2 agenten, een beetje te mokken en praten en ondertussen werd alles razendsnel leeggehaald. Maar het zal afhangen van het gedrag van degenen die worden uitgezet. Als die zich heftig verzetten kan ik me voorstellen dat het minder rustig verloopt.

10. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Oh toen de wietplantage hier uit huis werd gehaald was er wel eel politie (bewoner zelf was er niet) en werden die planten gelijk vernietigd. Huisontruiming gebeurde wat weken later.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Die krijgen daar gewoon vooraf bericht van hoor.

12. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Zodat je tijd hebt om alle spullen weg te brengen en dergelijk;)

Ik ben denk ik voor de hardere aanpak met dat soort dingen.. Niets melden gewoon 08.00 aan de deur en huis leeg ruimen..

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier in de straat hebben ze er 2 volle dagen over gedaan!
    Politie, kringloop en nog wel meer. Maar de bewoners konden er wel gewoon langs.
    Voor de buitenwereld leek het op een verhuizing.

Wel zou ik melden dat de kans op bevallen aanwezig is.. Dat als je straks een kreet uitslaat er niet gelijk een paar van die agenten in je slaapkamer staan :p (beetje ver gezocht van mij, maar ok)

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

:( Logisch ook. ;)

TS: kan me voorstellen dat je vragen hebt. Zou de wijkagent nog bellen en maken dat je weg komt. ;)

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #15 Lumiere, 23 apr 2014
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
    De buren weten er inderdaad al van. Vorige week is er een rechtszaak geweest op basis van het opgebouwde dossier, die hebben ze verloren, daar waren ze zelf ook bij. Toen was het nog maar een kwestie van 1 vergunning en die is er nu. Ze zijn nu al spullen aan het wegsmokkelen vlg mij. Zo jammer dat het zo moet lopen, het is een familie met een heleboel kleine kinderen, waarvan 1 gehandicapt meisje, die de dupe worden van hun ouders' activiteiten.
    Ik heb de wijkagent inderdaad ook verteld dat ik dan misschien ga bevallen. Tja, niks aan te doen. Wanneer komt zoiets nu iedereen wel goed uit? Heeft de vlk ook weer iets om over te vertellen op de kerstborrel haha.:p
    Wijkagent wilde juist dat wij en de andere buren er vanaf weten, omdat ze vermoeden dat de buren er voor die datum al tussenuit willen knijpen, en gezien de schulden willen ze dan proberen hen te onderscheppen voor de schuldeisers.

@ AllesofNiets: ik zie dat jij in Midden-West Brabant woont, wij wonen in een ander deel :D.

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb er beroepsmatig ervaring mee, maar dat was dan eigenlijk nooit uit "crimineel" oogpunt. Hier betrof het eigenlijk altijd mensen die de huur niet betaalden en zo er uit moesten. Ik denk dat het geheel zoals eerder gezegd afhangt van hoe jouw buren zich gedragen. Normaal gesproken komt de deurwaarder, een slotenmaker, iemand van de woningbouw, een verhuisbedrijf en de politie mee. In dit geval zullen ze wat meer politie inzetten vermoed ik zo.

Als jij die dag nog geen indicatie van een aankomende bevalling hebt, zou ik lekker weggaan die dag. Hoef je het ook niet mee te maken als het wel uit de hand loopt.

Op mijn laatste werkdag destijds bij het deurwaarderskantoor stond één van onze deurwaarders ook bij iemand aan de deur om te gaan ontruimen. Deze idioot had de gaskraan opengezet en op het moment dat de slotenmaker aan de gang ging (arme man, deed gewoon zijn werk), heeft de bewoner de boel tot ontploffing gebracht. Nu zijn dit natuurlijk extreme uitzonderlijke gevallen. Dat gebeurd echt niet elke week. Maar zoals ik eerder zei, lekker weggaan als je niet thuis hoeft te zijn.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Inderdaad wat lief of stoer zegt. Als er geen voortekenen van bevallen zijn, dan zou ik weggaan. Er zitten gekken tussen. Hier soort gelijks gehad. Buren hebben plantage gehad, vervolgens een twee jaar durende rechtzaak tussen hen en woningbouw ivm uitzetting door plantage. Die hebben ze verloren en kregen vijf dagen om te verhuizen, dit is wel zonder politie gebeurt. De dag dat alles verhuist was, stond het huis 's nachts in de brand. Er zijn geen bewijzen dat het met opzet is gedaan, maar iedereen heeft zijn twijfels.

Nog geen maand later de zelfde soort situatie om de hoek, deze persoon moest eruit door huurschuld en ook na verhuizing stond het huis in de brand.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    9 van de 10 keer betreft het huurachterstanden of overlast veroorzaken. Die mensen worden dan de huurwoning uitgezet, maar hun spullen worden verder niet in beslag genomen of zo.

19. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik zou voor vragen de wijkagent bellen, en nogmaals aangeven dat je hoogzwanger bent en er dus een aanzienlijke kans is dat je gaat bevallen of aan het bevallen bent. Die wijkagent moet dan zorgen dat het bij het desbetreffende team terecht komt wat verantwoordelijk is voor de ontruiming, dit ivm risico-inschatting. Ik zou dus zeker je zorgen uitspreken over het onbekende. Je bent hoogzwanger en die zorgen moet je niet rond je bevalling hebben!
    Ik zou zelf ook aangeven dat je het idee hebt, en uitleggen waardoor je het idee hebt, dat ze spullen al aan het weghalen zijn. Waarschijnlijk hebben ze het ook juist bij de buren aangegeven in de hoop dat dit soort dingen ook gemeld word! Je geeft aan in een dorp te wonen, dus gaan ze uit van sociale controle zeg maar. Mocht je er de desbetreffende dag toe in staat zijn (lees niet aan het bevallen) dan zou ik idd ook zorgen dat je niet thuis bent, maar ergens rustig kunt zitten. Misschien kun je aan iemand vragen (andere buren, of iemand die die dag in je huis wil zitten bijv) om extra op je huis te letten en jullie spullen. Al is het alleen ter geruststelling van jezelf.
    Overigens als het een inval is doen ze dit zoveel mogelijk tussen 4 en 5 's nachts, bij een uitzetting meestal rond 8/9 uur in de ochtend.

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Inderdaad heel apart dat ze komen melden hoe of wat. Normaal gesproken wordt dit niet aangekondigd. Er hoeft maar één iemand te zijn die zich verspreekt.

Edit: ik had alleen de eerste paar reacties gelezen.

Toch blijf ik het apart vinden....criminelen...drugs...wapens..
    En dan zo n vooraankondiging

Deel Deze Pagina