incassokosten, maar factuur nooit ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door fafa, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Die zie ik toch nooit meer terug dan? Als zij daadwerkelijk die nota hebben verstuurd of dénken dat ze dat hebben gedaan. (Ik weet niet waar de fout zit) dan storten ze dat nevernooit terug.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat weet je toch niet? Maar door het niet te betalen, bljif jij sowieso aan het kortste eind trekken. En lopen de kosten alleen maar verder op! Want zij staan gewoon in hun recht en jij moet het gewoon betalen. Maar je kunt de discussie altijd aangaan met ze natuurlijk, dat heft alleen jouw betalingsverplichting niet op.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, 1,5 jaar geleden - toen de termijn van 1 jaar om de opleiding af te ronden- verstreken was had ik hem wel verwacht ja. Maar ik ga niet een bedrijf bellen: "hey, volgens mij ben ik jullie nog wat schuldig, stuur eens een rekening" Maar een jaar later was ik die echt al weer vergeten.

En ja, 2 brieven niet, en eentje wel. Ik weet het, dat is niet logisch. Maar statistisch gezien (zie eerste post) gebeurt dat dus wel 300 keer per jaar.

4. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Ja en daar ga je dus de mist in he. Want wellicht hebben hun dus e.a. nirt goed verwerkt en nu zit je mooi met een rekening van 825 ipv 100

dus niet handig dat je nirt gebeld hebt
    Had je veel kunnen besparen.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Via het incassobureau hebben ze laten weten dat ze het "onaannemelijk" achten dat ik die rekening en aanmaning niet heb gehad. Dat standpunt zullen ze toch niet veranderen als ik wél betaal?

6. Cabb

Cabb Niet meer actief

Jij bent altijd zelf degene die een bedrijf uitzoekt waar jij geld aan wilt betalen. Dus voor je ergens een contract afsluit moet je altijd goed onderzoeken of ze wel netjes zijn. Als het bedrijf achteraf dan malafide blijkt te zijn dan heb je dat eigenlijk wel aan jezelf te danken.

Je had de eerste rekening die je binnenkreeg gewoon zo snel mogelijk moeten betalen en dan proberen kosten terug te krijgen. Had sowieso lastig geweest want inderdaad, bewijs maar eens dat jij die eerste brief niet heb gehad. Maar nu zit je nog met hogere kosten waar je zeker weten niet onderuit gaat komen. En als je nu niet betaald binnen de termijn komen er alleen maar nog meer kosten bovenop.

7. fafa

fafa Niet meer actief

nee, die rekening van 825 klopt gewoon. Staat in een contract, heb ik ondertekend. Waterdicht.

ik dácht alleen dat dat gold bij afronding van de opleiding, maar in het contract staat dat dat al geldt als je uberhaupt begint.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Voor er misverstanden over bestaan; ik insinueer nu niet dat het bedrijf malafide is ofzo hoor. Maar in zn algemeenheid: als je als bedrijf geen bewijzen van verzending hoeft te overleggen, kun je dus maar zeggen dat je rekeningen verstuurt, en een rechter gelooft je?

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zou toch nog eens gaan bellen. Het feit dat je bent gaan bellen toen je de tweede aanmaning kreeg, spreekt wel in je voordeel. Misschien hebben ze hier een aantekening van gemaakt en willen ze het alsnog terug draaien.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb bij de post gewerkt op de afdeling pakketten en brieven...

( toen ze nog PTT en TGP waren)

En er waren heel vaak brieven zoek. Je kunt er alleen niet een onderzoek naar starten.

Hier thuis maak ik het vaak mee dat ik brieven krijg van een straat achter ons met bijna dezelfde naam...wel ons huisnummer.

Ik breng het netjes daar naartoe...maar dat zal niet iedereen doen.

Ik zou eerst onder protest ( even erbij zetten bij de betaling) betalen. En daarna uit laten zoeken. Sowieso altijd eerst betalen. Anders loopt het op en als je dan niet gelijk krijgt is het alleen maar meer.

Succes

11. Cabb

Cabb Niet meer actief

Maar incassobureau moet je altijd betalen. Als je dat niet doet worden de kosten heel snel heel veel hoger en dan kan je je kont in de krib gooien maar uiteindelijk MOET je het bedrag betalen.

Na betaling kan je proberen je geld terug te krijgen en grote kans dat dit niet lukt nee. Misschien wel maar als je deze rekening niet betaald weet je 100% zeker dat hij hoger wordt.

12. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

oh ik begrijp het nu, dus en die hoge rekening moest sowieso en bij vroegtijdig afmaken ook nog eens 100 euro. jemig is wat :$

13. fafa

fafa Niet meer actief

maar wat moet ik dan uit laten zoeken? De postnl zal sowieso niet thuisgeven. Je zegt zelf al dat dat niet onderzoekbaar is. En wie moet mij gelijk gaan geven? Als ik nu betaal is het voor hen klaar, en als ik dan dat geld terug wil moet ik zelf een civiel proces starten, en dan ben ik dus de eiser en ligt de bewijslast bij mij?

14. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Je zegt dat je na dat je gebeld hebt niets meer van het bedrijf gehoord hebt, tot ze het incassobureau hebben ingeschakeld. Hoeveel tijd zit daartussen?

je hebt de 2de aanmaning wel ontvangen, je was op de hoogte dat je moest betalen. Zelfs als het bedrijf geen contact terug met je opneemt is het aan jou om terug te bellen. Of ze eventueel schriftelijk en aangetekend op te hoogte te brengen van jouw protest. Het feit dat je aan afwachtende houding hebt aangenomen wordt aanzien als nalatigheid van jouw kant. Ik denk dat je dus geen poot hebt om op te staan. Ik zou de factuur betalen - de incassokosten en proberen te onderhandelen met het bedrijf. Dan kunnen ze je in ieder geval niet meer vervolgen voor het niet betalen van een factuur.

15. fafa

fafa Niet meer actief

is dat zo? Ik hoopte eigenlijk dat (als ik de hoofdsom gewoon betaal) ze geen verdere juridische stappen gaan ondernemen-omdat ze weten dat als ze geen ontvangstbewijzen hebben (zoals bij aangetekende post) ze geen bewijs hebben dat ik eerdere rekeningen heb gezien en een rechter de vordering zal afwijzen.
    Maar de kans is dus groot dat als ze gaan procederen ze wel gelijk krijgen?

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja klopt...het is gewoon eigenlijk bijna niet mogelijk.

Misschien dat er op de dag dat zij het hebben verstuurd wel een storing geweest bij de post ( of iets dergelijks) postbode lekke band

Als particulier trek je gewoon aan het kortste eind.

Ik zou sowieso onder protest betalen.

17. fafa

fafa Niet meer actief

En wat daarna?

18. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Je kan hier niks aan doen en zult het niett winnen. Je had na de aanmaning al kunnen bellen om te kijken of er nog iets te regelen viel. Als je dan wacht tot er incasso kosten over worden berekend en dan pas actie gaan nemen dan ben je tamelijk laat.

als het een rekening is die je elke maand of kwartaal moet betalen geef ik altijd aan dat je die rekening elke ... Betaald en je op je rekening ook kan zien dat het niet betaald is. Het is je eigen veantwoording om je rekening op tijd te betalen. en voor er incasso kosten zijn betekend ben je al een poos onderweg dus dan had je ook zelf aan de bel kunnen trekken

Weet je zeker dat de facturen via de post zijn gegaan? Wij sturen ook rekeningen per mail. Soms is het mailadres veranderd of staat de tekening in de spam box.

Mijn tip gewoon betalen en de volgende keer beter je eigen administratie in de gaten houden. En eerder bellen!

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb precies hetzelfde gehad met bol.com en hun fijne incassobureau... ben naar het juridisch loket gegaan en toen ineens hebben ze de vordering gauw ingetrokken!! en heb de kosten op hun verhaalt! ik zou als ik jou was even het juridisch loket bellen en je probleem uitleggen!

20. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Als je de hoofdsom betaald dan trekt de incasso kosten dat er af en willen dan nog hun eigen kosten die ze berekend hebben betaald hebben. Doe je dat niet dan komen daar ook weer extra kosten overheen en onder netalen kom je bijna niet uit.

Hoe balen dan ook ik zou mijn verlies nemen en het bedrag betalen z je gaat dit niet winnen

Deel Deze Pagina