"Zo krijg je je baby binnen 1 seconde stil!"

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Prins03, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Geborgenheid....kan me voorstellen dat het lukt inderdaad.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Grappig zo kun je ze de wereld laten zien daar woord je ook stil van rond kijken helpt.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik lach me alleen kapot om die reacties op Facebook.
    Van:

Dat kind wordt gewurgd, tot: huilen mag toch ook, tot: kindermishandeling van de bovenste plank!

Grappig dat we buiten moeder, ook klaarblijkelijk meer kennis van zaken hebben dan een kinderarts met jarenlange ervaring en wel 100 diploma's op zak :D.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.280
    2.037
    113
    Ik ben benieuwd of iemand van zp dit inmiddels heeft geprobeerd :p

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Geloof mij nou maar, als je een huilbaby hebt probeer je alles om de baby stil te krijgen. Dit is een ervaren gecertificeerde en geleerde dokter die er verstand van heeft. Dit is verre van mishandeling.

Tegenwoordig word er overal commentaar over gemaakt. Nog even en dan is flesvoeding ook al mishandeling ;)

7. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik heb geen baby meer, maar anders had ik het geprobeerd :D

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.719
    5.743
    113
    Ja had het filmpje ook ergens gezien. Ben benieuwd naar ervaringen!

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nou precies!

Ik had dan wel geen huilbaby, maar ik reageerde bijna fysiek als mijn zoon begon met huilen.
    Meestal was het een kwestie van schone luier, fles, dikke knuffel, of vermoeidheid. Maar soms, als die akelige krampjes e.d. zijn intrede deden dan kon ik bijna misselijk worden van het feit dat ik hem niet stil kreeg wat ik ook probeerde.

Ik zie die dokter ook niets zorgwekkend doen. Ik zie alleen maar een baby die wordt gewiegd op een manier die ik nog niet kon. Maar ik snap dat dit zeker de moeite waard kan zijn voor heel veel moeders met huilende kleintjes.

10. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja ik had dat ook. Mijn dochter als baby was een hel in de nacht. Ik heb echt soms nachtenlang achter elkaar niet geslapen. Dit is gewoon een baby vasthouden en wiegen inderdaad. Gemakkelijk en je hebt er geen medicijnen voor nodig. Ideaal toch?

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Zou het ook werken met een 4,5 jarige? ;)

12. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Beetje zwaar misschien? :D

Ik ben wel benieuwd of iemand het geprobeerd heeft al idd.. ik ga het in ieder geval onthouden!

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik heb het gister geprobeerd, ons zoontje huilt veel omdat hij een trauma heeft overgehouden aan zijn geboorte de operatie en de weken erna die hij in het ziekenhuis moest verblijven,

Hier werkte het niet, hij voelt zich dan niet op zijn gemak en juist bij me nemen op mijn buik helpt hem rustig te worden

Of ik doe het helemaal verkeerd ;);)

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ga deze tip onthouden. Wie weet werkt het bij onze tweede over een paar maandjes :)
    Al zegt hij ook niet het niet werkt als je baby pijn heeft (of honger heeft). Ik had juist gehoopt dat het zou helpen bij krampjes. Na een prikje vond ik het niet zo moeilijk om de baby te troosten. :)

15. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    De arts bij ons cb deed dit ook toen ons meisje kleiner was om haar te troosten na de prikjes. Het werkte niet.. Zelfs averechts.

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ga het straks echt wel proberen! :D

Wel apart die opmerkingen over mishandelingen. Ik zie die man helemaal niks akeligs doen. Het is gewoon een manier van wiegen die veel babies klaarblijkelijk rustig maakt. Niks raars aan.

Als ik moeders soms keihard zie schudden met de kinderwagen vind ik dat er nog gekker uitzien :p

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit lijkt erg op de benadering van de baby die wij van de kinderfysio destijds hebben geleerd. Strakke begrenzing (handen staving op de borst, billen vasthouden) en voorover hellen werkt blijkbaar heel goed als prikkelblokkade.
    Wij moesten de kinderen eigenlijk altijd op deze manier oppakken vanuit de liggende positie: kind draaien op de buik, 1 hand tussen de billen, ander hand pakt de handjes vast en ondersteunt de kind en dan pas omhoog.

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Aaaaarrrggghhh, wat ziet dat er schattig uit!!! Hij schut de kontjes van de baby's ook heen en weer, terwijl hij het hoofdje recht houdt. Zou dat wel oké zijn voor hun werveltjes?

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Grappig, valt ook te proberen.
    ik zou wel op een bed gaan zitten, zlu toch angst hebben dat ik de baby niet tegoei vasthoud. Dan is dat op een groot zacht bed toch veiliger. Gewoon voor de zekerheid :D

Deel Deze Pagina