Incident kdv de bilt partou

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bunchy, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik was hier al bang voor. Word er ontzettend misselijk van. Arme kinderen :(

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vreselijk.
    geen woorden voor...

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dacht ik al, verschrikkelijk!

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gatver, wat bezielt die mensen toch om dit te doen?
    Wat ik ook niet begrijp is dat dit gewoon maar kan gebeuren?
    1 medewerker neemt 2 kinderen mee om te misbruiken maar waar zijn de andere medewerkers?

Bloem2310 vindt dit leuk.
  5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja, dat staat wel in de kranten.

6. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    vreselijk

het enigste wat meteen door mijn hoofd schiet waarom twee kinderen uit gezin ? Verder geen andere kinderen ?maar dat is vast mijn aparte geest haha

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Verschrikkelijk :(

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Afschuwelijk. Arme arme kinderen. :(

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dit is ook wat ik mij afvraag.
    Ik hoop dat het inderdaad bij deze twee kinderen is gebleven, want het is wel heel toevallig dat ze beide uit hetzelfde gezin komen.
    Ik hoop dat die man flink gestraft gaat worden.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien was het de aanleiding dat maakt dat het maar 2 kinderen uit 1 gezin zijn.
    Bv: rustig tijdens vakantieperiode. Weinig kinderen. Slechts 1 PM-er op de groep (dit mag op bso). Of PM-er gaat met de twee oudste kindjes die er die dag zijn boodschappen doen of even naar het strand (andere kinderen nog te jong voor).
    Net in de koffiekamer op m'n werk werd heel hard geschreeuwd: 'waarom maar 1 PM-er op de groep??'. Denk dat veel mensen vergeten dat de helft van de opvangkinderen in Nederland bij een gastouder zit. Ook maar verbieden??

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Maar dat is een keuze die je maakt wanneer je je kind bij een gastouder brengt.
    Dit is voor mij ook altijd een reden geweest om mijn kinderen niet naar een GO te brengen omdat daar helemaal geen toezicht is en op een BSO/ KDV wel althans in die veronderstelling heb ik altijd geleefd :(

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vreselijk :( Wat een hel moet dat zijn voor het gezin ook... en voor mensen die met die de kindjes ook op hun groep hadden en met die man hebben samen gewerkt, wat vreselijk om zoiets over een collega te horen... Onvoorstelbaar die emotie die daarbij komt... :(

De regel is dat het mogelijk moet zijn dat er altijd een volwassene mee kijkt, maar dat betekent niet dat er zich geen situaties voordoen waarin iemand alleen werkt. Op een kdv bv alleen een kindje naar bed brengen, dat mag gewoon. En zo nog veel meer situaties natuurlijk. Er geldt een vierogenprincipe, maar dit wordt vaak geinterpreteerd als 'er zijn altijd twee medewerkers aanwezig' - dat hoeft dus niet zo te zijn. Hier op de psz hebben ze een raam in de deur, dat telt ook; want er kan iemand de ruimte in kijken. Maar met een kleine groep mag een medewerker alleen de groep draaien.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helemaal eens. Oa daarom zitten mijn kinderen ook op een kdv/bso. Toevallig ook Partou.

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hoe vreselijk dit ook is voor de kindjes, hoop ik dat mensen blijven beseffen dat dit niet betekend dat kinderen niet veilig zijn bij een mannelijke go of kdv medewerker en dat dit net zo goed ook thuis of bij familie of vrienden thuis kan gebeuren en niet gaan denken dat alle mannen die werken met kinderen een zieke geest hebben. Of dat mannen in het algemeen niet te vertrouwen zijn met kinderen.

Zoe123, NavyCrimson91, Proetsel en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Walgelijk. arme kinderen :(

Ik begreep op het nieuws vanmorgen dat het 4 ogen principe niet geldt op een bso.

16. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Tja misschien heel lullig, maar mijn kinderen zal ik nooit op een opvang plaatsen waar mannelijke begeleiders zijn. Ik zeg hiermee niet dat iedere groepsleider kinderen misbruikt. Wel dat ik het een groter risico vind dan een vrouwelijke verzorger.

fanona, Rodaina, Bloem2310 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Ik vind het zo jammer dat de schaarse mannelijke werknemers bij kdv/bso de last moeten dragen van dit soort engerds! Het lijkt me zoveel beter als kinderen niet alleen maar door vrouwen worden verzorgd en daardoor leren dat mannen ook lief en zorgzaam kunnen zijn. Voor de personeelsmanagers moet dit ook rot zijn: al is een mannelijke sollicitant nog zo goed en vertrouw je hem volledig, zelfs dan moet je er nog rekening mee gaan houden dat ouders hun kinderen niet bij hem achter willen laten.

Ik heb veel bewondering voor mannen in zorg en onderwijs, en ik hoop dat ze ondanks dit soort berichten hun roeping kunnen en zullen blijven volgen!

Nescio, Afkes 10tal, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Verschrikkelijk!

En ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom de discussie weer moet gaan over mannelijke pm'ers en gastouders.
    Snap niemand dat dit soort mensen gewoon ziek zijn??
    Het is geen groter risico bij een mannelijke pm'er en ook niet bij een gastouder, laten we de discussie gewoon op niveau houden.

Beter lijkt mij het te discussieren of te onderzoeken hoe we dit kunnen voorkomen (als dat ooit al kan) of hoe er evt beter gescreend kan worden. Las online al allerlei ideeën waarbij het 1 beter klinkt als het ander haha.
    Maar laten we daar nu eens een stel geleerde mensen opzetten (extra psychologische screening oid) ipv dat we weer terugvallen op uitspraken als: daarom heb ik geen go of daarom wil ik geen mannelijke pm'er op de groep. Ik denk nl dat de ouders van de kindjes die dit overkomen is achteraf hadden gewild dat ze hun kindje bij een go gebracht hadden ipv op het betreffende kdv;) non discussie dit weer.

Zoe123 en XmoonlightX vinden dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.866
    5.139
    113
    Home

ik heb godzijdank opa's en oma's die ik 100% vertrouw om op te passen
    heel eerlijk ik zou mijn kind nooit naar een gastouder of kdv willen brengen man/vrouw maakt mij niet uit gelukkig hoeft dat in ons geval ook niet maar mijn gevoel daarbij is gewoon niet goed
    tuurlijk kunnen zulke dingen ook gebeuren op school en sport etc ze zoeken die beroepen met kinderen juist op dat is juist zo eng

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar personeel kan wisselen, vooral in vakanties, wat doe je dan?

Deel Deze Pagina