Dat het hier bestaat, betekent niet dat het hier net zo normaal is als in bijvoorbeeld Amerika. Hier loop je tegen weerstand aan en argumenten tegen. Ik heb ook niet gezegd dat het alleen maar voordelen heeft; ik heb helemaal niks over voor- en nadelen genoemd hier. Ik heb alleen genoemd wat een oplossing kan zijn
Op het kdv waar mijn zoon zit hebben ze ook cameratoezicht. En dan idd niet voor de ouders maar puur om terug te kunnen kijken.
Sorry wat bedoel je? Ik heb geprobeerd je tekst te ontcijferen maar het lukt mij echt niet. Schrijf je misschien vanaf het telefoon? Ontopic: ik ben echt pro cameratoezicht. Zolang er dan wel om de zoveel tijd naar de beelden gekeken word om te kijken of alles nog goed gaat. Niet dat er pas gekeken word als er wat gebeurd is of als er vermoedens zijn.
Valt toch wel een béétje mee? Hij lijkt voor het oog een keurige man, wat beweegt hem tot ontucht? Ze zou graag wat informatie lezen hierover Ik lees in de krant: getrouwd, goed functionerend binnen sport. Waarom pleegt iemand ontucht?? Toch een pedo of??? Waar kan ik hier info over vinden? Literatuur? Ben erg benieuwd wat iemand bezield???
Ah dankjewel! Het zal aan het tijdstip hebben gelegen denk ik. Ik heb regelmatig fouten in mijn tekst staan maar die wijt ik aan mijn telefoon Antwoord: je zou eens kunnen googlen ernaar. Ik weet dat er in ieder geval een docu(?) over gemaakt is waar pedofielen ook geïnterviewd etc. worden. Ik kom alleen niet op de naam....
Verschrikkelijk dit! Wat ik zelf erg lastig vind is begrijpen dat er daadwerkelijk mannen zijn die het serieus leuk vinden om op een kdv te werken en luiers en dergelijke van andere kinderen te verschonen. Op de een of andere manier gaat dat er bij mij tóch niet helemaal in. Net zoals er vrijwel geen vrouwelijke mijnwerkers / dakbedekkers / stratenmakers zijn. Gewoon omdat dat een mannenwereld is! Ik zou me daar dan ook niet prettig bij voelen. Nu heb ik het over het kdv!! Mannelijke bso of basisschool leerkrachten zijn naar mijn mening heel waardevol en belangrijk voor de samenleving! Hierbij hoeven echter geen luiers e.d. worden verschoond en gaat het echt om het scholen en minder om het zorgen van / voor kinderen. Hier zou ik dan ook zeker geen problemen mee hebben een dit juist toejuichen. Kinderen hebben nou eenmaal mannelijke en vrouwelijke rolmodellen nodig in het leven. Deze man is gewoon ziek net als ieder ander persoon die zoiets doet. Dit mag nooit een reden zijn om je kind niet weg te brengen en de mogelijkheid te geven zich te ontwikkelen in combinatie met andere kinderen en/of juffen en meesters. Dit is juist zo belangrijk. Het leren delen, samen spelen etc.. cameratoezicht lijkt me een prima optie zolang het alleen gebruikt wordt in noodzakelijke situaties en medewerkers hiermee niet constant in verlegenheid worden gebracht. Verder kunnen we niet meer doen voor onze kids dan we altijd al doen. En dat is proberen ze te behoeden voor zulke zieke mensen en ze wel de beste leerzame omgeving te bieden die mogelijk is!
Wat een rare opmerking. Er zullen vast mannen zijn die het werken op een kdv leuk vinden (net als vrouwen), niet zozeer het verschonen van luiers. Dat hoort er dan nou eenmaal bij. Vrouwen vinden die luiers verschonen neem ik aan ook niet het meest leuke werk.
In mijn post gaat het toch ook niet alléén om luiers verschonen? Ik zeg dat ik het moeilijk vind om te begrijpen dat er mannen zijn die het leuk vinden om op een kdv te werken én de daarbij behorende luiers verschonen en dergelijke. Dit baseer ik op de mannen die ik uit mijn omgeving ken... Mijn eigen vader die als opa werkelijk geweldig is!! En ook een ontzettend bekwame lieve en zorgzame vader voor mij is geweest. Toch is het eigenlijk altijd oma die de "zorgtaken" op zich neemt bij het oppassen. Maar ook mijn vriend, en de mannen van mijn vriendinnen met kinderen bijvoorbeeld, die zorgen met volop liefde voor hun eigen kinderen en een luier verschonen kan er zeker ook vanaf! Maar heel eerlijk ik zie ze allemaal niet met "veel plezier" (zoals je dit in je werk hebt) voor andermans kinderen zorgen én luiers verschonen! Tuurlijk een keer sporadisch, maar echt niet als beroep!! Ik zeg niet dat deze mannen niet bestaan, maar ik zie het gewoon niet helemaal voor me...Dat kan toch?? En ik snap óók dat ouders zich er toch wat onzeker bij voelen als er een man op het kdv werkt!!
Maar er zijn dus wel mannen die het geweldig vinden om voor baby's en kleine kinderen te zorgen ook voor die niet van zichzelf zijn en dus ook echt geen rare dingen denken of doen bij de verzorging van die kinderen.ook al kan jij er niets bij voorstellen. Mijn man is daar 1 van. Toen ik hem leerde kennen was hij bezig met de spw en wilde hij graag op de baby groep werken. Geweldige man met heel veel verzorgde eigenschappen maar onder andere door alle vooroordelen heeft hij er toen toch van afgezien en werkt hij nu in een totaal andere branche. Een waar je veel mannen verwacht maar waar hij juist tussen de vrouwen zit.en weet je wat. Het maakt niet uit welk geslacht je hebt. Als je maar passie voor je werk hebt. Dat is wat telt. Verder helemaal met je eens dat mannen ook een belangrijke rol spelen in de opvoeding van kinderen en dat we dat niet moeten vergeten. O en deze zaak gaat het over het bso gedeelte van het kdv dus niet iemand die met baby's werkte maar met kinderen vanaf 4 jaar en ouder.
Dat dit gemiddeld genomen zo is, wil toch niet zeggen dat er helemaal GEEN mannen zijn die dat werk graag doen. Zoals er ook vrouwen zijn die bv vrachtwagenchauffeuse zijn.
Ff serieus, dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat ik het moeilijk vind om te begrijpen en dat ik het ook snap dat andere ouders hier moeite mee hebben. Inderdaad.. Omdat dit dus gemiddeld genomen niet zo is. Dit is mijn mening, mijn gevoel. Ik veroordeel niemand!! En dat de man van Lieke1989 hierdoor zijn werk niet kon doen, dat vind ik echt heel erg jammer!
Het maakt ook helemaal niet uit! Nogmaals... het is mijn gevoel! Ik veroordeel niemand, zeg niet dat mannen niet met kinderen moeten werken etc... etc.. Integendeel. Mijn vader is 30 jaar lang leraar geweest op de basisschool. En ik ben 100% vóór mannen in het onderwijs/opvang. Ik kan er er alleen moeilijk een voorstelling bij maken dat mannen het écht heel leuk vinden om met baby's te werken. (Ik heb het écht alleen over baby's) Omdat ik gewoon geen enkele man ken in mijn omgeving die dit als werk zou willen doen. Ik vind het oprecht super rot voor je man dat hij hierdoor heeft afgezien van dit werk!!! Dat zou niet zo moeten zijn.
Ik ook nog steeds.maar in die tijd was net dat hele gedoe met een pedofiel op een kdv dat breed in het nieuws kwam en al tijdens de stage kwamen veel vooroordelen voorbij.er zijn toen helaas veel mannen afgehaakt.Hij heeft ook nog steeds een beetje spijt van dat hij met de opleiding is gestopt.maar hij vind zijn huidige werk ook heel leuk en is een leuke vader voor zijn kinderen.
Ik vind de BSO medewerkers soms ook stom. Bij een BSO die ik ken zijn 2 mannen gaan werken, vlak voor de zomervakantie. Mijn kinderen zitten daar niet op, maar HALLO?! is dat niet toevallig misschien?! En die mogen misschien wel samen op een groep staan. Moet ik dit tippen.
Ik wil hier graag als leidster van een kdv op reageren. Een dag nadat bekend was dat er weer iets verschrikkelijks in de kinderopvang is gebeurt, belde toen ik aan t werk was een nieuwe ouder, zijn zoontje zou dus vanaf t nieuwe schooljaar bij ons op de NSO komen. Hij zei letterlijk, ja ik belde even voor de zekerheid om te kijken of er geen mannen bij jullie op de opvang werken. Ik zei, nou ik heb 1 mannelijke collega, en die vader reageerde echt zo van dat t een goede grap was en begon te lachen... Ik ken mijn mannelijke collega al bijna 8 jaar zei ik, en moest hem echt beschermen, heel naar vond ik dat. Uiteindelijk heeft die vader mijn werkgeefster gesproken en heeft hij t geaccepteerd en is t goed gekomen. En weet je, toen ik het vertelde aan mijn mannelijke collega, zei hij, dat hij t begreep, en dat t ook maar mensen waren, hij nam ze niets kwalijk was zelfs niet eens boos, terwijl ik dat wel was.