Incident kdv de bilt partou

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bunchy, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Waarom zou je dat doen? En bij wie zou je dat moeten tippen?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Geef dan eerder je man of je vader of schoonvader of je broer of schoonbroer aan bij de politie. Want bij die mensen hebben je kinderen een groter risico om misbruikt te worden. Ff serieus nu:

Een man zijn is GEEN RISICO, zieke MENSEN zijn dat. En dat kunnen ook dus OOK vrouwen zijn. Geloof me mensen slaan door dit nieuws. Dit is wat ze horen man,kind, kdv of bso en misbruik. Dat is wat blijft hangen. Dus alle mannen zijn viezerikken als ze met kinderen werken.
    Je snapt dus dat dikke onzin is.

Het nieuws dat papa of mama of stiefpapa of opa of oom ect een kind misbruiken dat hoor je nouwelijks.want dat gebeurd zoveel en word zovaak berecht dat dat nouwelijks in het nieuws komt. Want oud nieuws.
    Hoe verkeerd en walgelijk en misselijkmakend het ook is.

3. Lieke1989

Pff, kan dr zelf ook kwaat om worden...

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar heb je hetzelfde gevoel bij mannen die op een kinderafdeling van een ziekenhuis werken? Als verpleeger/ verpleegkundige?
    Wat is het verschil?

Mijn kinderen hebben heel wat tijd doorgebracht in het zkh, en er waren er best veel mannelijke verplegers. Verdeling was ongeveer 70/30 tussen vrouwen en mannen.

Ieder van hun vond het echt geweldig om te werken met kinderen. Luier verschonen is echt een bijzaak.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik raad sommige vrouwen hier echt aan om de Deense film "Jagten" eens te gaan kijken.
    http://m.imdb.com/title/tt2106476/
    Misschien dat dat de blik wat verruimt. Want sorry hoor, wat een bizarre en bekrompen redeneringen zie ik hier voorbij komen.

Debaky, Lieke1989 en amdaa vinden dit leuk.
  6. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Nee in het ziekenhuis heb ik dat gevoel helemaal niet!! Maar nogmaals.. het is een gevoel hè en ik begrijp heel goed dat dit gevoel niet juist is en mannen dit beroep gewoon moeten kunnen uitoefenen!! Natuurlijk moeten mannen hier gewoon kunnen werken. Ik probeer alleen aan te geven dat het een vrij logische gedachte van veel ouders is denk ik. Gewoon simpelweg omdat we ook opkijken van vrouwelijke metselaars of dakbedekkers. (Even een voorbeeld niet te letterlijk nemen a.u.b.) En omdat veel kindjes veel tijd op het kdv doorbrengen begrijp ik de zorgen en bedenkingen. Het is een plek waar kindjes structureel heengebracht worden. Terwijl inderdaad het echte "kwaad" vaak veel dichterbij zit zoals al eerder wordt genoemd. Helaas :(

Ik snap dat dames hier die mannen, vrienden etc in de kinderopvang hebben werken deze willen verdedigen. Maar ik probeer even de kant te belichten wanneer je als ouder geen mannelijk persoon kent die je vertrouwt en dit beroep uitoefent. Het is soms zo jammer dat het moeilijk is om hier iets uit te leggen en je posts vaak meteen zo negatief worden gelezen terwijl dit niet de bedoeling is!

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind dat niet logisch. En ik kijk ook zeker niet op van vrouwen in de bouw ofzo...
    Dat jij dat zo voelt kan, maar logisch vind ik het niet.

8. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Ach prima.. ik geef het op! Dat zoooo ontzettend veel ouders zich zorgen maken wanneer er een man in het kdv werkt vind jij niet logisch. Dat snap ik en is prima en heel fijn! Jammer dat jij andersom de zorgen van ouders niet kunt begrijpen. Of het nou gegronde zorgen zijn of niet!

9. Lieke1989

Nee het is idd niet logisch want diezelfde mensen hebben minstens 1 man in het leven van hun kind die ook verzorgende taken heeft : de vader en die moet niet constant uitleg geven waarom hij zelf voor zijn kind zorgt of moet niet constant zichzelf verantwoorden waarom hij een bepaalt beroep heeft gekozen. en waarom hij geen vies persoon is. Hoe zou jij je voelen als jij constant moet zeggen nee ik ben geen kinderverkrachter puur alleen omdat ik mijn of een ander kind de zorg geef die het nodig heeft. Of dat nou een luier verschonen is of helpen op de wc of gewoonweg te eten geef of een spelletje speel.
    Zou je dat fijn vinden? Denk het niet.

amdaa en Liekje81 vinden dit leuk.
  10. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Je leest mijn posts wel of niet? Ik snap niet zo goed waarom je de confrontatie met mij zo opzoekt en me zo aanvalt. Alles wat je hierboven tegen mij zegt is een frustratie die jij hebt en niks daarvan heb ik in mijn posts beweerd! Integendeel, ik zeg juist dat ik het óók niet eerlijk vind en dit niet zo zou moeten zijn. Maargoed... Nogmaals, alles wat je hier zegt wordt zo snel compleet uit zijn verband getrokken... Helaas!!

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap dat veel mensen dat gevoel hebben, dat heet angst en angst projecteren we.
    Meestal op een groep waar bepaalde herkenbaarheid zit die we kennen vanuit de meest bekende gevallen in de media.

Tig voorbeelden daarvan: alle mannen op kdv, alle moslims, alle priesters, alle blanke homosexuele mannen enz enz.. Allemaal bij voorbaat met 10-0 achter omdat 'zoveel mensen er angstgevoelens bij hebben'.

Moet dat begrijpelijk zijn?
    Generaliseren en mensen in hokjes stoppen heeft onwijs veel ellende veroorzaakt in de wereld..
    Ik hoop echt dat we allemaal snappen dat generaliseren en daar gevoelens op projecteren zeer zeker niet geaccepteerd of begrijpelijk moet worden..

Anders zou ik beginnen met naaste familieleden. Als we toch doortrekken lopen de kinderen daar veruit het grootste gevaar.

Aszz vindt dit leuk.
  12. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Precies en dit is toch wat ik een paar posts terug precies zeg?! Nee, het zou niet begrijpelijk moeten zijn, maar het is nou eenmaal wel hoe de mens in elkaar steekt. Het is een mechanisme wat zichzelf inschakelt als we onze kinderen willen beschermen, gebaseerd op angst. Het is niet logisch, het zou niet zo moeten zijn etc.. Maar het is wél wat er gebeurd. Dit is een kant die ik probeer te belichten, hoe veel ouders denken. Net zoals wat jij zegt met moslims, priesters e.d. Is dat juist? Nee ook niet! Maar lees nog even mijn post, en jij ook alsjeblieft @Lieke1989, ik zeg NERGENS dat dit OK is! Integendeel, ik begrijp heel goed dat dit gevoel niet juist is!!!:

Zonnestralen en amdaa vinden dit leuk.
  13. Lieke1989

Tja je geeft meerdere malen aan mannen in de kinderopvang raar te vinden en dat die je een eng gevoel geven en je zorgen daarover begrijpt. Ik probeer alleen duidelijk te maken hoe dat komt en te laten zien dat het volkomen onterecht is en te laten zien hoe het is als mensen zulke gedachten over jou zouden hebben. Enkel alleen gebaseerd op een vooroordeel. En als je goed kijkt zie je dat ik niet de enige ben die over jou posts vallen en precies het zelfde proberen te zeggen.
    Dat dit is gebeurt is vreselijk maar een man die op de groep staat, staat daar niet om afgezeken en weggezet te worden als pedofiel.dat gevoel hebben mensen nu omdat dit in het nieuws komt. Maar de andere gevallen in de situaties zoals thuis komen bijna nooit in het nieuws. Daarom geeft dat een schijnveilig gevoel.
    Maar goed nogmaals,ik val je niet aan. Ik probeer je alleen aan het verstand te brengen dat je mannen niet moet wegcijferen.niet thuis, niet op het kdv, bso,school ziekenhuis ect. Want mannen zijn nodig bij de opvoeding en ontwikkeling van kinderen en daar is niks mis mee.
    We moeten alleen kijken hoe we de rotte appels (zowel mannen als vrouwen!) Er tussen uit houden. Want die vrouw op het kdv die je wel automatisch vertrouwt puur alleen vanwege haar geslacht kan net zo goed stiekem in de onderbroek zitten.

14. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    @Lieke1989, ik voel het niet zo dat anderen ook over mijn posts vallen. Ja er zijn wat vragen gesteld, maar ik voel me niet veroordeeld. Alleen bij jou. Het lijkt wel alsof jij alleen leest wat jij wilt lezen, omdat je gefrustreerd bent over dit hele verhaal. Wat ik overigens begrijp!!

Ik persoonlijk merk dat het mij frustreert dat je een hele hoop aspecten in mijn posts verdraait en negeert. En voornamelijk stoor ik me aan het feit dat je mij neerzet als iemand die mannen in opvang / ziekenhuis en school zou willen weren. Wat gewoon echt totaal niet het geval is! Helaas is het zo dat bepaalde dingen geschreven harder of anders overkomen dan de bedoeling is.

Mijn eigen vader is notabete 30 jaar leraar geweest in het basisonderwijs. Dus ter verduidelijking en zoals reeds eerder geschreven: ik ben 100 % vóór mannen in de kinderopvang, bso, het basisschool onderwijs, ziekenhuizen op kinderafdelingen en dergelijke. Ben 100% pro man!

Ook al vind ik het niet altijd makkelijk te begrijpen dat mannen dit als beroep ook echt graag zouden willen doen, meer dan een gevoel is dit niet!!! Inderdaad het is ongegrond en je hebt gelijk dat ik dit niet zo zou moeten voelen! Toch, dat staat buiten het feit dat ik vind dat mannen ook hun plek in de kinderopvang moeten kunnen hebben. Het enige wat ik probeerde te verduidelijken met mijn post, is dat ik begrijp waarom gezinnen angstig zijn, ook al is deze ongegrond. De angst is er wel overal.

Je hebt gelijk dat dit zooooo veel meer in familiaire kringen voorkomt. Waarom de angst voor kds/bso/onderwijs groter is, komt waarschijnlijk doordat mensen allemaal denken dat hun omgeving wél te vertrouwen is, en een onbekende niet. Verschrikkelijk overigens!! We zouden waarschijnlijk allemaal veel meer tijd moeten steken in het rondkijken binnen onze vrienden/kennissen/familiekring om bepaalde ellende te voorkomen.

Mocht je na deze post mij nog steeds veroordelen of vinden dat ik een rare gedachtegang heb hierover, dan laat ik het erbij. Ik weet niet hoe ik het nog meer moet verduidelijken. Ik hoop echter dat je eigenlijk inziet, dat onze meningen helemaal niet ver uit elkaar liggen!

Deel Deze Pagina