Incident tijdens Koninginnedag in Apeldoorn.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Ingrid77, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijdens de feestelijkheden met de koninklijke familie in Apeldoorn is een auto met hoge snelheid tegen een zuil aangereden. Dat gebeurde op het moment dat de bus met de koninklijke familie op weg was naar Paleis Het Loo. Het is onduidelijk of het een ongeval is.

Live op televisie was te zien dat een zwaar beschadigde zwarte Suzuki Swift kwam aangereden en de zuil ramde. Een politieafgent op de fiets wist nog net weg te komen.

Er is sprake van gewonden, te zien was dat iemand werd gereanimeerd

2. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    was natuurlijk trouw aan het kijken als echte Apeldoornse... Gelukkig achter de tv! Maar is inderdaad erg heftig wat er is gebeurd!

3. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hoor net dat alles is afgelast voor de rest van de dag. Dus geen defile.
    Zijn inmiddels 14 gewonden en kans is heel groot dat het opzet is geweest en geen ongeluk! Die hele plek was ook compleet afgezet, dus kan ook bijna niet anders...

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik weet van niks snel maar even het nieuws aanzetten dan maar

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat erg! zit het ook te volgen.

6. Ik kijk ook altijd trouw naar Koninginnedag op tv. Schrok me lam.. Mijn maag draaide zich om toen ik het zag..
    Het lijkt mij ook geen ongeluk. Die auto had nog zoveel snelheid..

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
  8. Ze hebben het nu over 1 dode. Tis nog niet officieel bevestigd, maar ze hebben het er al wel over..

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vreselijk! Maar dit moet wel een aanslag zijn, niet?

Ongelooflijk. Ik denk dat heel snel veel activiteiten afgelast worden, niet?

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Uhm...ik wil niet kinderachtig doen maar mijn topic hierover was een minuutje eerder? ;) Waarom is ie dicht, had ik ook eens de primeur met het 1e berichtje hahaha!

11. Alle activiteiten in Apeldoorn zijn voor de rest van de dag afgelast.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een ongeluk was. Er was net iemand op tv die aangaf dat er al 3 afzettingen/remmingen waren waar die auto doorheen moest.

12. Ojee, zie net een lijkwagen staan...

13. 1 Dode inderdaad.. vreselijk zeg. Ik snap niet waarom iemand dit kan doen.
    Het moet echt opzet zijn geweest, hij reed ook express tegen het monument aan..

14. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    alle activiteiten rondom het koningshuis zijn al afgelast. Neem aan dat gewoon de vrijmarkt en overige activiteiten in de binnenstad wel gewoon doorgaan, maar heb daar nog niets van gehoord. Ben nu wel blij dat wij besloten hebben om vandaag niet de stad in te gaan vanwege de hoge aantallen bezoekers!
    en de kans dat het een aanslag is geweest op de bus van het koninklijk huis is erg groot. De hele omgeving is namelijk afgezet. Je moest zelfs met pendelbussen de stad in, met de auto kom je er gewoon niet...

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik geloof dat er om kwart voor 4 een persconferentie komt. Eerst die maar afwachten.

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Die auto heeft misschien al wel binnen de afzetting gestaan... je weet maar nooit. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit een ongeluk is. Daarvoor ging de auto volgens mij ook veel te hard, terwijl hij toch al heel wat geraakt had...

17. Een getuige verteld ook al dat het leek alsof dat autootje de bus wilde raken, maar dat dat niet lukte.. Denk dat we van geluk mogen spreken dat hij tegen het monument aanknalde, en niet nog verder het publiek inboorde..

18. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Tss het is toch niet te geloven dat er zoveel zieke geesten in de wereld zijn ?????
    dit moet wel een aanslag zijn geweest kan niet anders en ja de festiviteiten zijn afgelast omdat er mensen dood en gewond zijn .. weer ff journaal kijken nu.. ze hebben het nu over waarschijnlijk 15 gewonden en 4 doden

19. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Inderdaad ook de rest van de festiviteiten wordt nu afgelast. Lijkt me ook niet meer dan logisch, ze hebben het nu al over 4 doden...

20. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    idd ik had het ook vaag gevonden als ze gewoon hadden door gegaan met feesten

Deel Deze Pagina