Volgens mij zijn er hier wel een aantal dames die mijn opmerking over 538 niet goed begrepen hebben of zelfs opblazen. Ik stel een vraag aan jullie over wat het verschil is tussen eerder ineens stoppen of op een later tijdstip ineens. 538 had zelf de vrije hand gekregen van de gemeente. Zij mochten zelf beslissen of het wel of niet doorging (wat ik dan ook wel weer een zwaktebod van de gemeente vind). Het had ook goed kunnen zijn dat alle artiesten hadden besloten niet meer verder te gaan. Dan was er sowieso niets te kiezen geweest, dan was het gewoon afgelopen. Maar nu was er wel een keuze en ik denk dan... ze hadden toch ook gewoon alles langzaam kunnen beëindigen? Dus het feest (net als bijna overal in Nederland) kunnen laten doodbloeden. Niet abrupt stoppen, maar de lopende dingen afmaken en dan rustig stoppen. Over de dader... wat is hij er makkelijk vanaf gekomen niet? Vinden jullie dat ook zo erg? Ik vind het zo erg dat misschien nu de nabestaanden nooit zullen weten waarom hun geliefden gestorven zijn. Natuurlijk is er nooit een reden die dit goed kan praten of waardoor je het zou begrijpen, maar nu biljft men speculeren. Ik vind het zo erg voor iedereen. @Veronique, hoe gaat het vandaag met jullie? Ik heb veel aan jullie moeten denken. Vreselijk dat jullie het van zo dichtbij hebben meegemaakt! Groetjes, Josien
Geen woorden voor dit alles. Volg het al sinds gisterenmiddag. Nu zijn er 6 doden en de dader is ook dood. Dus totaal 7 doden nu. http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... ldoorn.htm http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... vaar.dhtml Hopelijk worden het er echt niet meer.
verschrikkelijk!!! ik hoorde ook van een hoogzwangere vrouw en dat die zou zijn overleden,als dit waar is zijn er nu dus inmiddels al 8 doden, want dat kindje in de buik telt voor mij ook mee!
Inmiddels is er een 7e dode te betreuren... De burgermedewerker van de Koninklijke Marechaussee is vanmiddag aan zijn verwondingen overleden.. Tis werkelijk niet te geloven wat er is gebeurt daar...
Ja zo kun je het wel zien. De zwangere vrouw was op staat al opgegeven, heb ik gisterenavond al gehoort. Te erg voor woorden.
He gatverdamme... zoveel slachtoffers en er zo makkelijk vanaf komen? Vraag me af waar zijn ziel terecht komt. Hoop dat hij daar alsnog boet voor zijn daden van gisteren. Ik leef zo mee met de families van de mensen die slachtoffer zijn geworden, niet te vergeten de mensen die het met beide ogen hebben gezien..
Verschrikkelijk wat er daar gebeurd is gisteren. En de dader overleden Van mij had ie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang op water en brood in een cel mogen zitten en geconfronteerd worden met hetgeen hij aangericht heeft.
Ik denk dat de dader gewoon ontzettend ziek was in zijn hoofd...... Heel triest dit. Wat ik ook niet snap is dat ie de bus wou rammen met zijn auto, zo'n kleine auto zal dan toch niks hebben uitgehaald bij zo'n grote bus? En dat hij dan gewoon door de mensen heen rijdt, niet te begrijpen.
@ josien: waarom maak je je er zo druk om? Wat maakt het nou uit? Het is niet makkelijk gedaan om op zo'n moment de juiste beslissing te nemen. Daarbij was het feest in Amsterdam het grootst en daardoor moeilijk te vergelijken met de rest van Nederland. Wellicht hadden ze het eerder dan 8 uur kunnen afbreken, maar op dat moment leek dit ze de beste oplossing. Ze hebben erover nagedacht, geprobeerd het beste besluit te nemen en daarmee is het wat mij betreft klaar. Ik geloof niet dat hun intentie was om 'lekker door te feesten omdat ze dat gebeuren in Apeldoorn niet belangrijk genoeg vonden'. Nogmaals, had er zelf maar gestaan.
Ja de opmerking over 'commerciele redenen' of iets dergelijks is me in het verkeerde keelgat geschoten.
ow oeps mijn bericht was ineens weg. staat een beetje stom nu. Snap ik wel, maar je maakt je zelf nu ook erg druk. laten we dat vooral niet doen. Tis al erg genoeg allemaal zonder dat we kwaad of niet kwaad worden over de genomen beslissingen.
Ik denk dat hij dit ook wel wist, maar ik denk dat de dader op die manier een punt wilde maken. Iedereen op het hoogtepunt ff laten schrikken, zodat hij in de publiciteit kwam. En dat hij dan op die manier zijn verhaal wilde doen voor heel Nederland mbv de pers oid (over hoe de crisis zijn leven heeft verknald en dat hij geen cent heeft of krijgt van de regering, maar dat er wel zo'n enorm feest wordt georganisteerd, dat daar wel ineens geld voor is) Maar er is gewoon ineens iets in die vent "gesnapped". Naar mijn idee was het niet zijn plan om die mensen aan te rijden, maar tijdens zijn actie is hij gewoon doorgedraaid en had hij alleen maar het doel voor ogen: de bus raken, ten kostte van alles.... Helaas, zeer treurig dit! ...Slachtoffers: rust in vrede. Dit hoop ik alleen niet voor de dader!
De dader is dood. Ongeloofelijk wat hij heeft aangericht, er was ook een zwangere vrouw dood dacht ik, en dat meisje wat daar op de straat lag... Geen woorden voor
Hey dames, Hier gaat het wel. Vooral mijn vriend heeft het er heel erg moeilijk mee steeds komen de tranen op zodra je er iets over hoort of ziet. De gedachte dat hij nog geen meter ervan verwijderd was en zelf kon meegenomen worden. Ook vooral de beelden die hij heeft gezien Echt filmpje die ik gezien heb is nog schokkender dan de filmpjes op internet Nu ook ziet hij sbs6 ziet hij de vrouw liggen die gereanimeerd werd maar het niet mocht baten. Mijn vriend en de rest van de groep zijn de laatste personen geweest die met die vrouw hebben staan praten. Die vrouw had ook nog een zoontje die erbij stond De vereniging word ook steeds gebeld voor informatie enz. en volgende week komen we allemaal bij elkaar voor slachtoffer hulp. Echt ik snap gewoon niet waarom mensen dit nu kunnen doen
Nou mijn vriend legde de situatie net echt eens goed uit in kruisjes laat ik zien hoe de situatie was: ...................................vriend stond hier -> x vrouw stond hier die het niet overleefd heeft -> x <---- auto rijd erop in Ik schrok hier dus behoorlijk van dacht dat afstand iets groter was ook het idee dat wij in de defile net op tijd in de Loolaan waren gelopen als we iets later daar waren geweest En mijn vriend vertelde me ook net dat de auto ook nog eens volop gas aan geven was je hoorde heel goed de motor steeds hogere toeren maken dus hoe dan ook is dit echt wel met opzet gedaan alleen blijft de vraag voor altijd waarom?
Veronique, praat er goed over met elkaar en met diegene die erbij waren en iedereen die het maar horen wil. Tot treurens toe zou ik bijna zeggen. Die ellende en het onbegrip, de schrik, etc. Zo kan het er uit en kan het een plaatsje krijgen. En ga ook absoluut in op slachtoffer hulp. Heel veel sterkte.
Veronique.. wat heftig allemaal meis.. erg goed van je dat je er veel over praat & schrijft. Goed dat jullie naar slachtofferhulp gaan voor een gesprek.. Mensen vergeten idd de duizenden mensen die het hebben zien gebeuren, en de trauma's die daarbij komen kijken. Op tv hoor je ook steeds een hele harde krijs.. ik heb het ontcijferd als een kind die heel hard mamaaa, mamaaa roept.. meis, ik wens jou en je mannetje en al de mensen die het mee hebben gemaakt heel veel sterkte toe in het verwerken van dit drama... liefs
Jee Veronique Pfff wat moeten jullie het moeilijk hebben zeg! Als je op die foto's allemaal kinderen ziet kijken naar het ongeluk... Jongetjes die voor de afzetting zitten, alles met open ogen zien gebeuren. En je partner en kind die op een haar na bijna waren geschept... Het is zo ongelofelijk allemaal. Die beelden zijn vreselijk. Maar ik denk wel dat hierdoor mensen zich meer beseffen hoe vreselijk dat moment was. Dat maakt een diepere indruk denk ik.
Vreselijk Veronique... Wat komt zo'n drama dan ineens dichtbij zeg! Hebben jullie contact met slachtofferhulp? In de chaos die daar ontstaan is, zal je dat niet snel aangeboden hebben gekregen, wel? Tjonge jonge... wat een enorme schok zeg. Ik hoop in ieder geval, als jullie geen contact hebben met slachtofferhulp, jullie in ieder geval heel veel erover praten om alles zo een plekje te kunnen geven. Heel veel sterkte voor jullie! Josien
Oooh Veronique wat erg wat jullie hebben mee gemaakt. En wat een geluk hebben jullie gehad zeg. Meid heel veel sterkte met het verwerken van dit drama wat jullie van zo dicht bij hebben mee gemaakt.