@veronique... ow wat erg zeg! Ik zat je stukje echt met mijn hand voor mijn mond te lezen. Je vriend en je zoontje ook? Echt té erg gewoon. Ik heb van mijn broertje gehoord, dat binnen 10 dagen de ergste klap nog kan komen, dus hou je vriend goed in de gaten. En jezelf natuurlijk ook.
De samenleving was 1000 jaar geleden ook al verrot hoor Maar dan op een andere manier. Ik denk trouwens dat de mensen die tijdens het incident elders aan het feesten waren en vervolgens ook op internet dingen niet meer terug gelezen en bekeken hebben, ze nog het idee hebben van een "ongeluk" waar mensen bij zijn omgekomen. Ik kan me tenminste voorstellen dat het dan minder indruk heeft gemaakt dan wanneer mensen GEZIEN hebben dat er mensen door de lucht vlogen, gereanimeerd werden, er kinderen bij waren en de erge verhalen van anderen hebben gelezen. Ik had het er met een vriendin over en die was dus ook niet zo goed op de hoogte, en toen ik haar alle verhalen ging vertellen, schrok ze pas echt. Toen had ze eigenlijk pas door hoe vreselijk bizar en heftig het is geweest.
Neeeeeej joh! 1000 jaar geleden was de tijd van ridders en prinsessen! Maar voor wie een beter beeld wil krijgen van hoe het er echt aan toe ging, moet de film Flesh+Blood eens gaan kijken. En die is uiteraard nog geromantiseerd... (maar toch een waarschuwing: Het is een behoorlijk harde film)
Je wilt niet weten wat mijn zusje zei... Ik sprak haar zaterdagochtend en ze zei dat ze een filmpje had van Gerard Joling (ze zou naar Amsterdam gaan op Koninginnedag). Dus ik zei van; Dat was toch afgelast? Ze zei; Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat er een aantal optredens niet doorgingen, waaronder de Toppers, JEUHHH. Ze stond er echt bij te lachen. Ik stond echt zo te kijken. Dus je hebt gewoon doorgefeest?, vroeg ik. Ja, zegt ze, uhhhh elke dag gaan er mensen dood hoor. Opnieuw stond ik zo Ik zeg; Dit is wel wat anders hoor. Dit is met opzet en geen ongeluk meer. Het was wel een aanslag op de Koningin hoor!! Toen ben ik maar weggelopen want ik wist niet meer wat ik moest zeggen.. Ik hoorde haar zeggen; Jammer dat.... Ik kon het niet precies horen, maar ik weet wel wat ze bedoelde. Ik snap gewoon niet dat ze zo kan denken, en ik hoop ook dat ze probeert stoer te doen, en ze het dus niet meent. Anders schaam ik me behoorlijk voor haar!!
Jeetje wat kunnen mensen toch bot zijn. Ik denk dat dat je zusje gewoon stoer wil doen, maar dat komt omdat ik mijn eigen niet kan voorstellen dat het mensen niks doet. Het is gewoon in een woord verschrikkelijk wat er gebeurd is. Wij wilde ook een midagje weg gaan met onze ouders, naar de stad. Maar we zijn lekker bij mijn ouders thuis gebleven. Ik vondt het al niet gepast dat sommmige gewoon verder gingen met feesten. Maar ik had er ook helemaal geen zin meer in. Ik had die beelden gezien, en ik was helemaal ontdaan ervan, ik zag de beelden ook de hele dag terug komen, verschrikkelijk gewoon. Zo is er ook een filmpje opgedoken op youtube jongeren werden geinterviewd nou het was verschrikkelijk die opmerkingen die ze maakte. Ik weet niet of iemand het van jullie gezien heeft maar ik zal even een linkje plaatsen hier. http://www.youtube.com/watch?v=XNJmu93yId4&eurl=http%3A%2F%2Ffilmpjes%2Eblog%2Enl%2Fnieuws%2F2009%2F05%2F03%2Ffilmpje%2Damsterdammers%2Dlachen%2Dom%2Ddoden%2Din%2Dapeldoorn&feature=player_embedded
Vooral dat meisje wat zegt dat de Koningin dood had moeten gaan. Ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen reageren. Zouden ze ook zo reageren als het om hun familie ging?
Nou die opmerkingen neem ik echt met een korreltje zout. Ze weten niet waar ze het over hebben. Is gewoon de leeftijd ( of opvoeding, )
Nou ja, mijn vriendinnen zijn ook gewoon gaan feesten in Amsterdam. Wil nog niet zeggen dat ze het niet erg vonden etc, maar om nou al je bezigheden direct stil te leggen... Ik snap wel dat ze dat niet deden. Ik heb het zien gebeuren op TV en was overduidelijk meer ontdaan dan zij, maar ik ben ook nog het dorp bij mijn moeder in geweest. Het leven gaat wel gewoon door en niet iedereen vindt dat het stoppen met feesten de beste oplossing/reactie is. Al zijn jongeren die roepen dat de koningin dood had moeten gaan wel echt vreselijk. Ik heb het filmpje niet gekeken want ik denk dat ik me alleen maar ga zitten opvreten over de intelligentie en beschaafdheid van deze achterlijke Nederlanders.
Ik ben het niet vaak met Merle eens, maar deze keer sluit ik me helemaal bij haar aan! Ik ben 's middags naar de speeltuin gegaan met mijn meiden, heerlijk lopen ravotten en pikzwart van het zand hebben we met z'n allen gebadderd. Enorm veel lol in gehad. Ik moest echt even de zinnen verzetten, had die middag al teveel ellende gezien en moest het echt van me afschudden. Is het dan een schande dat wij plezier hebben gehad op die Zwarte Dag? Betekent niet dat het me niks doet.. Het filmpje heb ik ook niet gekeken, krijg ik alleen maar de kriebels van ben ik bang..
Ik heb die dag ook gewoon Isabella's verjaardag gevierd, tuurlijk gaat het leven door. Maar dergelijke opmerkingen plaatsen zoals in het filmpje en niet in staat zijn om je gemak te houden tijdens een minuut stilte vind ik iets anders dan gewoon doorgaan met leven. Maar ja, die voetbal supporters zullen ook wel niet verder gekomen zijn dan tot 20 tellen, toen hadden ze namelijk al hun vingers en tenen geteld (net als mijn dochtertje) en gedacht hebben dat de minuut daarna wel voorbij was.
Inderdaad Loeki2, Nee ik heb ook gewoon mijn dochters verjaardag gevierd. Dat meisje snapt er toch niks van en haar verjaardag gaat door. Maar ik zat 's avonds wel met een knoop in mijn maag. En van iemand van 24 mag je wel meer verstand verwachten. Maar van iemand van 16 kun je gewoon domme opmerkingen verwachten. Dat hoort gewoon bij de leeftijd.
Ik heb het filmpje net wel bekeken en ik vind het ook echt vreselijk dat ze dit zeggen. Maar zullen ze dit nadat ze zelf de beelden hebben gezien en merken wat voor inpact dit heeft op de Nederlandse samenleving ook nog zeggen? Zelf waren wij niet veel van plan om te doen die dag, in ieder geval wilden we niet weggaan, maar zijn gaan klussen. Het duurde bij ons wel even voordat we aan de slag gingen, waren totaal verbijsterd. Ook heb ik de hele dag met een soort van buikpijn gevoel rond gelopen, ik kom zelf oorspronkelijk uit Apeldoorn en eigenlijk heel mijn familie en al mijn vrienden komen daar vandaan....gelukkig bleek er voor ons "niets aan de hand". Maar ik vind het echt verschrikkelijk voor alle slachtoffers, familie en ooggetuige...!!
Bee het hier ook wel mee eens, ik ben s middags met mijn vriend en zijn zus ook gewoon de stad in gegaan en beetje rond gekeken was niks afgelast. Het is heel erg wat er gebeurd is en ik heb het zoals bijna iedereen ook op tv gezien maar ik denk dat het voor de mensen die erbij waren erger is, ik kan me er moeilijk een voorstelling van maken hoe het moet zijn om zoiets mee te maken. Ik vind het vreselijk voor de slachtoffers en familie maar ik was er niet kapot van ofzo op die dag. Kijk dat jongeren rare dingen gaan zeggen op internet ja dat zijn 16 jarigen alhoewel ik wel het respect had toen ik die leeftijd had om 2 min mijn mond te houden. Maar ik had het hier vanavond nog over met mijn vriend en wij vinden het moeilijk om te begrijpen wat meer dan 60 jaar geleden is gebeurd...Het is erg wat er gebeurd is, vreselijk, maar het is voor ons zo lang geleden wij kunnen ons daar geen voorstelling van maken. Ik hoop dat mensen dit niet verkeerd opvatten en dat ik het een beetje duidelijk verwoord want wil niemand kwetsen maar ik vind het niet raar dat mensen door gefeest hebben en dat er feesten gewoon door zijn gegaan, juist omdat niet iedereen zoiets kan bevatten.
Ach die uitspraken blijven nog jaren op internet staan, geloof me over tien jaar schamen ze zich rot over de nu gedane uitspraken.
Maar blijkbaar is er dus geen zwangere vrouw omgekomen? Ik hoor/lees overal dat er een zwangere vrouw op straat al was opgegeven?
Ooooh je hebt zo ontzettend veel rare mensen op de wereld, dat blijkt wel weer... Zucht. Natuurlijk is het Gods bedoeling om Karst T al die mensen te laten aanrijden @ zwangere vrouw: nou ik heb dat nooit ergens gelezen. Zou me niets verbazen als het gewoon een vette roddel is.