Ik vind dat je uit respect ook niet kan gaan feesten . Dat zou wel heel egoistisch zijn . En ik denk dat veel artiesten ook geen zin meer hebben om echt op te treden. Dr is door een gek een mooi feest verstoord
Eerlijk gezegd vind ik het ook heel raar dat er op sommige plekken nog doorgefeest wordt als er zoiets vreselijks is gebeurd. Ik vond het werkelijk te gek voor woorden toen ik de reactie van het publiek op het Museumplein hoorde toen zij hoorden dat de Toppers hadden afgezegd. Hoe walgelijk om dan met z'n allen 'boe' te gaan staan roepen. Sorry hoor... maar dat vind ik echt egoïstisch. Nota bene de Toppers die ons land gaan vertegenwoordigen tijdens het Songfestival staan toch op dat moment stil bij hetgeen het land op dat moment bezighoudt? Dan gaan ze daar toch niet nog eens gezellig een showtje weg staan geven. Nee... ik heb respect voor mensen als de Toppers (die ik verder normaal gesproken niet eens zo hoog heb zitten) en Kane (waarvan ik ook begreep dat ze af hebben gezegd). Groetjes, Josien
Nou dames hier ben ik bijna mijn vriend en kind erin verloren FF het verhaal: onze fanfare liep mee in de defile. We liepen de grote straat in en naast mij (kon echt de koningin enz. aanraken) stond naast de bus met ze erin. Onze partners stonden daar aan de kant te kijken. Wij liepen daarna door toen de bus verder reed en op dat moment gebeurde achter ons het ongeval (wij merkten er niks van) wij kregen het pas later te horen en moesten ineens stoppen. Ik zag op de gsm dat mijn vriend vaak gebeld had en kon niet terug bellen door teveel bellers. Een vriend van me had zijn vriendin (mijn nicht) aan de telefoon en hoorde toen op dat moment dat zij allemaal net eraan ontsnapt waren. Ze vertelden dat ze achter de hekken stonden en voor ze stonden kinderen met een handicap te wachtten om mee te mogen lopen in de Defile en ook moeders met kinderen. Nu hadden onze groep partners al beetje ruzie met ze omdat ze gewoon voor hun gingen staan en al aantal keren werd gevraagd of ze konden gaan zitten of achter hek gaan staan. Niemand kon zo iets goed zien van de koningin (de bus kwam eraan) Mijn nicht zei nog tegen een van de vrouwen: het hekwerk staat er niet voor niks! Nou ineens kwam de auto eraan er nam deze kinderen en vrouwen mee. Mijn vriend stond er nog geen meter vandaan!! Hij stond achter het hek en de vrouwen en kinderen letterlijk voor hem! Hij hoorde gewoon de botten kraken en zag ze allemaal in de lucht vliegen. Heeft meteen de kleine gepakt zich veilig gesteld en toen de rest van de partners proberen bij elkaar te krijgen wat gelukt is. Een van de partners was aan filmen dat moment een heeft gewoon de mensen die de lucht in vlogen gefilmd (was de koningin aan filmen) echt ze hebben heel veel geluk gehad en kan gewoon huilen van geluk dat het niet mijn vriend en kind overkomen is Achteraf hoorde wij (de fanfare) van de organisatie bij Paleis het Loo (de stallen) dat wij ook geluk hebben gehad omdat wij er net voorbij waren gelopen, waren we iets later op die plek geweest dan had hij ons meegenomen Ergste was we konden niet meteen bij onze partners komen en zaten zo in onzekerheid en alles Echt moet er niet aan denken als hij mijn vriend en kind had meegenomen Sorry dames moest echt ff kwijt we zijn gewoon helemaal uit ons doen hierdoor.
Ik kan me er ook in vinden dat de boel is afgelast. Aan de andere kant, krijgt de man misschien wel zijn zin en zet het andere idioten aan tot waanzin. Want eigenlijk wordt hij op deze manier beloond voor zijn daad.
Mijn god Veronique, wat zal je enorm geschrokken zijn! Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die jullie kunnen ondersteunen om dit te verwerken... Heel heel heel veel sterkte! Groetjes, Josien
@ Veronique: jeetje wat een verhaal! sterkte!!! Hier is alles afgelast, er zou vanavond hier een oranjeconcert zijn waar de fanfare waar ik bij speel aan mee zou werken. Uit respect gaat dit niet door! Dit vind ik een hele goede zaak! het concert kan nog wel eens op een andere dag gehouden worden!!
OMG Veronique.... Jij gaat niet slapen vannacht... Sterkte en een dikke knuffel,ook voor je mannetjes..
Dankjewel dames . Het is gewoon nog steeds niet te beseffen Zit nog steeds te trillen en het dringt gewoon steeds meer tot me door. Ik heb dus ook dat filmpje gezien die een van de partners heeft opgenomen en echt ik schrok er behoorlijk van en zag dus wat zij hebben gezien Maud: Jij kent een aantal van ze die er op die plek hebben gestaan. (partners die mee waren met ons)
wat een drama ! hoe kan iemand nu zoiets doen? dan moet je toch wel een hele grote kronkel in je kop hebben Veroique wat heftig dit om te lezen maar vooral dat jij dit heb mee gemaakt en je man en kindje. Kleine kinderen meegesleurd? ow god wat erg
OMG Veronique....! De schrik zal er wel goed inzitten bij jullie! Wat moet je je verschrikkelijk onzeker hebben gevoeld op het moment dat je nog niet wist hoe het met de partners was... Dikke knuf voor jou meid! En knuffel je mannen nog maar even extra hard vanavond!!! ------------- Ik zou het zo jammer vinden als de koningin en aanhang naar aanleiding van dit incident niet meer publiekelijk zullen optreden. Ik heb eigenlijk helemaal niks met het koningshuis, maar geniet altijd zo van de beelden op koninginnendag! Hun betrokkenheid in de activiteiten, de spontaniteit en de warmte... heerlijk! Wat bezielt die kloot van een man! Dat zijn leven op dat moment naar de haaien is, wil nog niet zeggen dat hij het recht heeft om het leven van andere mensen ook te verpesten Waarom moeten er bij dit soort dingen altijd onschuldige mensen bij betrokken worden? Ik kan daar met mijn kop echt niet bij...
In 1 woord: Vreselijk.... Ik geloof dat als ik erbij was geweest, ik die vent hardstikke levenloos had geslagen....
@ Minyaweth: Over dat van het koningklijk fam. daar heb je helemaal gelijk in. Ze glunderden helemaal toen ik ze zag ze waren echt aan het genieten. Ze zijn heel spontaan vind ik Hoop dat dit niet gaat veranderen hierdoor. Het jongste kind is 9 jaar (leeft nog) dit was dat kind van de vrouw waar mijn nicht tegen gezegd heeft hek staat er niet voor niets. Die vrouw heeft het ook niet overleefd en wat nog is gebeurd er was een 14 jarig meisje die zich aan een partner van ons vastklamde en riep mijn mama mijn mama huilend niet wetend wat te doen. Deze partner keek op en zag haar mama daar liggen zonder benen Echt ik haat mensen die zoiets stoms kunnen doen!! Niet nadenkend! Ook van te voren was ook zoiets raars. Mijn vriend zag een man heel raar doen die op een scooter reed van scooter verhuren. (dus geen van hem) ineens zet die man de scooter op een plaats in het bos neer waar hij niet mocht komen. Ging die man staan filmen en was heel raar aan doen. Mijn vriend dit tegen de politie gaan zeggen man hoorde dit en ging meteen rennend weg was ook zoiets vreemds :S en er werd verteld dat een wijk verderop briefjes in de brievenbus zou zijn gevonden dat er een aanslag gepleegd zou worden maar de politie zou dit niet serieus hebben genomen. ow ja en wat te denken als dat monument er niet had gestaan Dan had hij nog veel meer mensen meegenomen!
Ik hoopte juist dat hij zou blijven leven. Dat hij als hij weer bij zinnen is voor zover dat zou kunnen, ziet wat hij aangericht heeft. Dat de slachtoffers en nabestaanden misschien nog n "waarom" krijgen wat erg belangrijk kan zijn in het rouw process en de verwerking. En dat er enoeg doening kan komen en mogelijk een profiel schets van zo'n gek zodat ze weer wat meer van daders weten. Jeeeeetje veronique Ben sprakeloos...door het oog van de naald zeggen ze wel eens... ale:
Jeetje Veronique, wat een verhaal. Veel sterkte voor jullie en de mensen in jullie groep. Niet niks wat jullie partners gezien hebben... pff. Wat een bizarre daad idd. Maar Wilma, ben het met je eens, ik hoop ook dat die man het overleefd en dat hem héél duidelijk wordt wat hij heeft gedaan.... vreselijk gewoon... Wij waren bij mn moeder (woont zo'n 2 km ervan af) en heb ook diverse traumahelikopters gezien, bah.
Jemig meid, dat is niet niks. Kom jij uit Tilburg? Ik hoorde dat er 5 mensen uit Tilburg gewond waren en die in een fanfare zaten. Dikke knuffel meid.
Ik kom uit Maastricht. Die uit Tilburg waren de autistische/gehandicapte kinderen die stonden te wachtten om mee te kunnen lopen in de Defile. Dames: er zijn nu in totaal 5 doden
@ Veronique, sterkte. Jullie hebben heel wat meegemaakt vandaag. Idd door het oog van de naald.. Lees net dat ie klojo, hersendood is.. Shit zeg.. Als dat echt zo is, piept hij er mooi tussenuit.. Als het echt zo is tenminste..
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat hij er zo 'simpel' vanaf komt... @Veronique, ik las inderdaad net over een vijfde dode maar er zijn nog geen details bekend volgens mij... Pfffffff meid, wat moet je enorm geschrokken zijn. Dat kunnen wij ons niet eens beseffen...