Incidenteel drugsgebruik

Discussie in 'De lounge' gestart door Summer2012, 13 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Blowen is wat mij betreft t zelfde als alcohol. En daar kan je over twisten maar beide ook gewoon niet heel goed voor je en beide kans op verslaving.

Harddrugs is gewoon nooit oké!

nizzie86 vindt dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn man neemt na een harde dag werken een paar haaltjes van een blowtje, niet omdat hij dan lekker stoned kan worden maar gewoon om even tot rust te komen. Net zoals iemand het even lekker vind om één biertje na het harde werken te drinken. Ik zie daar dus totaal geen probleem in. Of je nu een flesje bier of een wijntje neemt of dat je een paar haaltjes van een blow neemt. Het zou wat anders zijn als hij iedere dag knetter stoned of stom dronken op de bank zou zitten. Maar goed, de ene haalt zijn rust moment uit een biertje en de ander uit een paar haaltjes van een blow.

Ben het er wel mee eens dat er een verschil zit. Je hebt blowen en blowen, zoals mijn man het doet vind ik prima, hij doet het niet iedere dag, hij neemt maar een paar haaltjes, en drinkt daarnaast ( net zoals ik ) enkel als we op een feestje zijn.

Maar dan nog vind ik dat alcohol wel sneller geaccepteerd word in vergelijking met blowen terwijl alcohol eigenlijk veel slechter is.

masami vindt dit leuk.
  3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vriend heeft wel geblowd toen we nog geen kinderen hadden, niet veel, gewoon eentje op vrijdagavond buiten. Ik vond dat nooit zo'n probleem, hij werd er wel lekker tam van :D

Nadat onze zoon is geboren vond hij het zelf "fout" om nog te blowen en sindsdien is hij gestopt. Ik vond het niet echt nodig, maar hij heeft deze keus gemaakt.

Waarom ik het niet zo nodig vond? Omdat hij, zoals de meeste mensen, veel vervelender is als hij een paar biertjes op heeft dan wanneer hij een jointje heeft gerookt.

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Maar alcohol is harddrugs

5. Gaby123

Gaby123 Niet meer actief

Ik ben ontzettend tegen drugsgebruik, als mijn man dat zou doen dan zou dat het einde van onze relatie betekenen. Mijn man is echter nog meer tegen drugs dan ik, dus die kans is nihil. We roken ook niet, en drinken nauwelijks alcohol (mijn man helemaal niet, ik zelden).

nizzie86 vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Dit exact

7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is officieel zo idd. Maar een PAAR biertjes valt bij mij echt onder een hele andere categorie dan pillen of poeders.

Be Happy vindt dit leuk.
  8. louan

louan Niet meer actief

Hard drugs no go! Ook niet een keer op een festival..het zou toch maar een keer mis gaan, getest of niet. Zeer onverantwoordelijk.

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn vriend blowt af en toe. Als hij met vrienden een mannenavond heeft. Dat is misschien 1x per maand. Un de zomer wil hij er ook wel is 1 in zijn weekend opsteken als er bezoek is en de kinderen al in bed liggen. Ik heb er geen probleem mee.
    Ken ook zoveeeeeeel mensen die dat doen.

Als hij cocaine zou gebruiken staat hij buiten en dat weet hij ook. Blowen/alcohol is oke maar verder accepteer ik niks.

Lachgas is niet eens drugs. Dus daar heb ik absoluut geen probleem mee.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hard drugs is echt een absolute no go. Een jointje op zn tijd zou ik geen groot drama van maken. Maar we gebruiken beiden niks, dus niet aan de orde.

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dit inderdaad, ik zie het ook niet in mijn omgeving (maar dat zegt nog niks natuurlijk).

12. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ver heeeeel ver, voordat wij de kinderen kregen hebben wij beide wel eens ‘wat’ gebruikt. Nu dat de kinderen er zijn, en ik er achter zou komen dat manlief iets had gebruikt. Dan zou ie serieus de koffers voor de deur aantreffen.

13. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Vind het echt hilarisch dat zoveel hier zeggen dat harddrugs een ‘no go’ is, maar dat ze alcohol wel oke vinden. Alcohol valt ook onder harddrugs namelijk :roflmao:

Ysabella, indy90, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee dat vind ik niet oké. Mijn man en ik hebben vroeger beide drugs gebruikt, maar nu we kinderen hebben vind ik dat not done.
    Een blowtje op zijn tijd als de kinderen er niet zijn zou ik niet zo erg vinden, maar harddrugs en een nacht doorhalen... nee!

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dat zei ik ook al.. diegene drinken vast nooit een druppel en als drinken absoluut geen wodka met redbull

DastyQueen en Glimmer vinden dit leuk.
  16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Geen probleem mee, een pilletje zou ik dan wel problemen mee hebben.

17. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik vind het echt schokkend om te lezen dat mensen zo slecht op de hoogte zijn van de effecten van verschillende drugs. 'Lachgas is niet eens drugs', mensen ga aub je informatie zoeken... Zowel bij verslavingen als incidenteel gebruik kun je van te voren nooit de effecten inschatten. In mijn werk heb ik hier helaas al veel te vaak mee te maken gehad... Voor mij een no-go dus, zeker nu ik kinderen heb. Gelukkig denkt mijn man daar hetzelfde over.

Ysabella, nizzie86 en Nellie4 vinden dit leuk.
  18. Manque

Manque Niet meer actief

Als hij erover zou liegen, zou ik heel kwaad worden.

Maar eerlijk gezegd, als hij een keer iets wil uitproberen in een veilige omgeving, moet hij dat zeker doen. Ik heb vroeger (met hem samen, maar ook lang voordat ik hem kende) van alles uitgeprobeerd, van harddrugs tot hallucigenen en ik vond het heel interessant, ik heb er helemaal geen spijt van. Maar iets uitproberen om een ervaring rijker te zijn vind ik aanmerkelijk anders dan tijdens het stappen meerdere dingen door elkaar gebruiken (drank, wiet, coke, lachgas) in een groep, in de openbare ruimte... Dat doet mij puberaal aan, doet mij ook denken aan een soort vluchtgedrag of groepsdruk. Was hij dit al van plan of was het een impuls? Want op impulsieve wijze dit soort middelen gebruiken is echt gevaarlijk. Ik zou dan een hartig woordje met hem praten. Als je deze middelen door elkaar heen gebruikt (en waarschijnlijk niks laat testen) loop je ook moedwillig een enorm risico. Een, naar mijn mening, onverantwoord risico als je kinderen/een partner hebt.

cowgirl80, Ukkie1 en Glimmer vinden dit leuk.
  19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahah zei net precies het zelfde. Over harddrugs vallen vele, een blowtje is bij vele ook een no go maar een glas alcohol is dan weer wel oke. :rolleyes: Weird.

Glimmer vindt dit leuk.
  20. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    laat ik eerst even zeggen, dat ik een doodnormaal iemand ben, geen losgeslagen cokehead en dat ben ik ook nooit geweest ;) Maar ik heb toch een poosje zeer regelmatig drugs gebruikt. Een blowtje of cocaïne. Ik vind sommige reacties hier daarop best heftig.

Sinds onze kinderwens hebben we niet meer gebruikt. Verslaafd ben ik er nooit aan geweest. Ik vind het zwaar onverantwoord te gebruiken met een kind in huis, net als dat ik vind dat 1 van ons altijd nuchter moet zijn en de ander 1 of 2 drankjes kan doen, maar dronken worden echt niet kan met kinderen in huis. Blowen vind ik veel enger eigenlijk dan coke. Van coke word je helder en alert, natuurlijk ben je onder invloed. Maar van een blow kan ik echt wel van de kaart zijn. Gewoon niet doen dus, met kinderen in huis.

Maar als mijn man met carnaval weg zou gaan en een lijntje zou gebruiken? Lekker doen. Ik zou t graag vooraf weten en mijn zoontje moet er geen last van hebben, maar als hij uit zou gaan en dronken thuis zou komen, schop ik m toch ook t huis niet uit? Hoeveel partners komen wel niet dronken thuis na een avond stappen of een teamuitje, vrijgezellenfeest oid?

Ik wil echt niet zeggen dat pro-drugs gebruik ben, maar de wereld vergaat niet en je bent ook niet na 1 lijntje coke verslaafd..

Ik zou t veel erger vinden als mijn man elke dag bier zou drinken na zn werk, of elk weekend dronken thuiskomt.

Nu zijn wij tegenwoordig brave huismussen, maar ik kijk er wel anders naar dan de meeste hier merk ik.

Deel Deze Pagina