Incidenteel drugsgebruik

Discussie in 'De lounge' gestart door Summer2012, 13 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Mij zou het niet uit maken als mijn man zo af toe blowt en soms harddrugs zou gebruiken. Ik heb hem zo leren kennen ;) Al denk ik dat hij vroeger genoeg gesnoven heeft aangezien hij zijn neusschot al niet meer heeft..

Wel wordt ik een beetje moe van de reacties als "je MOET verantwoordelijk zijn" "je hebt kinderen".
    Waar is dan het antwoordt dat je ook je eigen leven hebt? Je ook nog bijvoorbeeld "pietje" bent ipv man van, vader van. Ik persoonlijk zou er echt niet vrolijker van worden als mijn man tegen mij zou zeggen "eeeh doedel, je mag je vanavond niet drinken omdat ik dat onverantwoord vind" Waarschijnlijk zou ik me dan expres he-le-maal lazerus zuipen.. (i know, puber gedrag)

Ik vraag me dan ook af of al die dames die dit zo hard veroordelen niet roken, niet drinken, altijd gezond eten, regelmatig sporten, op tijd naar bed gaan, weinig op of achter social media zitten want heeyy wij MOETEN verantwoordelijk zijn en we hebben kinderen...

monique7, Glimmer, Youtan en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is appels met peren vergelijken. Dus als je niet sport of niet gezond eet, ben je bijvoorbeeld een gevaar op de weg in je auto als je onverwachts weg moet met je kinderen?!? Dat is met drugsgebruik (waar alcohol dus ook onder valt) wel het geval namelijk......!

Manque en In your eyes vinden dit leuk.
  3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik vind drugs vooral met kinderen niet kunnen.Het is enorm gevaarlijk ook al is het een "veilige" pil je weet nooit hoe je lichaam er op reageert

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.243
    28.256
    113
    Hoe kan je daar nou moe van worden? Je bènt toch moeder? Of je het nou leuk vindt of niet; je moet verantwoordelijk zijn want je bent verantwoordelijk.
    Een eigen persoon zijn heeft daar niets mee te maken.. ik heb geen drugs nodig om mijzelf te zijn of zo.

Louloute, xElles, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Hoezo appels met peren?? Ik mag er toch vanuit gaan dat de mensen niet in het verkeer deel nemen als ze gedronken of iets gebruikt hebben. Al wil ik ze de kost niet geven (ja dames ook hier op het forum) die toch in de auto stappen als ze 1-2 wijntjes of biertjes op hebben.
    Daarnaast kun je door slaap gebrek ook een gevaar op de weg zijn;)

Glimmer vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind harddrugs en kinderen echt niet bij elkaar passen, wij zijn niet meer alleen ‘pietje’ en ‘truus’, wij zijn ook ouders. En daar vind ik harddrugs of overmatig alcoholgebruik dus niet bij passen. Net zoals achterlijke risico’s nemen zoals zonder goede bescherming motor rijden.

7. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Daar kan ik heel duidelijk over zijn; dat hoeft hij echt niet te proberen.. zou hij ook niet willen en/of doen overigens. Zelfs als hij ineens weer zou gaan roken zou ik flink pissig zijn.

Daniellexxx vindt dit leuk.
  8. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Klopt ik ben moeder, vrouw, zus enz enz maaaaar ik ben ook nog gewoon doedel. Doedel heeft namelijk ook behoefte aan soms een avondje voor haar zelf, zonder kids, zonder man gwoooon omdat ik dat wil. Ik heb ook geen drugs nodig, gebruik het al zeker ruim 10 jaar niet meer maar zo heel af en toe een drankje in de kroeg en misschien zelfs wel een drankje te veel vind ik best fijn.

Glimmer vindt dit leuk.
  9. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ik/wij hebben geen drugs nodig om te genieten of om het leuk te hebben.

Ik kom uit de zorg en zo vaak en veel gezien wat het doet. Er zijn wat mij betreft geen excuses voor het gebruik van drugs.

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.243
    28.256
    113
    Een drankje in een bar is toch heel anders dan een pil? En daar gaat het topic over.
    Als je ouder bent moet je dat soort risico's niet nemen vind ik, je bent namelijk verantwoordelijk voor het welzijn van je kinderen. Ik begrijp niet dat je daar moe van wordt?

11. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Nou dames zijn we echt (bijna) allemaal roomser dan de Paus? Helemaa eens met @doedel Geven jullie altijdnallemaal 24/7 het goede voorbeeld? Me dunkt van niet...

Hier neemt ml soms, twee keer per jaar denk ik, een (getest) pilletje, ik voorheen ook maar door zwangerschap en bv nu al jaren niet.
    Natuurlijk heeft hij dan de zorg voor onze zoon niet als hij brak/half onder invloed thuiskomt (waarbij hij niet zelf rijdt van en naar t festival)...
    Sterker nog, ik laat hem lekker uitslapen bij een vriend van hem en als hij weer fris is komt hij thuis.
    @Be Happy Jouw appels en peren gaat dus niet helemaal op vind ik.

Glimmer, steenbokje en doedel vinden dit leuk.
  12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Serieus?! :confused:
    Je kan toch nog prima ‘doedel’ of ‘pietje’ zijn en een eigen leven hebben zonder je lazarus te zuipen of drugs te nemen. Je laat je kinderen toch ook niet alleen thuis op jonge leeftijd, omdat je ook jezelf wil zijn naast het moederschap. Dan regel je oppas, omdat het jouw verantwoordelijkheid is dat je kinderen veilig zijn en dan neem je niet het risico dat er iets met ze gebeurd als jij weg bent om lekker jezelf te zijn. Dat neem ik tenminste aan, maar gezien als je van het idee van verantwoordelijk zijn al moe wordt, laat staan echt verantwoordelijk zijn...

Sado, Marchella, Fuddey en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ook bij het gebruik van een pil denk ik precies hetzelfde.
    Misschien wordt ik er wel moe van omdat wij gewoon totaal niet zo zijn/het zo zien. Zeker zijn we op de eerste plaats altijd ouders, en daarna partners. Maar we zijn ook nog gewoon ons eigen persoon met wensen, behoeftes enz. Wij gunnen elkaar het leven wat we beide willen (tuurlijk binnen de perken) juist omdat we heel goed weten dat we maar 1 keer leven en het zo afgelopen kan zijn.

Glimmer en Ukkie1 vinden dit leuk.
  14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#94 MMarianne, 13 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2018
    Wij drinken ons wijntje/biertje maar naar drugs als in pillen/blowen/snuiven hebben we nooit getaald dus is hier geen issue. Ken echter mensen in mijn directe omgeving die hier wel van zijn, van puber tot alleenstaande man tot moeder van, en ik vind het wel een afknapper maar zolang ik en mijn zoontje er geen last van hebben moeten ze dat zelf weten....maar niet in mijn huis (die blowlucht vind ik vreselijk) en er niet over liegen.

15. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    1 of 2 keer per jaar op een feest zou ik geen probleem vinden. Maar liever niet natuurlijk.

Glimmer vindt dit leuk.
  16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Ik zou het prima vinden, maar wij gebruiken af en toe ook drugs. Maar ik vind wel dat hij er eerlijk over moet zijn naar jou toe en dus niet stiekem moet gaan doen.

Glimmer vindt dit leuk.
  17. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jij dus heulemaal niks van mijn verantwoordelijk gevoel weet.....
    Blijkbaar denkt mijn werkgever daar anders over anders "geeft" hij mij geen 8 kids onder mijn vleugels...
    Daarnaast heeft mijn dochter van bijna 5 nog nooit ergens anders geslapen, er is misschien 1 keer 2 uurtjes oppas geweest omdat man en ik lees: 's middags naar de film gingen juist omdat ik zo onverantwoordelijk ben....
    Mijn ervaringsjaren? euhmm.... toch al wel 19 aangezien ik vanaf mijn 11de het huishouden runde omdat mijn moeder als alleenstaande moest werken..

Dus als je het nog eens over verantwoordelijkheid wil hebben moet je misschien een ander slachtoffer zoeken..

Neem een wijntje zou ik zeggen!

masami en Glimmer vinden dit leuk.
  18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik vind een drankje of zelfs af en toe een jointje (ikzelf niet, heb in mijn leven nog nooit geblowd) best kunnen, mits je je kids er niet mee confronteert (een biertje of borreltje drink ik trouwens af en toe gewoon als de kinderen erbij zijn, gebeurt zelden, maar scherm ze daar niet voor af hoor). Coke echter vind ik persoonlijk echt een brug te ver. Het is een harddrug waarvan ik hoop dat mijn kinders vér verwijderd blijven, dan ga je dat als ouders zijnde toch niet in je neus stoppen? Coke is vaak een opstapje naar meer, doodeng..

19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Het maakt mij niet uit wat mijn man doet, zolang ik of de kinderen er geen last van hebben.

Heb zelf, behalve wiet/hasj nog nooit iets gebruikt de laatste keer was járen geleden. Ik vond hasj altijd wel prettig, kan niet uitsluiten dat ik dat nooit meer ga gebruiken.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd een bizarre reactie van je. Natuurlijk moet je verantwoordelijk zijn als je kinderen hebt. Je kunt best zonder je kinderen weggaan, maar die verantwoording blijf je houden. Als jij strontlazerus bent op het moment dat de oppas belt dat er iets met je kind is moet je daar adequaat op kunnen reageren vind ik.

En dat je (iig zo kwam het op mij over) een beetje lacherig doet over het feit dat hij geen neustussenschot meer heeft van het snuiven dat vind ik ook heel apart. Niet iets waar ik om zou kunnen lachen iig.

Sado, Jetje1, Fuddey en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina