Baby koorts en wil niet drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dubbelfriss, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hoi, sinds vanmiddag heeft mijn zoontje (4,5 maand) koorts 39 graden. Normaal geef ik hem om de 4 uur een flesje van 120 cc. Om 1500 dronk hij maar de helft en nu net na lang aandringen maar 10 cc... Hij is erg verkouden en denk dat hij een dus griepje heeft. Neusdruppels al gehaald....Nu las ik op internet dat babys snel kunnen uitdrogen, iemand nog tips? Bel natuurlijk de nightcare als hij straks ook niet drinkt... Maar miss hebben jullie nog andere tips. Heb em al sinaspril voor babys gegeven overigens.

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Op een nat washandje laten sabbelen?

Dubbelfriss vindt dit leuk.
  3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    Geen tips helaas.

Maar ben benieuw hoe het nu is ? heeft hij al gedronken? of heb je al gebeld? ik zou anders als hij nog niets heeft gehad nu wel gaan bellen.

hij is 4 maand geweest een fruit hapje al geprobeerd ??

4. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    #4 Dubbelfriss, 30 jul 2018
    Laatst bewerkt: 30 jul 2018
    Dankje voor je reactie. Fruit wilde hij ook niet. Heeft net met moeite 80 cc gedronken. Over de hele dag heeft hij wel 200 cc minder gedronken dan gewoonlijk. Terwijl ik juist las dat ze bij koorts meer moeten drinken..... Temperatuur wel iets gezakt. Nu 38.9 . Omdat hij wel dronk kijk ik t ff aan en anders bel ik morgenvroeg mn eigen huisarts. Hij plast sinds 1200 wel nauwelijks... (Pas 1 kleine natte luier).

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Hier hielp t om de melk wat koeler aan te bieden. Dochter was vaak verkouden en ook vaak in combi met een zeer keeltje (was dan al niet happy met fv maar helaas).

Pcm voor de ellende, douche vol stoom zetten en met fles erbij, pipetje met zoutoplossing (neusspray werkte in t allereerste begin maar na een paar maanden hebben we gewoon een flacon fysologisch zoutoplossing gehaald en een zooi spuitjes (zonder naald uiteraard) bij de apotheek). Stomen, doorspuiten, fles er in (en neusballonnetje bij de hand als die fles nog niet gedronken kon worden als laatste redmiddel).

6. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dankje voor je advies!! Had gisteren avond inderdaad de melknwat kouder aangeboden en dat dronk hij... Ga hem nu de fles even geven, kijken wat hij doet en toch sowieso maar even de ha bellen want hij is net wakker en heeft niet meer geplast sinds gisterenmiddag.... Lijkt me niet echt goed? Nogmaals bedankt voor de tips

7. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @Dubbelfriss
    Is het een idee om met een lepeltje de melk te geven of zo een pippetje en dan in de mondhoek plaatsen
    Hij is nog zo klein.
    Goed dat je evedn contact opneemt.
    Want geen plas is geen goed teken.

Sterkte meid

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Idd geen risico mee nemen, bij oudere kindjes kan je switchen naar appelsap bij koorts, dat wordt vaak goed geaccepteerd.

Bij ukkies kregen wij als advies heel vaak kleine beetjes, idd via lepeltjes,spuitjes oid mja zit je met je fv probeer 30ml maar op de goede temperatuur te krijgen dat je t in elk geval nog kan mixen. Dan heb je met bv toch wel weer een voordeel.

9. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ja klopt. Ik heb bij mn oudste langer bv gegeven en bij ziekte was dat idd een voordeel! Kan zo terecht bij de huisarts. Ook al is de temp weer gezakt, dat niet plassen is wel een dingetje. Vooral omdat hij om 0700 gewoon een 120 ml fles leeg heeft gedronken.... Ben al blij dat hij weer gewoon gedronken heeft net....

10. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Toen ons meisje een keer hoge koorts had en ziek was ( week lang en toen 7 maanden oud), toen moesten wij van de ha aanhouden: de helft drinken van normaal. En letten op alertheid. Jouw zoon is wel wat jonger, maar ik dacht ook altijd dat ze met koorts meer moesten drinken, maar is niet zo. Liefst zo veel mogelijk en dus minimaal de helft van normaal.

11. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Goed om te weten. Hij heeft gister ipv van 600 cc 400 cc gedronken dus wel meer dan de helft. Hij weegt wel maar 4.2 kilo bij bijna 4.5 maanden (was dysmatuur) dus dat is wel een dingetje. Ben in ieder geval bij de huisarts en dam vooral vanwege het niet plassen sinds gisteren.

Ps: ik dacht ook dat ze bij koorts meer moesten drinken, is dat opnieuw weerlegt?

12. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Mijn dochter heeft vaak ooronsteking met koorts gehad en vertikte het daarbij om te drinken. Wat ik dan deed was wachten tot ze in slaap gevallen was en speen of duim eruit en flesje erin. Meestal dronk ze er dan iig het grootste deel uit.

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Elderflower

Elderflower Actief lid

19 jun 2018
    202
    107
    43
    Hoe ging het bij de huisarts?

14. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Das een goeie tip!!!! Hij drinkt nog steeds niet veel en plast heel weinig. Huisarts gaf advies om wat extra water toe te voegen aan de voeding en heeft me op de kenmerken van uitdrogingsverschijnselen gewezen. Maar was nu nog zeker niet t geval. Voelde me wel een beetje afgescheept, "babys worden vaak ziek en koorts is niet zo erg als t maar niet langer dan 3 dagen duurt" als t niet beter was aan t eind van de week terug bellen

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    He bah wat vervelend.
    Als je het niet vertrouw en als hij slecht blijft drinken en plassen vanavond doktersdienst bellen, die zijn voorzichtiger met babys namelijk ;) ook aangeven dat hij koorts heeft gehad en nog steeds verhoging heeft en dat hij dysmatuur was

16. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ga ik zeker doen. Nu 38.6 dus het is wel aan het zakken gelukkig.... Dankjewel voor de tip!

lorreke vindt dit leuk.
  17. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    Hoe is het nu ?

18. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Na twee dagen koorts te hebben was zijn temp vanmorgen 36.5, hoera! Hij heeft ook weer zijn volledige fles gedronken. (Gister 1 minder dan normaal) dokter belde vanmorgen nog even hoe het ging, vond ik wel heel netjes! Ze maakte zich toch wat zorgen om het plassen en moet dat gewoon in de gaten houden de komense dagen, want dat doet hij nog steeds erg weinig....anders wordt er morgenmiddag een beleid bepaald.

lorreke vindt dit leuk.
  19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    Wauw wat fijn dat hij koortsvrij is.
    hij heeft waarschijnlijk extra gezweet en gaat het daarheen ipv plassen. hoe gaat plassen nu?

Erg netjes dat de arts belde! hoor je niet vaak

20. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dat zei ze inderdaad toen ik daar was. Plassen blijft weinig, maar de luier blijft niet meer droog gelukkig. Zal vast goed komen. Ben zelf al meer gerustgesteld!!

lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina