9 weken en 8 uren slapen ZONDER voeding, normaal??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door demi123, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi Meiden,

Ik heb even een vraagje over mijn dochter. Vannacht heeft mijn dochter voor het eerst op dr eigen kamertje geslapen, dit omdat ze steeds vaker redelijk goed doorslaapt (van 23:00, laatste voeding tot 05:30). Nu werd ik vanmorgen wakker om 07:15!! en ze sliep nog steeds... Dus ruim 8 uren zonder voeding. Is dit normaal en kan dit kwaad voor haar of mijn borsten? Ik heb haar zelf toen maar wakker gemaakt voor een voeding.
    Ik werd voorheen altijd wakker van mijn dochter als ze wat in haar bedje begon te draaien en opzoek ging naar haar duimpje, dan wist ik dat ze honger had en legde ik haar aan. Nu word ik daar niet meer wakker van omdat ik dat niet hoor door de babyfoon. Vera heeft nog nooit 's nachts gehuild van de honger. Overdag huilt ze trouwens ook eigenlijk nooit, alleen wanneer ik de hongersignalen lang genoeg negeer begint ze te huilen.

Wat vinden jullie dat ik moet doen? Gewoon zo laten gaan of haar wakker maken voor een voeding om bijvoorbeeld 05:30? Als ik haar laat gaan betekent het dat ze in een keer van 7 naar 5 voedingen per 24 gaat. Wel merk ik dat ze de laatste dagen veel meer en langer drinkt. Eerst dronk ze meestal uit 1 borst en sinds een paar dagen drinkt ze steeds uit 2 en ook veel langer.

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    ik ben benieuwd.. mijn zoontje van 8 weken hetzelfde verhaal!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je geeft zelf aan dat je de hongersignalen nu waarschijnlijk gemist hebt. Dàt is eigenlijk ook de reden waarom 'samen slapen' geadviseerd wordt; je herkent de hongersignalen dan onmiddellijk (zonder dat je kindje moet gaan huilen en zonder dat jullie allebei hélemaal wakker hoeven te worden).
    Ik zou je kindje dus lekker terug bij op de kamer nemen en haar na max. 6u een voeding geven. Dit omdat dit beter is voor je productie. Of het beter is voor je kindje, daarover zijn de meningen verdeeld...;)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn kindjes sliepen bij een maand of 2 (9-10 weken) ook zo lang door. Geen probleem, niet voor hen en niet voor mij. Ik zou ze niet wakker maken.

(zou willen dat m'n dochter het nog steeds deed... vanaf 4 mnd lijkt ze het doorslapen verleerd)

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    mijn zoontje sliep ook met 9 weken ongeveer van 23.00 tot 9.00. Nog langer dus... heb dat zo gelaten maar vond destijds ook wel dat hij te weinig voedingen kreeg en dat bleek ook uit zijn groei. Wat ik toen gedaan heb is overdag vaker aanleggen, voor en na zijn slaapjes. Toen ging het prima.

Mijn dochter slaapt nu van ca 20.30 tot 4.00. Ook bijna 8 uur dus. En zij kan het qua gewicht wel hebben ;)

Daar zou ik dus even op letten; als je zelf het gevoel hebt dat het lange slapen problemen oplevert door te weinig drinken of doordat je productie achteruit gaat dan zou ik er iets aan doen. Zo niet, lekker van je nachtrust genieten!

6. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    @Geke,
    De nachtrust is zeker wel heerlijk haha!! Ik werd gewoon wakker vanmorgen omdat mijn slaap uit was, nou de laatste keer dat dat gebeurt is pfff.
    Volgende week moet ik weer naar het consultatiebureau maar de vorige keer dat ik er was (toen was ze bijna 5 weken) zat ze iets onder de lijn qua lengte en qua gewicht zat ze boven de lijn. Ook nu heb ik het idee dat ze niks te kort komt, ze heeft heerlijk baby-spek en weegt al minimaal 5 kilo ( heb zelf even met haar op de weegschaal gestaan).

@Elke1984, Ik twijfel een beetje of de signalen waardoor ik haar 's nachts aanleg honger-signalen zijn of zuig-behoefte is. Dit omdat wanneer ik die signalen 's nachts negeer ze gewoon weer gaat slapen en niet gaat huilen. Wanneer ik overdag niet direct op haar eerste honger-signalen kan reageren dan schreeuwt ze keihard als ze honger heeft. Dus dat vind ik een beetje verwarrend.

@Bri,
    Fijn om te lezen dat het bij jou beide kindjes ook zo ging en dat dat geen probleem was, dat stelt mij wat gerust :) Wel jammer dat jou kindje het nu verleerd is inderdaad ;)

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier hetzelfde geweest...
    In een keer sliep ze door bij een week of 7. Dan van 22u tot 7u.
    Heb haar nog nooit wakker gemaakt 's nachts voor een voeding!

Nu slaapt ze bij 3 maanden het klokje rond en zit ze op minimaal 5 voedingen per dag. Soms leg ik haar ook overdag wat vaker aan, zeker nu ik weer aan het werk ben. Zo blijft mijn productie ook op peil, haha...en ze vindt het ook heerlijk na een dag KDV om lekker bij mama te liggen en te drinken!

Ik zou er niets aan gaan doen, als ze echt honger heeft meldt ze zich ook wel! Hier wordt tegen de ochtend ook het duimpje gevonden slaapt ze nog lekker even verder...

8. fafje

fafje Niet meer actief

als het echt HONGER is...huilt je baby echt wel...iedere baby wordt tijdens het slapen wakker....en gaat weer verder slapen...kan mss trek hebben...maar van de moeheid valt toch were inslaap...als het echt honger is dan blijft je kindje wakker en heeft pijn van de honger en schreeuwt dat uit...zo niet...is het heus niet erg...als het gewicht van je kindje oke is...anders als je geen fijn gevoel hebt laat je er max 6 uur tussen zitten..

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier met 4 weken al.
    Als ze goed alert is, goed plast enz. zou ik er lekker van genieten ;)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje en dochtertje sliepen beide vanaf een week of 7 8-9 uur per nacht op borstvoeding (met één flesje (gekolfde) melk om 23:00)

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Persoonlijk wil ik graag dat de zuigbehoefte ook zoveel mogelijk aan de borst gestild wordt (omdat ik van mening ben dat een borst onder andere daarvoor dient en niet een plastic namaaktepel ;)) dus voor mij heeft het nooit uitgemaakt of hij honger had of zuigbehoefte.

12. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    @ elke1984,
    Ik laat mijn dochter niet haar zuig-behoefte aan mijn borst stillen, dat gaat helaas nogal ten kostte van mijn tepels ;)
    Mijn dochter heeft wel een speentje gehad, eventjes. Nu is ze erg gek op haar duimpje, die doet het heel goed tegen de zuig-behoefte :)

Mijn meisje heeft vandaag weer bijna de hele dag geslapen. Ze is tussen de voedingen door meestal een uur tot anderhalf uur wakker en dan slaapt ze weer tot de volgende voeding. Doen jullie kindjes dit ook? zoveel slapen? wanneer ze wakker is is ze wel heel alert hoor, maakt geluidjes en lacht heerlijk naar me. Tis gewoon een heel tevreden kind denk ik. Ze heeft vanavond om 20:00 uur een voeding gehad en ligt vanaf 21:00 uur weer in dr bedje. Om 23:00 uur geef ik haar weer een voeding en ik zet voor mijn eigen gemoedsrust de wekker op 7 uur, dat vind ik toch wel de max eigenlijk.

Deel Deze Pagina