Wij gaan volgende maand op vakantie naar Oostenrijk, dik 9 uur rijden. Onze zoon is dan 14 maanden oud. Hij is circa 80 cm lang en weegt 9,5 kg. Hij zit nu nog in de maxi cosi omdat hij in de auto graag slaapt. Zijn hoofd komt nog niet boven de rand van het zitje uit, wel hangen zijn beentjes over de rand heen. Ik weet dat je dan normaal gesproken de maxi cosi verder kunt gebruiken, maar ik twijfel nog of dit wel goed is bij zo een lange rit, omdat hij zijn benen zo amper kan bewegen Dat lijkt mij niet fijn als hij wakker is. Uiteraard lassen wij pauzes in, maar toch. Wij hebben ook een kinderstoel, deze is voorwaarts gericht. Maar om nou allebei mee te gaan nemen... Wat zouden jullie doen?
Het hoofdje mag niet over de rand van de maxicosi heen komen. De beentjes hangen er al snel uit, dat maakt helemaal niks uit. Ik zou dus zeker gewoon met de maxicosi naar Oostenrijk rijden. Veel veiliger en je kindje past zo te horen gewoon nog prima in dit stoeltje.
Zolang het hoofd van je kind niet boven de rand uit komt is de maxi cosi het allerveiligst. Wbt de benen, daar hebben ze helemaal geen last van en is ook totaal geen indicatie of de maxi cosi te klein zou zijn of niet. Ik zou dus met de maxi cosi gaan
Mijn zoontje13 maanden pastook prima nog in de maxi cosi alleen zit ik dan de hele weg met een huilend kind heb er dus voorgekozen om een auto stoel te nemen Maxi cosi is wel het veiligst en als hij er fijn in zit zou ik dat doen
Hoi Pera, Er wordt meer gekeken naar de bovenkant van het hoofd en tot waar in de maxicosi deze komt. Een baby/peuter is te groot voor het autostoeltje als de bovenkant van het hoofd boven de rugleuning uit komt of als het kind meer dan 13 kilo weegt. Pas dan is het tijd om over te stappen naar het volgende autostoeltje. Groet, Angela VeiligheidNL