Fostimon 75IE

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Klaartje863, Aug 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Inmiddels begin ik weer ongi-kwaaltjes te krijgen. Dus ik ga er vanuit dat deze, laatste tamoxifen-ronde, ook niet is gelukt:(

Volgende ronde dus over op spuiten, Fostimon 75IE, omdat ik met tamoxifen een te late eisprong krijg.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Hoe vonden jullie het spuiten zelf? Ik heb best wel naaldenangst, dus kijk er enorm tegenop!
    Sloeg de eerste dosering meteen goed aan? Had je last van bijwerkingen?

En krijg je trouwens ook altijd pregnyl als je hormonen spuit? Want ik heb van mezelf in principe wel een goede eisprong (alleen laat/onregelmatig, progesterongehalte wel wel goed). Bij clomid/tamoxifen heb ik dus nooit pregnyl gekregen.

2. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Bij mij sloeg clomid niet aan, van gonal-f kreeg ik pas na heel lang en heel veel spuiten een ei.

Toen zijn we begonnen met fostimon icm dexamethason, ik kreeg sneller een eisprong en hoefde minder hoge doses te spuiten.
    Ik raakte ook direct zwanger. Dit werd helaas een vmk, maar de eerst volgende ronde daarna gelijk weer zwanger! Ik spoot toen ook 75 IE.

Ik had geen enkele bijwerking van de fostimon. Voor mij was dit het wondermiddel :) ik hoop dat jij dit binnenkort ook kunt zeggen, want die teleurstellingen keer op keer zijn :(

Het zit niet in een handige pen, maar in ampullen met poeder die je zelf moet mengen met een ampulletje vloeistof. Maar goed, dat is ook niet onoverkomelijk. Het spuiten zelf vond ik ook prima te doen eigenlijk. Moest er wel gewoon pregnyl bij spuiten.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Dat is positief bericht:) hopelijk werkt het bij mij ook zo goed, hihi!

Ik heb geen ampullen, maar een 'fostimon set'. Vloeistof zit al in de spuit. Dus geen ampul, maar moet nog wel zelf gemengt worden enzo. We gaan het zien, ml gaat me in eerste instantie spuiten. Later wil ik het zelf misschien ook wel proberen.

4. haakmuts

haakmuts Actief lid

Apr 29, 2013
    120
    11
    18
    NULL
    NULL
    ik heb iui en 1 ivf gedaan met fostimon. eerst 75 bij iui. 1e ivf 150 maar ik kreeg te weinig eitjes. nu deze ronden de maximale dosering 300. ik heb hier nooit bijwerkingen van gehad. maar ik ben nu toch wel een beetje huiverig want 300 is niet niks.
    bij het spuiten moet je niet nadenken gewoon doen. ik merk als ik erover nadenk dat het moeilijker word

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Dinsdag begonnen met spuiten. Het valt gelukkig niet tegen :) alleen nog een beetje geklungel met het klaarmaken van de spuit. Maar daar worden we vanzelf ook wel handiger in :)
    As dinsdag de eerste fm, dus bem erg benieuwd of er al wat te zien is.

Haakmuts, hoe lang heb jij toen met 75IE moeten prikken voordat je een groot genoeg ei had?

Share This Page