incontinent bij niezen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annebakje

annebakje Lid

4 jan 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het in het begin van mijn zwangerschap een paar keer. Vroeg aan mijn huisarts of het normaal was (voor de zwangerschap hield ik het altijd makkelijk op). Toen zei ze dat ik eens moest gaan plassen als ik niet het gevoel had dat ik nodig naar de wc moest. Bleek ik zonder het echt te merken vaak met een volle blaas rond te lopen.

Volle blaas plus baarmoeder die in het begin direct achter de blaas ligt plus niesbui is drup... oeps :)

Sindsdien let ik wat meer op dat ik op tijd ga plassen en met niezen of hoesten geen last meer.

Alleen met overgeven heb ik het wel veel gehad. Als het echt heftig is en lang doorgaat (hyperrmesis gehad) dan laat mijn blaas het lopen. Dat kon een drupje zijn als ik pas naar de toilet was geweest, maar een paar keer met volle blaas was het echt een waterval, alles nat. Blij dat het spugen voorbij is!

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier precies zo!
    Ik heb te veel spanning op mijn bekkenbodemspieren en plas als gevolg daarvan niet goed uit.

3. annebakje

annebakje Lid

4 jan 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    #23 annebakje, 27 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2016
    Herkenbaar. Had altijd de neiging om pas naar de wc te gaan als het echt (hoog) nodig werd. Dan komt er een sterke straal plas en daarna stopt het. Dan dacht ik altijd dat mijn blaas leeg was (de nood om naar de wc te gaan was in ieder geval weg). Maar het blijkt dat er nog heel wat meer in mijn blaas zat. Met die halfvolle blaas liep ik ongemerkt rond en dan kon een niesbui een natte onderbroek geven.

Ik kan wel goed uitplassen, maar dan moet ik dus goed ontspannen en iets meer tijd nemen. Kan ik helaas alleen op mijn eigen wc en als ik gespannen ben dan lukt het ook niet. Vlak voordat ik weg moet ofzo.

Blijft lastig. Maar gelukkig waren dit kleine drupjes. Ik weet dat er niets met mijn blaas aan de hand is en heel soms een natte onderbroek kun je nog wel verbergen :)

Het overgeven heb ik veel meer mee gezeten. Het spugen zelf vond ik verschilrikkelijk, en dan ook nog dat ik mijn plas soms niet ophield. Dat waren soms geen drupjes maar nat tot in mijn sokken. Schaam :$
    In die weken dat het spugen op het ergst was, bleef ik hee veel thuis. Kwam bijna alleen nog maar bij mijn moeder en beste vriendinnen.

Deel Deze Pagina