incontinent?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door bonnievdakker, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Sinds de bevalling van tijn verlies is regelmatig urine. In het begin was het heel erg, het gebeurde toen zomaar of als ik niesde. Gelukkig is het wel minder geworden, maar met sporten heb ik er nog steeds veel last van. Ik zorg altijd dat mijn blaas helemaal leeg is voor ik ga sporten, maar ik verlies toch nog steeds urine. Weet iemand of dit wel normaal is en wat ik er tegen kan doen?

2. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
  3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    heb hetzelfde probleem.
    Mijn dokter zei dat ik dan naar een bekkenbodemtherapeut moest.
    maar die is er niet hier in de buurt dus loop ik nog steeds met het probleem.

Maar hij zei dus dat zo'n therapie de enige oplossing was omdat ik er nu al zolang mee liep.

Succes!

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Je kunt je bekkenbodemspieren ook zelf trainen. Regelmatig aantrekken en dan een aantal minuten achter elkaar. Zo nu en dan lang vast proberen te houden, terwijl je gewoon door ademt.

Als je in de rij voor de kassa staat kun je ze zelfs trainen... of achter de pc/laptop. :D

Ik heb er trouwens ook last van en merk ook dat ik ook nog steeds niet goed helemaal uit kan plassen. Erg irritant. Maar goed, ik hoop dat alles na het verliezen van wat gewicht en wat beweging (zwemmen en fietsen) weer wat normaler wordt.

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Wat doet zo'n therapeut dan precies? De oefeningen van die site doe ik trouwens al sinds de bevalling, mar dat is blijkbaar niet genoeg.

6. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik heb hier de eerste maanden na mijn bevalling ook last van gehad, dit is hierna gestopt.
    Ik vond het ook zeer vervelend!

Kus Senna

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik heb hier gelukkig geen last van maar mijn verloskundige vertelde een keer dat als je daaar last van hebt dat je idd je bekkenbodemspieren aan moet spannen.. dit kun je doen alsof je bv een kwartje in je vagina vasthoud hahah natuurlijk niet echt doen hahah maar gewoon je spieren aanspannen alsof je iets vanonder vast moet houden.

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb dit vooral na de eerste bevalling sterk gehad, terwijl ik toch wel mijn best deed met de oefeningen en zo...wat bleek het probleem? Het ontspannen van de bekkenbodem.

Klinkt stom, maar door mijn goede getrain hield ik de bekkenbodem blijkbaar contuni wat aangespannen, waardoor al deze echt wat moest doen (rennen, niezen...) hij niet krachtig genoeg was.

de oplossing: bewust ontspannen na de oefening, dus bewust je bb loslaten (licht persen vergelijk ik het mee)

succes!

Deel Deze Pagina