het is me veel te zwaar

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door miranda22, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Jeempie ik weet het eve niet meer.
    Ik moet het eve kwijt!

Vanaf de 12de week van mijn zwangerschap ben ik gaan spugen, ik hield niet eens water meer binnen, ben hiervoor 2 keer op genomen geweest en heel veel hart filmpjes laten maken.
    Dat ik 35+5 zwanger was ben ik bevallen ik heb echt een belachelijk zware bevalling gehad, ik was om 7 uur in het ziekenhuis, om half 8 begon een weeenstorm die tot half 11 heeft geduurd, ook nog hele fijne rug weeen,(niks tegen de pijn gehad), en om half 11 mocht ik persen en 11 uur was xander geboren, me placenta liet niet los dus door naar de operatie kamer(ander halve liter bloed verloren). Na 2 dagen ben ik naar huis gegaan en xander moest 2 weken blijven, me man moest na een paar dagen aan het werk dus moest ik zelf in me eentje 2 keer per dag naar het ziekenhuis.
    Heb hier door ook geen kraamhulp gehad de babykamer was nog niet af dus die heb ik ook nog af gemaakt.
    Dus bij komen van de bevalling heb ik niet gehad, na 2 weken mocht xander naar huis, wij helemaal blij natuurlijk. De eerste weken was allemaal erg heftig, maar te doen, na 2 wekenthuis begon xander te huilen en te huil en te huilen de hele dag door, ik heb een rug aandoening waar ik 3 weken terug een ingreep aan heb gehad, en ik mag eigelijk 6 weken niet tillen en niet bukken. heb recht op 2 uur thuishulp maar die komt precies tussen de voedingen door dus daar heb ik ook niks aan, en ja een huilende baby laat jeniet in ze bedje liggen, dus nu heb ik het gevoel dat me rug inde fik staat. en gister ook nog heel fijn ongesteld geworden ennu heb ik het gevoel dat mebuik in de fik staat, heb me zelf ook een licht hernia geperst tijdens de bevalling boven in me rug dus dat doet ook best pijn.Door het vele huilen van xander doe ik het op max 3 uur slapen per dag en 2 happen eten per dag, krijg er niet meer in. Me man is vrachtwagen chauffeur dus heel veel weg(en als hij thuis doet hij wel wat, maar kanook niet veel hij moet vindt ik wel genoeg slapen hij moet de volgende dag weer uren achet het stuur) en de meeste familie werkt full-time, 2 vriendinnen die hier in de buurt wonen hebben zelf net allebij ook een baby, dus daar ga ik ook niets aanvragen.
    Dus ja ik begin het nu best wel een beetje zwaar te vinden allemaal, gelukkig hebben ze eergister bij het cb gezegd dat ik over moet met xander op nutrilon pepti en ik heb wel licht het gevoel dat het werkt, nu maar hopen dat dat door zet.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon eve kwijt, bedankt voor de mensen die het hebben gelezen.

groetjes miranda
    p,s o,ja en me konijn is eergister ook overleden.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Jemig, kan me wel voorstellen dat je er helemaal doorheen zit! Ik heb ook een hele zware zwangerschap en bevalling gehad (ook spugen, ziekenhuis etc), maar ik kon daarna gelukkig bijkomen. De enige tip die ik je kan geven is: laat alles liggen wat niet pertinent moet en rust lekker uit. Haal kant en klaar maaltijden, dan hoef je niet te koken.

Mag de thuishulp wel het huishouden doen? Of komt die alleen voor verzorging? Dan zou ik haar namelijk lekker de was, de afwas etc laten doen. Je kunt in 2 uur echt best veel doen hoor :)

Voor het huilen van je kindje zou je misschien naar een kinderfysio of osteopaat kunnen gaan. Die kunnen ook nagaan of de krachten van de bevalling niets hebben verdrukt.

Misschien vinden die vriendinnen die ook net een kindje hebben gehad het wel leuk om gewoon langs te komen. Dan heb je toch wat aanspraak en heb je ook het gevoel dat je niet alleen bent. Verder kan je man misschien een paar dagen vrij nemen, zodat jij kunt bijkomen.

Heel veel succes en sterkte!

Groetjes Rosa

ps: wat vervelend van je konijn!

3. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Jeetje, het wil allemaal niet zo mee zitten. Kan Xander misschien niet een nachtje bij oma logeren, dan kan jij een keer gewoon lekker slapen.

4. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    de thuishulp is er eigelijk alleen voor de verzorging maar vindt het zo erg allemaal dat ze het 1 en ander doet voor in het huishouden dus daar ben ik heel erg blij mee.

me man is net vorige week bij een nieuwe baas begonnen, dus nu een paar dagen vrij nemen zit er niet in, hij heeft gelukkig eind september een week vrij kunnen krijgen.

Vorig weekend zou xander een nachtje bij oma blijven slapen, maar belde me moeder s,avonds dat het niet lukte, door het vele huilen van xander werd haar hond helemaal zenuwachtig en als ze met hem ging zitten wilt de hond xander aanvallen, dat heeft die hond altijd gehad met baby,s, maar als xander gaat lopen is dat over, heel apart.
    De andere oma woont in amstelveen en wij in heerhugowaard, dus als die het niet vol zou houden zouden we s,avonds 3 kwatier heen en terug moeten rijden. zelf is zij een kindje verloren die 9 maanden oud was, dus is ze er ook een beetje bang voor, te begrijpen natuurlijk.

de ene vriendin met baby haar man zit nu een maand in brazilie dus heeft het ook erg zwaar, maar ga af en toe wel bij elkaar langs hoor, en de andere komt ook regelmatig langs, maar die heeft een huil baby. gelukkig is xander niet een baby die door gehuil van een andere baby aangestoken wordt, maar hij huilt nu zelf als genoeg dus nog zo 1 in huis is niet lang vol te houden.

erg negatief allemaal he! drama, nou ik moet gewoon door, ik merk wel waarneer mijn tijd komt om te rusten en bij te komen.

heel erg bedankt voor het mee denken en het lezen, vindt ik erg lief!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien is het nog een optie om eens te kijken of je hem 1 of 2 dagen in de week naar een kdv kunt brengen. Omdat je man werkt, krijg je in elk geval van de belastingdienst het eea terug. Weet niet of jij ook nog werkt, maar je zou eens op www.toeslagen.nl kunnen kijken hoe dat uit pakt. Vaak is zo'n andere omgeving voor babietjes fijn (ik merk dat Thijmen het er echt geweldig vind) en de leidsters zijn de hele dag met ze bezig. Voor jou is het dan ook een rustpuntje in de week.

Hoop voor je dat het snel rustiger wordt!

Groetjes Rosa

6. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wilde gewoon ff zeggen dat ik goed van je vind dat je het even opschrijft; hopelijk is dat al een opluchting. Kun je bij je man wel een beetje je verhaal kwijt?

Ik weet niet of je nog behoefte hebt aan ideeën, maar is het niet wat voor jou en je kindje om een cursus babymassage te doen? Kan vaak via het cb. Dan ben je er even uit en op een heel andere manier met je baby bezig.

Veel sterkte! En als je er weer een keer behoefte aan hebt, schrijf je het hier weer een keer van je af ;)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    meid, wat een verhaal. Zou me inderdaad ook niet zo lekker voelen. Wel goed dat je je hart even lucht.

Misschien kun je eens bij de huisarts langs? Misschien weet hij nog instanties, of mensen die je met wat dingen kunnen helpen. Of via het CB. Zorg ervoor dat mensen weten dat het niet zo lekker loopt. Dan kan er ook iets geregeld worden. Als je niks zegt, weet niemand dat je hulp nodig hebt..

Hier in de regio hebben we een moeder-voor-moeders iets. Al is het maar voor een kopje koffie, of ze gaan even wandelen met je kleine, zodat je even kunt slapen/huishouden doen.
    En misschien een raar idee, maar kun je niet met xander bij je schoonouders gaan slapen? Dan heb je wat extra handjes, en zij toch niet 100% verantwoordelijkheid.
    En een cursus babymassage/zwemmen is ook leuk. Dat je even iets positiefs doet met de kleine..

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk van de kleine te genieten. Als dat niet meer lukt, moet je zeker ergens aan de bel trekken.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Meid, ik zou in ieder geval eens bij je huisarts langsgaan! Wat rot voor je dat je je zo voelt! Wellicht heeft je huisarts suggesties. Mijn vriendin had een huilbaby en is daarmee naar een osteopaat geweest. Ze deed iets geks met haar nekje en het huilen is toen van bijna de hele dag naar bijna niets gegaan! Wellicht de moeite waard om te proberen misschien? Heel veel sterkte in ieder geval, en mijn advies is vooral zoek hulp!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kindjes kunnen trouwens ook de frustatie van mams overnemen. Dat deed C ook heel erg. Op erge baaldagen, werd het een huilbaby. Op goede dagen van mij, was hij ook vrolijk..
    Ik ben naar de psych gestapt, omdat daar bij mij het probleem zat..

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hoi meis wat verschikkelijk zeg. Ik heb een keizersnede gehad en stond er na 2 weken alleen voor ook met een huilbaby en ook een lieve vriend die dag en nacht op de vrachtwagen zit. Ik ben na 6 weken volkomen ngestort omdat ik me trauma bevalling niet had kunnen verwerken door het hele dag ehuil van Daan en sliep hij dat half uurtje ging ik ook snel een half uurtje plat al lukt dat vaak niet eens. wij zijn eerste de medische gebeuren in gegaan en geeindigd bij een homeopaat die ons heel goed heeft geholpen door vast te stellen dat Daan allergie heeft voor heel veel eten. na 2 dagen was het huilen voorbij. en kon ik tot rust komen. heb in die 4 maaden ook nog een miskraam en curetage gehad.

Als ik jou was meis zal ik als je niet na je zin word behandel bij een HA of CB het alternatieve in gaan die kunnen vaak maar bij de kleintjes dan de medische wereld.

Ik wil je heel veel sterkte wensen want hoe je nu je leven lijd is gewoon inderdaat niet leuk.

Deel Deze Pagina