Herkennen jullie dat, dat je soms pijn in je onderbuik hebt, maar totaal niet kunt duiden wát er nou precies pijn doet? Ik werd vanochtend (oké, zojuist) wakker en moest nodig plassen. As usual... Dus, gaan plassen, weer naar bed. En toen had ik een zeurende pijn in mijn onderbuik. Zou het komen omdat ik nodig moest plassen en de druk nu weg is? Is dit een beginnende blaasontsteking? Zijn het m'n darmen (want die rommelen al 3 dagen)? Ik vind het zo irritant dat ik zelf gewoon niet meer weet wat ik nou precies voel. Uiteindelijk waren het waarschijnlijk mijn darmen, want ben zojuist naar de wc geweest. Maar man, ik 'voel' mijn lichaam niet meer goed aan ofzo. Iemands die dat herkent?
Ik vond het zelf ook lastig te herkennen bij beide zwangerschappen hoor, die zeurende pijn kan ook gewoon je groeiende baarmoeder zijn. Alles zit ook niet helemaal op de plek die je gewend bent, dus t blijft lastig inschatten vind ik. Als je bang bent voor blaasontstekingen, er zijn ook hele goede thuistests zodat je niet naar de huisarts hoeft elke keer als je denkt dat je misschien een blaasontsteking hebt. Dat gaf mij veel rust, helemaal in t begin van mn zwangerschap.
Dat herken ik wel inderdaad, zeker na een goed volle blaas. Lijkt wel alsof je baarmoeder dan weer zakt en alles weer even op z’n plek moet komen Ik heb ook vaak ‘pijntjes’ in m’n buik en kan ze dan ook niet plaatsen, erg vervelend maar meestal is het ook zo weer over
Ha, fijn dat ik niet de enige ben! Ik ga eens kijken naar die thuistests. Voel me inderdaad nogal knullig als ik voor de zoveelste keer bij de huisarts aankom met mn potje.