Spinnen....

Discussion in 'De lounge' started by Be Happy, Aug 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wees gerust....ik plaats geen foto....!

Er zijn al -tig topics over deze leuke (ahum) beestjes geweest, maar ik moet toch ook even mijn ei kwijt....

Het lijkt wel of er een spinneninvasie is dit jaar. Tenminste, bij ons in huis. Zowat dagelijks zie ik wel een kleine of grote engerd bij ons in huis lopen of aan het plafond hangen. Jakkes! (En wij wonen niet bij bos in de buurt ofzo.)

Laatst had ik er eentje onder mijn hoofdkussen in bed. Ik wilde mijn pyama pakken en zag iets groots en zwarts hard onder mijn kussen vandaan rennen.

Vorige week wilde ik mijn kleding aantrekken die ik de avond ervoor naast mijn bed had neergelegd en je raadt het al, daar kwam ook een spin uit vandaan rennen.

Verder werd ik vorige week wakker en keek ik naar het plafond. Ik zag wat bewegen op het plafond en dacht eerst dat het zo'n langpootmug was. Tot ik door had (ik had mijn lenzen niet in) dat het ding steeds dichterbij kwam. Was het een enorme langpootspin (zo eentje met een dik lijf) die recht boven mijn bed aan het abseilen was. Wilde waarschijnlijk lekker bij mij in bed liggen. NOT! Binnen no time stond ik naast het bed en binnen no time was het beest dood.

Gisteren lag er een dikke engerd (zo'n huisspin) dood en vastgeplakt bij ons op de trap. Hoe dat is gegaan, weet ik ook niet. Want hij lag in een hoek waar niemand loopt. Mijn vriend vermoedt dat het beest misschien ruzie heeft gehad met een andere spin ofzo en dat dat zijn dood is geworden.

Vanmorgen weer....Ik kleedde mij aan. Mijn vriend en ik waren nog even lekker aan het kletsen totdat hij mij opeens uit het niets een mep gaf tegen mijn schouder. En ik zie ineens wat groots en zwarts van mij afvallen op het bed (waarna het beest tussen onze matrassen verdween). Met een "OEOEOEOEH" stond ik heel snel naast ons bed.
    Ik weet dus nu al dat ik aankomende nacht op het logeerbed slaap....

Waarom moeten die beesten mij altijd hebben?

Hebben jullie ook zo'n last van spinnen of komen ze allemaal naar ons huis toe? :(

2. Romana

Romana Actief lid

Jun 1, 2010
    443
    0
    0
    hahahahha krijg kriebels bij je verhaal...

maar hier hetzelfde...

kwam net uit de douche en zat even op de wc.... voel iets kriebelen bij me nek, maar dacht dat het mn natte haren waren.... daarna weer een gekriebel dus ik kijk echt zoo grote spin met dik lijf was ook van me nek aan het abseilen aaaaaaaaaaaah ik heb echt hard gegilt en mn zoontje meegillen hahahaha heb kwartier lang mn haren en lichaam af staan kloppen, want bleef die kriebels voelen. daarna naar de wc gelopen en die spin kwam er net uitlopen..... mijn slipper deed diesnt als spinnemepper en toen was die doooddd

aaaaaah vind spinnen echt enggg

3. Dana

Dana Niet meer actief

ja dit jaar echt heel veel spinnen!! hier ook!

4. happymama

happymama Niet meer actief

heb er nog geen last van gelukkig !!!
    ben er als de dood voor

5. Be Happy

Ik zit te overwegen om toch maar horren voor de slaapkamerramen te plaatsen. Ik heb de ramen altijd open 's nachts voor de frisse lucht, maar dat betekent nog niet een uitnodiging voor die spinnebeesten om binnen te komen....en richting ons bed te wandelen...

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Brrrr...ik krijg al de kriebels van jou verhaal! Maar hier zijn er nu ook zoveel spinnen, werkelijk elke dat stofzuig ik alle hoekjes van het plafond en de volgende dag zitten er weer nieuwe griezels. En echt overal, op de slaapkamer, de zolder, de w.c., de huiskamer, kinderkamers, badkamer, keuken...aaaaah!
    Ik heb wel voor alle ramen rolhorren zitten, weet dus niet hoe erg het zou zijn als ik die ook niet zou hebben. Snap ook niet waar die krengen vandaan komen.

7. Rammel

Rammel Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Oh lieve help, wat een verhaal!! Ik zou geen stap meer in jullie huis durven zetten, ben echt als de dood voor die beesten!

8. Be Happy

Wahaha, nou lijkt het net alsof ik ons huis niet goed schoonmaak, maar dat is dus wel zo... Ze komen echter iedere keer vrolijk door gaatjes en kieren en openstaande ramen naar binnen helaas. Als ze nou eens buiten bleven, dan kon ik ze ook een langer leven garanderen. Want zolang ze mij buiten niet lastig vallen, dan doe ik ze ook niks. Buiten is voor de spinnen, maar binnen is voor mij!

9. Rammel

Rammel Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hahaha! Nee, ik dacht er niet eens aan of jij je huis wel of niet goed schoon maakt hoor! Spinnen komen toch wel, een schoon huis of niet. Vind het walgelijke beesten. En als ik dan hoor dat ze zelfs bij jou in je bed zitten en in je kleren... IIEUUWW Krijg echt de kriebels man! Ben jij er niet bang voor dan?

10. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

oh, bah! ik krijg helemaal de kriebels... Hier valt het dan wel heeeeel erg mee maar nu ben ik wel weer bang :)

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier af en toe een klein spinnetje, die weer door de muggen op gegeten word.
    Meer last van muggen, onze kat vangt die meestal, maar die heeft naar ons idee vakantie:D

12. Be Happy

Ben er als de dood voor. Als het niet anders kan, dan maak ik ze zelf met zweethanden wel dood. Maar anders mag mijn vriend het altijd doen....Zelfs als ik ergens een grote dood zie liggen, mag hij hem weghalen. Stel je voor dat die nog leeft (of weer tot leven komt).....:$

Vandaar ook dat ik zo vreselijk baal, omdat ik momenteel elke dag wel een spin in huis tegenkom en dan ook nog zo'n grote engerd...

13. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    t blijkt dat als je spinnen in huis hebt dat t een gezonde leefomgeving is;)

hier ook veel spinnen. van springende spinnetjes tot van die joekels met haar:$ maar goed. een schoen of iets anders waar je flink mee kan meppen doet wonderen haha

14. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    he gadver, krijg er de kriebels van..

we wonen nu 1.5 jaar in dit huis en vorige jaar geen enkele spin tegen gekomen.. Nu in 3 weken tijd al 2 zwarte joekels en 2 rode met haar.. Tot nu toe kunnen roosteren met onze electrische vliegenmepper (damn, dat stinkt!).. maar van mij hoeven die beesten niet hoor..

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    waarom open ik nou een topic over het beest waar ik echt van tegen het plafond vlieg.
    Brrrrr.

Hier valt het trouwens heel erg mee.

16. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

tja waarom juist dit topic gaan lezen.
    Juist het gene waarvoor je bang bent trekt aan volgens mij :S

Maar hier gelukkig nog niet zo`n last ervan. We hebben wel eens een spin maar die blijft op gepaste afstand. Ik haal ze overigens niet weg, vind het te eng. Mijn man loopt dus ook vaak te zuchten en te steunen hihi.

Maar kan me voorstellen dat je lekker ergens anders wil gaan slapen. Zou ook echt niet meer kunnen slapen.

Liefs

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    haha dan heb ik een hele ONgezonde leefomgeving ( gelukkig maar):D
    ik mag echt in mijn handjes knijpen want wij hebben in de 4 jaar dat wij hier wonen maar 2x ofzo een spin in huis gehad en dat was gewoon een hooiwagen (nouja gewoon dat vind ik nog eng)

enuhh een schoen ofzo werkt bij mij ook niet hoor.. dat durf ik echttt niet..

ik ben echt als de dood voor die beesten!
    als ik een spin zie dan slaat me hart 6 x over geloof ik en ik verstijf helemaal! ik weet dan gewoon echt niet meer wat ik moet doen
    ( en dat is best lastig als je in de thuiszorg werkt)

maar haha hoe stom ik vind het dan wel weer zielig als ze dood gemaakt worden!:D

18. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik heb ze allemaal naar jou gestuurd.
    Ben blij dat van die familie af ben zeg....:p

19. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Oke, ik ben dus ook als de dood voor die vieze krengen...ieuwww die vieze pootjes alleen al, brrr!!

We wonen in een nieuwbouwcomplex, op 3 hoog.
    Kregen hem in de winter opgeleverd dus dan heb je geen spinnen.
    We liggen aan het water dus heb er niet bij stil gestaan dat dit veel spinnen betekent...
    Ja ook op 3 hoog megaveel!!!

Iedereen is het complex klaagt er nu over omdat de webben echt enorm toenemen.... en dan die spinnennesten voor de ramen. GATVER!!

Wat ik heb gedaan bij mijn ramen is een spray van water en bleekmiddel gemaakt.. Dat op alle muren en gaten en kieren sprayen. Nou serieus, die joekels vielen dood naar beneden.. wat me ook weer de kirebels gaf, gatver!
    Ze gaan meteen dood van de bleekmiddel!!!!!

Tot overmaat van ramp hebben we nu niet alleen joekels van spinnen voor alle ramen hangen (de andere appartementen ook), maar de nestjes zijn uitgekomen dus ik zie nu ook kleine spinnen voor het raam hangen. In alle formaten dus!

Bestaat er geen spray die spinnen bestrijdt en tegenhoudt?!
    Ik kan serieus niet eens op het balkon zitten... !!

20. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Deze hangt onder andere voor mijn raam.... en van deze hangt het er dus vol van!
    In het echt is ie grootttt!!!! Brrrrr!

Share This Page