felle stekende pijn rug rechts?

Discussion in 'Zwangerschap' started by jomay, Oct 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Hallo,

Ik heb sinds gister steken in mijn rug, ongeveer ter hoogte van mijn middel, rechts van het midden. Het is een felle steek die ongeveer 1a2 seconden aan houdt en dan weer weg zakt. Soms heb ik ze om de 10 seconden, dan weer een half uur niet.

Maakte me er beetje zorgen om omdat bij mijn zoontje de weeen begonnen met pijn ongeveer op die plek maar dan links, dan hield de pijn wel langer aan.

En ik heb vorig jaar een vroeggeboorte gehad met 20 weken, en heb nu ook een verkorte baarmoederhals, dus in deze zwangerschap is alles een reden voor paniek bij mij....

Ben gister en vandaag in ziekenhuis geweest en tot nu toe leek er geen effect op de lengte van de baarmoederhals, ook geen ontsluiting. Op een ctg was geen weeenactiviteit te zien, maar ik had tijdens dat half uur ctg net geen steken, zal je altijd zien natuurlijk. Ook hebben ze met echo naar mijn nier gekeken, die zag er normaal uit en had ook geen blaasontsteking.

Ik zou dus gerustgesteld moeten zijn, maar telkens als die steken weer beginnen schiet ik toch in de stress: wat is dat?? Ook omdat het zo komt en gaat (niet regelmatig).

Moet er wel bij zeggen dat ik al 6 weken bed-/bankrust heb en we hebben een vrij gare bank. Zou t daar nog van kunnen komen? Door t liggen?

Hoop dat er iemand is die dit herkent....

2. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    hi.

ik herken het niet maar begrijp je verontrusting.
    helemaal omdat je het eerdergehad hebt. bah.
    wil je sterkte wensen, en hopelijk is het gewoon een verzuring van je spieren

liefs annemarie

3. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wat vervelend.
    Ik herken het ook niet. Ik wil je wel veel sterkte wensen.

Hopelijk is het niets ernstigs.

4. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

Dec 28, 2011
    267
    1
    16
    hè jomay, ik zie dat je al bijna de 28 weken hebt gehaald, jeej! op naar de 30 meis! ik snap je angst volkomen!!! zou morgen even het ziekenhuis bellen en uitleggen. ze weten van je situatie en beter een keer meer gecheckt! ondanks wat we hebben meegemaakt, is de stap nog steeds groot om te bellen, stom is dat hè! maar daarom moet je het altijd even van een ander horen, bellen dus!!!

knuffel! xx

5. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Hoi,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik had al gebeld, vind dat idd soms lastig maar doe t als ik me echt zorgen maak meestal wel, anders lig ik toch de hele nacht wakker.... en ze nemen me gelukkig altijdserieus vanwege mijn voorgeschiedenis. Vandaag had ik een (reguliere) controle en was ook alles nog okee. De gynaecoloog dacht dat het gewoon een zwangerschapskwaal was.
    Het is vandaag ook weer een stuk minder, gek...
    @lynn: ja, 28 weken, t gaat de goede kant op!

6. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Ps. @lynn: moest even nadenken waar ik je naam van kende maar heb mijn ouwe topic weer even opgezocht:) . Hoe gaat het nu met jou? Zie dat jij 32 weken bent, fijn!!
    Heb je nog steeds bedrust? En nog in het ziekenhuis?
    Succes ook!

7. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

Dec 28, 2011
    267
    1
    16
    dank je! ja de 32 gehaald, wauw! ik kan nu ook eindelijk mijn angst iets laten varen gelukkig! lig niet meer in het ziekenhuis en de metingen zijn goed. ik denk volgende week mijn laatste, heb weer wat vertrouwen nu en denk zelfs dat mijn binkie gewoon tot het einde gaat blijven zitten....ben wel aan het aftellen nu. de 28 was een goeie mijlpaal voor me, toen kwam de 30 in zicht, toen de 32 en nu op naar de 34.
    luister goed naar je Lichaam en ook jij gaat met goed vertrouwen naar de 30!

Share This Page