Trek de pijn niet meer, aansturen inleiding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mnq, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hoi,

Heb in mn zwangerschap helaas e.e.a. mee mogen maken, op dit moment heb ik veel last van de ischias en voornamelijk van de blaaskramp (die baarmoeder, darmen en maag "meetrekt" op het moment van kramp) gaat gepaard met urineverlies. Die kramp komt doordat ze in maart een drain van mijn nier naar mijn blaas hebben aangelegd.
    Morgen mag ik weer naar gyneacoloog en gaan ze kijken of ik ingeleid kan worden, zo ja, dan begin komende week daadwerkelijk inleiden.
    De pijn is de laatste week soms haast ondoenlijk, ik slaap niet meer en moet een keer of 6 per uur naar het toilet. Das het ergste niet, de pijn trek ik niet meer. Ik ben ubergestresst en heel verdrietig want het wil niet meer.
    Nu ben ik zo ontzettend bang dat ik nog niet ingeleid kan worden, en dan?

Kan ik met deze klachten aansturen op toch inleiden of op zelfs een keizersnee? Het wil echt niet meer nu. Begreep dat ze liever niet met die gel werken om de baarmoedermond week te maken.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Wat is de reden dat ze niet met gel zouden willen gaan werken?
    Je hebt het gesprek gister gehad. Ik hoop voor je dat je snel ingeleid word. Heel veel succes met de bevalling

Imke

3. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Vandaag moest ik naar de gyneacoloog en precies datgene waar ik bang voor was; 1 cm ontlsuiting en niet inleidbaar.
    De gel ontraadde ze ons omdat het heel lang kan duren :(
    Ze heeft me gestript (wat is de kans dat dit iets oplevert, kan iemand mij dat vertellen????) en ik moet dinsdag weer komen, dan andere gyneacoloog. Dinsdag weer kijken naar hoeveel ontsluiting ik heb.
    Ik ben er heel verdrietig van, deze hele zwangerschap is een aaneenreiging van drama's, ben er zo ontzettend flauw van:(
    Ik heb mn portie echt wel gehad nu.

Wat zijn jullie ervaringen met die gel dan? Moet ik daar dan maar op aansturen als ik dinsdag weer heen moet? Ik best een poosje opgenomen worden om die gel te proberen, voor mij geen punt. Als het maar ergens toe leidt. Ze had het erover dat sommige vrouwen er 48 uur mee "geplaagd" worden en ze erna doodmoe van zijn, alhoewel ik me sterk afvraag wat erger is. De krampen en de ischias of 48 uur om de 4 uur die gel krijgen.
    Wat is jullie ervaring met die gel en wat kan je me adviseren? Aansturen op die gel?

Weet het even niet meer hoor, hoop maar dat onze meid spontaan besluit te komen.

Dank je voor je reactie, liefs
    Monique

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

strippen heeft wisselend resultaat, afhankelijk van hoe rijp de baarmoedermond was en hoe ver je zwanger bent. Mijn ervaring met gel is wel wat positiever. Ik zou er nog eens om vragen als ik jou was dinsdag. Hier doen ze vaak twee keer gel geven,. helpt het niet dan sturen ze je s avonds naar huis om thuis te slapen en dan twee dagen later weer proberen. Al shet slapen helemala niet meer lukt kun je via de huisarts omn een slaappil vragen, als je dat 1 of 2 keer gebruikt kan dat geen kwaad en dan kun je je net weer even wat fitter voelen.
    Sterkte!

Mirjam

5. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hoi!

Vanmorgen moest ik weer naar de gyneacologe om te kijken hoeveel ontsluiting ik nu had. Iets meer dan de vorige keer maar niet voldoende om mee in te leiden, was er al bang voor...
    Nu dus toch maar doorgevraagd over die gel, dat het zo niet veel langer gaat. Verhaal gedaan dus. Ze is gaan overleggen met een andere gyneacoloog en godzijdank nemen ze me donderdag op en gaan ze starten met de gel. Wel gaf ze aan dat de kans op een keizersnee dan 50% is, was dit jullie bekend? Het maakt mij niet uit, liefst een natuurlijke, pijnloze bevalling natuurlijk maar dat idee heb ik een poosje geleden al laten varen.8)

Ik ben eigenlijk heel blij dat ik heb doorgevraagd over die gel, al wordt het mogelijk een wat langere opname; er gebeurd straks in ieder geval wat!

Dank jullie wel voor jullie reactie, hopelijk kan ik snel vertellen hoe de bevalling is gegaan!

Groetjes
    Monique

6. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi monique,

De kans op een kunstverlossing is zo wie zo met een inleiding iets groter maar 50% is erg groot! ALs de gel aanslaat en je krijgt meer ontsluiting dan gaan ze over op inleiden. Ik vind het een beetje bang makerrij.
    ZET M OP!! donderdag
    Succes en we wachen op je mailtje!

Imke

Deel Deze Pagina