34 weken zwanger en ibuprofen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sydneys, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

al de hele dag heb ik een zeurende pijn in mn zij, het begon in mn buik( in mn zij, linkerkant) en nu ook naar mn rug toegetrokken, de pijn op zich verergert niet en het zijn ook geen weeën want het blijft gewoon aanhouden.

ik heb er ook geen zorgelijk gevoel bij, het zal morgen wel weg zijn denk/hoop ik

dadelijk ga ik een uur ofzo in een lekker warm lush bad liggen in de hoop dat het wegtrekt maar vanavond gaan we met vrienden wokken.

het is natuurlijk niet leuk als je met een zeurende pijn lekker gaat gaan eten.

nu vroeg ik me af of ik 1 pilletje ibuprofen 400 mag nemen?
    op de bijsluiter staat dat er nog niet veel onderzoek naar is gedaan en het daarom afraad maar er staat niet op dat het niet mag!

ik heb de keuze tussen die ibuprofen of paracetamol maar ik zag dat de paracetamol (die vieze bosbessen zuigtabletten) maar goed was tot maart 2012 dus waarschijnlijk mag dat ook niet?

ik wou wel eerst in bad gaan en nog even afwachten of de pijn dan weg trekt

ik moet wel zeggen dat ik veel pijn kan verdragen, tis gewoon vervelend dat ik straks 3u lang ofzo op een harde stoel moet gaan zitten in de wok

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    iburofan mag niet tijdens de zwangerschap en zou dit dus ook zeker niet doen !
    je wilt toch niet het risco nemen dat er iets met je kleine gebeurt !

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Nee indd t mag niet.. Zou even die vrienden bellen of ze paracetamol hebben liggen ..

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het lijkt me dat je die paracetamol nog best kunt innemen hoor. Want ze hebben een Tenminste houdbaar tot... en geen "te gebruiken tot" volgens mij.

Ik heb het bij de zwangerschap van de jongste wel gedaan, heel heftige migraine-aanval, pcm werkt dan niet bij mij.... en ik moest nog een half uur rijden naar huis toe. En dan is het kiezen tussen twee kwaden.....

maar wanneer je alternatieven hebt zou ik die toch nemen ipv ibu 400

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit dus, je mag alleen paracetamol

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

mn vriend zegt ook dat ik die parecetamol gewoon kan gebruiken, dat je dat best kan inemen tot een jaar na datum.
    als het niet goed meer zou zijn werkt die gewoon niet meer.

het badje loopt nu vol, hopelijk werkt dat

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

het is stukken minder na het bad, raar, wat kan dat toch goed doen

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Paracetamol halen bij een AH XL die tot 22.00 open is, of weekendapotheek of benzinestation?

Ibuprofen mag idd niet

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ibuprofen mag idd niet. Als je de paracetamol niet aandurft, zou je evt. even kunnen vragen aan je buren of ze nog wat in huis hebben. Ik neem aan dat ze dat gerust wel begrijpen.

10. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Het gebruik van ibuprofen wordt afgeraden in het laatste trimester. Iboprufen en andere pijnstillers kunnen zeer ernstige gevolgen hebben voor het hart van je baby. Het kan ook het bloed verdunnen.
    Overleg met je arts als je dit medicijn wilt gebruiken tijdens de eerste zes maanden van de zwangerschap of als je zwanger wilt worden. Je hebt door dit medicijn iets meer kans op een miskraam of aangeboren afwijkingen bij de baby. De kans hierop is zeer klein, maar neemt toe bij een hogere dosering en bij langduriger gebruik. Als je dit medicijn gebruikt heb je bovendien iets minder kans om zwanger te worden.
    Men adviseert dit medicijn alleen tijdens zwangerschap als de pijnstiller paracetamol onvoldoende werkt.

11. ukkievanmama

23 nov 2012
    8
    0
    0
    Ibuprofen mag je nu niet meer nemen omdat je al verder gevorderd bent in je zwangerschap. Je mag wel ibuprofen nemen in de tweede trimester van je zwangerschap, wel is het gebruik van ibuprofen afgeraden dit omdat er te weinig verhalen over bekend zijn. Dit weet ik omdat ik namelijk zwanger ben van ons 3de kindje en ik bij al mijn zwangerschappen last heb van nierstuwing. Bepaalde momenten is de pijn dusdanig erg dat paracetamol niet meer werkt. daarom gebruik ik zo nu en dan ibuprofen. Dit is trouwens in samenspraak met de gynicoloog. Dus ik verzin niet zomaar iets.

Iedere moeder wilt het beste voor het kindje maar soms moet je ook voor jezelf kiezen. Pijn kan ook negatieve gevolgen hebben voor je kindje. Dit is vastgesteld door een universitair onderzoek. Ik krijg regelmatig van mensen te horen dat ik moet kiezen voor het kindje en niks van medicatie mag nemen. Zo gebruik ik ook regelmatig buscopan en af en toe Tramadol (morfine achtige pijnmedicatie) Maar ook weet ik uit ervaring dat pijn niet fijn is. Ieder zwangerschap is anders en het is helaas niet voor iedereen mogelijk om een zorgeloze zwangerschap te hebben. Succes en sterkte er allemaal mee.

Deel Deze Pagina