Speelgoed

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Maria1983, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb getwijfeld of ik het hier moest plaatsen of bij Zwanger zijn en dan bij baby-uitzet.

Ik wil graag een verlangslijstje maken voor na de bevalling als kraamcadeautjes die ook nog nuttig zijn. We hebben zelf wat kleertjes gekocht en met de babyshower heb ik nog meer kleertjes gekregen. Eigenlijk missen we nog wat speelgoed. Ik heb een boxkleed/speelkleed van Nijntje Flower gekocht en we hebben bijna 20 knuffels in allerlei soorten en maten, met en zonder muziek (ook al een deel gekregen). Ik wil eigenlijk, voor als mensen erna vragen, een verlanglijstje maken met wat speelgoed erop. Ik heb nu een kubus erop staan van Nijntje Flower, een buggyboekje voor als ze straks iets groter is, Nijntje muzikale sleutels en een knisperboek. Voor de rest heb ik er ook wat (voor)leesboekjes op staan, voor als ze een klein beetje begrijp wat daar de bedoeling van is. Maar voor de rest heb ik geen idee wat een baby of een kind tot 1 jaar eventueel nog zou kunnen gebruiken als speelgoed. Iemand nog suggesties?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Jeetje lastig,
    Ik heb voor mijn zoon het nijntje speelhuis, een stoffen huis met vier figuurtjes erin met ieder een eigen geluidje, vanaf vijf maanden vond hij dat reuzeinteressant.

Mijn ouders hebben mijn boxspeelgoed van vroeger opgezocht, zo'n ding wat je ophangt met iets wat je in moet drukken, aan kan draaien,mee kan schuiven van fisher price.

Zo'n stapeltoren van plastic potjes.

Zo'n toren met ringen van fisher price

V tech heeft ook allerlei betaalbaar speelgoed, bijv de muziekspeler, erg leuke liedjes.

Een zachte bal ( bij action ook van nijntje)

Leuke bijtring

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt ook overwegen om alvast wat dingen te vragen voor als ze net wat groter zijn: kinderstoel (mocht je die nog niet hebben ;)), bolderkar oid.

4. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Idd dingen voor als je kleine wat groter is?

Loopkarretje
    Loopfietsje
    Houten puzzels
    Rammelaars
    Activity center

Persoonlijk werd ik bij mijn zoon knettergek van alle speelgoed met lampjes en geluidjes. Het kostte een vermogen aan batterijen en die deuntjes.. aaargh!

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Het enige wat ik op het lijstje heb staan voor als mensen speelgoed willen geven is een houten blokkendoos. Ook mijn voorkeur gaat uit naar speelgoed wat geen herrie maakt :p

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier is een Oball erg populair, deze kunnen baby's al vrij snel zelf vastpakken. En een babygym is ook erg leuk. Verder zou ik ook om dingen vragen voor 'later'.

En misschien is het handig om een extra boxkleed te hebben? Kan er 1 in de was... Bij ons wordt er nog regelmatig op gespuugd! ;)

7. topper12

topper12 Niet meer actief

Lamaze heeft leuk speelgoed voor kleintjes

Duplo & little people zijn ook altijd goed en kunnen ze ook nog mee spelen als ze wat groter zijn.

Fisher price heeft ook leuke dingen (met een uit-knop als er batterijen in moeten ;))

Janod heeft ook mooi speelgoed dat je ook voor de sier op het kamertje kan zetten tot ze oud genoeg zijn om er mee te kunnen spelen.

Badspeeltjes zijn hier altijd een hit.

Je zou ook nog een mooie omslagdoek, bestekje, spaarpot, extra grote hydrofieldoeken, klepbankje (voor speelgoed) of prentenboeken op je lijstje kunnen zetten.

Genoeg ideeën? :D

8. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    alles wat rammelt of knispert is er leuk. en hoeft ook niet veel te kosten.. voor iedereen toereikend denk ik zo.
    Om nou een kinderstoel te vragen of een bolderkar... zijn wel erg grote cadeaus vind ik persoonlijk, wat niet iedereen kan en wil geven.

enkele voorbeelden..

bv knisperboekje
    -activiteiten kubes
    - bijtring
    - speelgoed sleutelbos (rammeltje ook erg leuk)
    - Van die ringen die je aan elkaar kan bevestigen en er bv speel goed aan kan hangen voor in de box maxicosi kinderwagen. Weet eff niet meer hoe ze heten maar te krijgen bij o.a bartsmit en intertoys.
    - pluche bal met evt een belletje erin..

Playgro heeft daar hele leuke dingen van. (te krijgen bij o.a prenatal, intertoys en bart smit.)
    Die waren hier het meeste in trek vanaf een maand of 3 a 4 tot 1 a 1,5 jaar

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ik zie dat je al een knisper boekje en een sleutelbos hebt haha. had niet goed gelezen.

Deel Deze Pagina