Egypte?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Ammie1984, Aug 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    779
    68
    28
    Wij zijn aan het kijken voor een tripje in de herfstvakantie. We zijn se laatste jaren naar Land al geweest, maar een keertje vliegen lijkt ons ook wel leuk. Ik zou wel graag naar iets zonzekers willen.

Egypte is uiteraard erg zonzekers, maar mijn man heeft veel twijfels om dat te doen gezien de evt onrust daar.

Zouden jullie het 'aandurven' om naar Egypte te gaan? Of zijn er ervaringen van mensen die wel gewoon naar Egypte zijn geweest de afgelopen jaren?

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan in februari naar Egypte.
    Mijn vader gaat al zeker 10 jaar elk jaar heen, heeft nog nooit wat meegemaakt.
    Tuurlijk kan er iets gebeuren, maar denk dat je op de resorts veilig bent hoor.
    Persoonlijk zou ik geen uitstapjes doen jaar b.v. de piramides.
    En ook zou ik geen hotel boeken bij sharm el sheik omdat dit in de Sinaï woestijn ligt.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,785
    3,911
    113
    Wij gaan nu naar Turkije maar staan ook open voor Egypte. Ik zou het wel aandurven. Waarschijnlijk zou het Marsa Alam worden dan omdat je daar kan snorkelen :). Maar geen ervaring dus met kinderen. Ben er wel 12 jaar geleden geweest met een vriendin, heb me daar toen niet onveilig gevoeld terwijl er een aanslag was in de tijd dat wij daar waren. Er was veel beveiling met echt van die mitrailleurs maar dat zie je na een dag ook niet meer.

4. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    No problemo!

Meerdere keren geweest, ook toen ’t allang onrustig was. Cairo kun je beter niet doen; en sommige excursies zijn ook af te raden maar de hotels aan de rode zee zijn echt prima veilig. Ik zou zo gaan; zelfs nu met baby.
    Mijn beste tip is: marsa alam is Russen-vrij Hurghada niet.

5. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,971
    686
    113
    Female
    Familie is net terug van een weekje Hurghada - ze hebben niks van onrust gemerkt zeggen ze. Moet wel erbij vermelden dat ze (zover ik weet) maar 1x buiten het resort zijn geweest en verder veel in zee hebben gesnorkeld.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,274
    10,990
    113
    Juist de Sinaï is prima als het mainland onrustig is. Dat is namelijk een relatief autonome regio die zich weinig aantrekt van wat er in Caïro en zo gebeurt. En behoorlijk veilig omdat de bedoeïenen zich verantwoordelijk voelen voor "hun" toeristen, en wie de toeristen iets flikt krijgt met de stamhoofden te maken.
    Wij zijn jaren geleden in Dahab geweest, niet in een resort maar klein hotelletje midden in het dorp, en ik kan het echt aanraden. Ja je wordt omstandig uitgenodigd in elk restaurant en winkeltje en de mannen zijn iets flirterig op een niet-vervelende manier (in elk geval met een Arabisch ogende en sprekende man aan je zij zoals in mijn geval), maar vervelende dingen hebben wij niet meegemaakt. De mooiste excursie was in de laadbak van een oude pick-up met gids en chauffeur twee dagen de woestijn in. Back to basics maar supergaaf. Ook de rode zee is prachtig, mooie plek om te leren duiken!

Zoe123 likes this.
  7. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

Mar 6, 2016
    1,955
    1,716
    113
    Female
    Egypte is prima vertoeven!
    Ik zou dan wel kiezen voor een all inclusieve hotel met 5 sterren.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij zitten momenteel in Egypte, heb er geen moment over getwijfeld. Overal kan er iets gebeuren, als ik daar bang voor ben moet ik maar gewoon thuis blijven.
    Dit is onze tweede dag, en kan nu al zeggen dat het heerlijk is! We zitten trouwens in marsa alam.

Poolvos likes this.
  9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,822
    5,957
    113
    Female
    Vriendinnetje gaat daar al jaren naar toe. Is echt top!

10. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Wij zijn in februari naar Egypte geweest, echt een aanrader. Het hotel waar we zaten zou ik zo weer heen gaan, Pickalbatros White Beach resort 5* in Hurghada, all inclusive. Ideaal park voor kinderen!

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,785
    3,911
    113
    Hoe warm was het toen?

12. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,926
    5,240
    113
    Home
    Nee vreselijk
    Je kan niet echt van de resorts af zonder begeleiding
    Ik wil graag dingen doen/zien
    En niet 2 weken lang bij een zwembad liggen

Caithy and Youtan like this.
  13. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Ik vind de hotels prachtig en daar heb je nergens last van
    Echter op de luchthaven voel ik me niet veilig.. beveiligers keken de andere kant op toen de tassen door de cobtroles gingen en je kon jezelf naar voren kopen.. echt belachelijk...was in hurgada
    Het land zelf op een resort is heerlijk

14. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,502
    4,343
    113
    Female
    Geen haar op mijn hoofd dat ik vrijwillig en voor een vakantie naar landen ga waar het nietveilig is. Zeker niet met een kind!

15. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Tussen de 25-30 graden.

16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,785
    3,911
    113
    Dank je! Dat is lekker dichtbij voor zulke temperaturen in februari. Ik ga het onthouden.

17. marlidd

marlidd Niet meer actief

Ik zou opzich ook nog wel durven ik zou enkel niet zo snel meer durven omdat ik daar snel ziek word maar het zijn prachtige resorts:) wij hebben gezeten op hotel premier le reve adults only en en met de kids op jazz dar el madina

18. qwsr

qwsr Actief lid

Mar 20, 2016
    139
    80
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ga bijna elk jaar naar egypte ( me vader komt er vandaan )ook naar cairo altijd. Ben in oktober naar sharm el sheikh geweest cairo en hurghada niks van gemerkt. Ben ook in cairo geweest 1 maand toen het hoogtepunt van de revolutie was.

Share This Page