Incubatietijd koortslip?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Woelie, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woelie

Woelie Lid

14 dec 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    zelf heb ik regelmatig een koortslip, en weet dat besmetting gevaarlijk kan zijn voor een baby.Mijn kleintje is bijna 6 weken.vorige week had ik een koortslip en ben voorzichtig geweest,handen 1000x gewassen, mondkapjes,niet kussen/knuffelen.
    Gisteren kwam mijn tante op bezoek,en ze heeft mijn dochtertje over haar wangetjes en handjes ge-aaid.Een paar minuten later zag ik ineens een korstje op haar mond..ze had een koortlip!Grr.:x Ben je zelf zo voorzichtig..
    Ik ga mijn kleintje nu natuurlijk als een havik in de gaten houden,maar ik vraag me af wat de incubatietijd zou zijn als ze daadwerkelijk besmet is? Kan ik over een week weer opgelucht ademhalen als ze niet ziek is of duurt het langer?

2. bereke

bereke Niet meer actief

Een kinderarts heeft mij gezegd dat dit twee weken zou zijn.

Rot hé, die ellendige koortslippen!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    inderdaad 14 dagen.. Koortslip van jezelf is minder gevaarlijk omdat je kindje daar antistoffen tegen heeft.. Van iemand anders is een heel andere verhaal..

4. Tese

Tese Niet meer actief

Als het al een korstje was hoef je je geen zorgen te maken. Het gaat echt om de blaasjes en het vocht wat daar in zit.

5. Tink

Tink Niet meer actief

Ellendig he, en het vervelende is dat zo ontzettend veel mensen niet beseffen hoe gevaarlijk het kan zijn voor kleine babies. Die denken dan dat het wel meevalt allemaal...

Maar inderdaad, zo lang er niks te zien is is er niks aan de hand, en zo gauw er weer korstjes zijn is het gevaar ook wel geweken.

(Ooit een vriendin op kraambezoek gehad die de dag daarna in een halve paniek opbelde omdat bij haar toen een koortslip doorbrak, en ze had mijn kind op schoot gehad. Gelukkig niks aan de hand hier... maar ze was flink geschrokken, erger nog dan ikzelf geloof ik.)

6. Woelie

Woelie Lid

14 dec 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Getver, dat worden dus 2 lange weken.
    Hopelijk valt het inderdaad mee.Het was volgens mij al een korst want donkerrood,(geen gelige prut meer)maar ja, het was avond en ik heb haar niet van dichtbij bestudeerd. Ik heb me al suf gezocht naar ervaringsverhalen van ouders met een besmette baby,maar de enige verhalen (gelukkig maar een paar) die ik vind op internet zijn die met een slechte afloop. Als er zoveel mensen koortslipklant zijn dan moeten er toch ook veel "mildere gevallen" zijn, baby's die besmet raakten maar niet ernstig ziek werden? Kent iemand zo'n baby en het verloop van de besmetting? Ben ik benieuwd naar.Of misschien om mezelf gerust te stellen dat het niet altijd slecht afloopt.:)

Deel Deze Pagina