Hoi brigitte, je hebt net gereageerd op mijn vraag over de incubatietijd van listeria. Ik heb zelf 7 weken terug een stukje niet gare kip in mijn mond gehad. kwam er pas achter toen ik al aan het kauwen was en heb het daarna direct uitgespuugd en mond gespoeld en tanden gepoetst. Toch ben ik bang dat ik de infectie opgelopen kan hebben, dus vroeg me daarom af wanneer ik er zeker van kan zijn dat de kleine het niet heeft. Is dat als de incubatietijd verstreken is, of kan dat nog langer duren? Ik ben nu 29 weken zwanger. Via de huisarts heb ik gehoord dat het eigenlijk niet goed op te sporen is via bloed en dat ze dat dus niet meer zo snel doen. Ook een laborant bij star heeft dat gezegd. Groetjes sophie
Hoi sophie, aan de hand van wat ik nu lees denk ik echt niet dat je je druk moet maken hoor. Je hebt evt maar een heel klein stukje op wat dan net besmet zou moeten zijn. Ook de termijn waarbij het is gebeurd is niet erg meer eigenlijk. En zeker als daarna de controles goed zijn, zou ik me niet meer druk maken hoor. Groetjes Brigitte