Onze dochter heeft extreem dik haar. Uiteraard is deze bos heel gevoelig voor enorme klitten. Tel daar nog een hoop gejammer bij het kammen bij op en het feest is compleet. Nu de zon haar haren uitdroogt en er ook nog weken gezwommen wordt in chloor ben ik op zoek naar een geheim wapen tegen klitten. Wat werkt er nou echt? Uiteraard gebruiken we cremespoeling, maar zelfs dan is het soms moeilijk kammen. Voordat we op vakantie gaan gaat er in ieder geval nog een stuk van haar haren af, dat scheelt vaak nog iets. Wat zijn jullie ultieme anti klit producten?
mijn dochter heeft dik haar met heel veel krullen, het enige wat bij haar helpt is het gebruik van een masker..
CHI Silk Infusion fan hier, gewoon af en toe als het nodig is kneed ik wat in haar haar. Ruikt ook zo lekker
Wij doen er voor het zwemmen altijd argan-olie in, vervolgens vlechten. Beschermt echt ontzettend goed tegen uitdrogen en voorkomt klitten. We gebruiken maar weinig shampoo, enkel als het echt gewassen moet worden. Wel altijd conditioner. Soms een haarmaskertje als het erg droog en pluizig is geworden. Qua merk veel (bv leave in conditioner, haarolie, shampoo…) van Aunt Jackie, verkrijgbaar bij Kruidvat. Arganolie hebben we van Nature Box.
Ik had op een gegeven moment ook veel last van klitten in mijn haar. En mijn kapster (tevens familielid, waardoor ik niet uitga van verkoopspraatjes) merkte ook dat mijn haren moeilijker te verven was, doordat mijn haar verzorgingsproducten er voor zorgde dat er een soort plastic laagje om mijn haar was gevormd door de siliconen e.d. die in de verzorgingsproducten en shampoos zitten die ik gebruikte. Dat “plastic” laagje zorgde er voor dat de klitten moeilijk uit te kammen zijn. Ik ben overgestapt naar kappers shampoo en conditioner zonder siliconen sulfaten etc. en gebruik weinig tot geen haarstyling producten meer. Het plastic laagje is nu weg en daarmee ook het gros van mijn klitten. Op advies van de kapster gebruik ik voor mijn dochter eigenlijk niet eens shampoo (van baby af aan) maar alleen dezelfde conditioner als ikzelf gebruik, je haar went namelijk aan de manier waarop je het verzorgd, dus zodra het gewend is aan het niet gebruiken van shampoo (en het niet gebruiken van verzorgingsproducten die alleen te verwijderen zijn met shampoo) heeft het haar geen shampoo nodig. een enkele keer heb ik (door mijn eigen schuld) wel last van klitten - als ik bijvoorbeeld ziek ben, mijn haar te lang niet heb gewassen - slecht heb gekamd en slaap met de knot die ik al 2 dagen in heb, dan neem ik m’n borstel mee onder de douche en kam ik mijn haar terwijl de conditioner nog in mijn haar zit, onderaan het haar beginnen met kammen en steeds een stukje verder omhoog gaan met het kammen, zodat je het onderste stukje klit als eerst weg gaat kammen. Dan kan je een klit er uit in plaats van dat je hem extra in de knoop kamt. Ik gebruik deze conditioner inmiddels, die is betaalbaarder dan die van de kapper: https://www.bol.com/nl/nl/p/giovanni-50-50-balanced-hydrating-calming-balanced-conditioner-1000-ml/9200000081763310/?s2a= je hoeft eigenlijk maar een klein beetje te gebruiken, 1 x kort het pompje indrukken is in principe genoeg, dus je doet echt lang met een fles, dus ik ben niet eens echt meer kwijt dan wat ik kwijt was aan de grotere hoeveelheden supermarkt conditioner/cremespoeling.
Een tangle teezer vind ik persoonlijk echt niet fijn bij heel dik haar. Het kamt heel oppervlakkig. Ot: Vlechten voor het zwemmen scheelt al een hoop verder kun je ook een kleine beetje leave in conditioner in een spray flesje met water doen en dat in het haar doen om het makkelijker doorkambaar te maken. Dat hydrateert sowieso.
Fingerbrush borstel en kruidvat anti klit glans spray. Dr is ook een keratine variant ook prima. Finger brush is veel fijner dan de tangle teezer (vinden wij dan, heb de tangle teezer ook maar niet meer in gebruik)
Die gliss kuhr spray hebben wij. Daarnaast een argan oil masker van andrelon en heb net nieuwe borstel gekocht die top werk. Dochter heeft alleen heel fijn haar maar wel lang en erg klit gevoelig. Sinds nieuwe borstel huilt ze niet meer bij het kammen
Wij hebben antiklitspray en deze borstel: https://www.bol.com/nl/nl/p/dermarolling-anti-klit-haar-borstel-ontwarrende-nylon-borstel-professionele-haar-borstel-haardroger-verzorging-borstel-brush-geschikt-voor-alle-haartypes-massage-borstel-kappers-borstel-haargroei-hoge-kwaliteit-zwart/9300000025132068/?Referrer=ADVNLGOO002050-G-118540997487-S-1065002675885-9300000025132068&gbraid=0AAAAAD5OnmNJFtYyG_TXLl7rEtzNUTMZ0&gclid=CjwKCAjww8mWBhABEiwAl6-2RcWhswYAYgl9qroqkVKL1lVH-lzXv7qdoDVoN1MhiwWH4Se25GYUZRoCgVEQAvD_BwE Hiervoor hadden we een tangle teezer, maar deze bevalt nog beter. Hij borstelt niet super diep je haar door, maar dat is vrij simpel op te lossen door kleinere plukken te nemen en die een voor een uit te borstelen. Zo nu en dan borstelen/kammen met conditioner. En vlechten met slapen en zwemmen.
Wij hebben de tangle teezer, maar ik merk dus vooral dat er elke keer klitten in de onderlaag zitten. Hij kamt dus echt moeizaam de hele bos. Ga zeker wat van de bovengenoemde producten proberen, dank voor alle tips al!
hier cremespoeling vervangen voor haarmasker. En een goede antiklitspray van andrelon. Werkt als een trein! En regelmatig even puntjes knippen.
Ik had voor dochter ook de tangle teezer. Haar haar is daar helaas te dik voor geworden want je pakt alleen de bovenlaag mee nu. Het zou nog werken als je het haar in secties gaat kammen.
Hier ook een dochter met lang dik en klitten haar. Tangle Teezer helpt geen flikker, een gewone haarborstel met van die nopjes op het eind borstelt het best. Vlechten wou ik ook nog noemen En heb van de kapper een flesje olie, na het haar wassen met shampoo en cremespoeling doen we wat druppels op de hand en masseren dat in. Dat scheelt ook. Kapper heeft onderste laag van het haar uitgedund, dat scheelt ook aardig. En als belangrijkste, 's ochtends én 's avonds heel goed borstelen tot alle knopen er uit zijn ...
Voor het kammen insprayen met K3. Liefst ook wassen met alles van K3. En dat is geen grapje. Dus de shampoo, crèmespoeling en de haarspray. En de borstel van de Hema. Anti klit.