Wij zijn op zoek naar jongensnamen. Onze kinderen zullen in Engeland opgroeien dus zijn we ook op zoek naar Engelse namen . Welke naam vinden jullie het leukst en waarom? Misschien hebben jullie bepaalde associaties bij namen waar wij nog niet aan gedacht hebben? Suggesties zijn welkom! Groetjes,
Sebastian, lekker internationaal. Edward vind ik echt superkak. Ik hou wel van kak, maar dit is mij té. Gabrieñl de aartsengel, August de keizer (plus een maand, wat het voor mij dan toch een meisjesnaam maakt... wat een vrouwenlogica ). Caspian vind ik te vreemd, omdat je toch ook met Nederland een binding hebt. Succes!
Argh! Hoe kan ik hier nou uit kiezen?! Ze zijn allemaal geweldig!! Sebastian: Heb ik altijd een mooie naam gevonden door The Neverending Story. Hoe de childlike empress Sebastian zegt....kippevel. Ik vind de bijnaam Seb erg leuk! En pas leuk bij Lenn. Lenn en Seb. Edward: Love! Ik vind Edward zo'n mooie naam. Maar ik zou het persoonlijk alleen als tweede naam gebruiken om bijnamen als Ed, Eddy te voorkomen. Want die vind ik niet zo mooi. Het ligt er dus aan of je dit storend vind. En volgens mij begint hij in populariteit te stijgen ivm de Twilight boeken! Gabriel: Ook weer zo'n prachtige naam! Vooral de Engelse (en dat zal het bij jullie ook worden) uitspraak is zo ontzettend mooi! In nederland vind ik hem denk ik niet goed kunnen ivm de Gay bri el uitspraak. Maar in de Engelstalige landen kennen ze de naam goed en is de bijnaam vaak Gabe. En dit vind ik ook erg leuk bij Lenn. August: Mijn absolute favoriet! Het is mijn nummer 1 jongensnaam. Ik vind hem prachtig!!! Ik ben er alleen niet overuit of ik hem bij Lenn vind passen.... Caspian: Wij hebben zo dezelfde smaak. Grappig. Ik vind deze naam zoveel leuker dan Cas, Casper etc. Ik ken deze naam van Narnia en was helemaal verliefd. Maar net als Edward is dit voor mij geen eerste naam ivm de afkortingen. Prachtige keuzes! Maak je ook een meisjespoll aan?
Geheel off topic: zit je ook op een Engelstalig forum? De uiktomst is daar altijd heel anders en is leuk om te vergelijken.
Mooie namen hoor! Ik vind Gabriel echt mooi (helaas afgekets bij ons...) Ik zou hem in nederlands gewoon zo uitspreken, Ga-brie-el. Wij hebben dus het zelfde probleem, manlief is engels. Alleen groeien onze kindern in nederland op!
Sebastian vind ik het leukste, omdat het inderdaad internationaal is en ik de uitspraak gewoon mooi vind.
hier sluit ik me bij aan de andere namen vind ik niet geweldig.. Edward te ouderwets/kak , Caspian vind ik een vreemde naam, en August heb ik ook alleen het beeld van de keizer of van de maand augustus bij...
Ja, binnenkort komt er ook een meisjespoll! We vinden meisjesnamen alleen veel moeilijker dus hebben we nog niet zoveel namen.. Ik zag net dat ik een naam vergeten ben in de poll te zetten: Arthur. De naam hoeft trouwens niet per se bij Lenn te passen. Hij heet voluit Lenn Christopher en zijn roepnaam is Christopher. Lenn wordt door veel familieleden als koosnaampje gebruikt, maar gelukkig bestaat er geen verwarring over zijn echte naam. Ik denk dat ik het niet helemaal goed uitgelegd heb hier .
Ja ik zit ook op een Engelstalig forum, maar ik heb nog niet zoveel gemerkt van het verschil in uitkomsten .
Ik vind het zo grappig om te zien dat smaken zoooooooo verschillen!! Ik heb niet gekozen, omdat ik ze allemaal niet leuk vind!! Maar dat zeg ik, ik heb een heel andere smaak!
Ik ga voor Caspian, heel mooi (ik ken hem ook uit Narnia) Wat ik ook prachtig vind (weet alleen niet of het van oorsprong allemaal Engelse namen zijn); Tristan Matthew David Daniel
Oke, mijn rijtje: Sebastian Arthur Gabriel Matthew vind ik trouwens ook schitterend en David of Daniel vind ik mooie 2e namen en ook ik ben wel benieuwd naar de meisjesnamen