indalen 2e baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje1, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik lees overal dat een tweede kind veel later indaalt dan een eerste kindje en soms helemaal niet pas bij de bevalling. Nu is mijn vraag, is dit ALTIJD zo, of kan een tweede kindje heel goed ook eerder indalen?
    Waarom ik dit vraag is, omdat ik het idee heb dat mijn kindje is ingedaald. Ik heb echter geen pijn (indalingspijn) gevoeld ofzo. Dit had ik bij mijn eerste wel, rond de 36 weken hele erge zeurende menstruatiepijn een paar dagen achter elkaar. Toen ik weer op controle ging bleek de baby ingedaald.
    Ik denk dus dat de baby is ingedaald omdat ik de baby wel heel erg laag voel, en soms pijn bij mijn schaambot, voelt wat beurs aan, precies aan de zijkanten. Heb geen idee of je ook altijd indalingspijn moet voelen. Iemand hier ervaring mee? Ik ga pas over een week weer naar de vk.

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Kan ook eerder indalen hoor..Zo is dat bij mijn 2e zwangerschap ook het geval :)

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    kan ook eerder...
    Mijn beebje ligt nu vanaf week 34 ingedaald.
    Me dochtertje met 36 wkn geloof ik.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat vroeg ik mij ook alaf, onze dochter is pas tijdensde bevalling gezakt en deze heb ik nu af en toe al last van onderin.

5. kindjelief

30 jun 2009
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje is nu met 34 weken ook al een stukje ingedaald, terwijl de 1e pas met 36/37 weken begon in te dalen.

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    we bewijzen dadelijk gewoon het tegendeel dan de medische wereld verteld! hihi

7. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Dit zocht ik nou, dames met het tegendeel ervaring :).
    Ik word soms niet goed van de informatie die er te vinden is over zwangerschap. Ze vertellen dingen zo stellig zoals bij een tweede daalt je kindje veel later en soms helemaal niet, pas bij de bevalling. Maar dan zeggen ze er niet bij dat het niet ALTIJD zo hoeft te zijn. Ja en dan vraag je het je toch af he. Ik vind sommige informatie echt niet volledig.
    Maar goed dat er zwangerschapspagina bestaat haha, leuk om ervaringen te vragen. De moeders zelf zijn toch de betrouwbaarste bron haha.
    Nu ben ik wel benieuwd of mijn kindje echt een stukje is ingedaald, mijn buik is opeens gezakt en voel druk beneden. Nouja, volgende week naar vk dan zien we wel. Ben er gewoon benieuwd naar.

Deel Deze Pagina