Na de bevalling...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spotlight, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Hallo verloskundigen,

Paar vraagjes: Ben 4,5 week geleden bevallen. Heb een knip gehad en 5 hechtingen. Ben 2 liter bloed verloren en inmiddels is mijn hb alweer gestegen naar 7,3.

-Ik zou graag willen weten wanneer ik weer onder de zonnebank mag.
    -Het vloeien is gestopt (op afscheiding na), mag ik dan nu weer in bad?
    -Wanneer zouden mijn man en ik evt. weer sex mogen hebben?
    -Mag ik als de eerste ongesteldheid zich aandient tampons gebruiken (ben sinds vandaag gestopt met bv)?

Bedankt voor de antwoorden!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi spotlight,

Gefeliciteerd!

Ivm de knip zou ik nog even tot na de 6 weken wachten voordat je in bad gaat.De wond heeft 6 weken nodig om te helen en het water maakt het weefsel week dus om het zekere voor het onzekere te nemen....
    De zonnebank zou ik ook nog even mee wachten de zwangerschaps hormonen blijven nog ong 9maandne in je lijf en kunnen toch nog zwangerschapsmasker veroorzaken.
    Je mag gemeenschap hebben zodra het weer goed voelt voor jou!,wel voorzichtig want het kan de eerste keer wat gevoelig zijn. (tip;glijmiddel!)
    Indien je gaat menstrueren mag je weer tampons gebruiken maar doordat het nog niet zo lang geleden is dat jebent bevallen kan he tzijn dat ze nog niet zo lekker zitten of naar buiten glijden.

Imke

Deel Deze Pagina