Meiden sinds vandaag heb ik ineens pijn in mijn linker heup en dan aan de achterkant net boven mijn bil (meer naar het midden richting ruggewerf dan naar naar de buitenrand heup). De pijn is het ergst bij het net gaan lopen, bukken, draaien en langdurig zitten. Het is een zeurende pijn die uitstraalt naar mijn bil en bovenbeen (tevens alleen links). Is dit nou bekkeninstabiliteit?? Ik vind het nogal vreemd dat het alleen aan de achterkant zit en niet aan de voorkant. Nog vreemder vind ik dat het alleen links is. Ps. Wellicht handig te weten is dat ik vorig jaar een kunstheup links heb gekregen. Ik ben niet bang voor loslating hoor want de pijn zit niet op de plek van de prothese/lies. Wel zijn mijn spieren aan de linkerkant flink onderontwikkeld (hiervoor heb ik nog steeds wekelijks fysio).
Klinkt idd wel als je bekken.. Volgens mij kan je dat op veel verschillende manieren voelen, achter het schaambeen, in je bil, je rug of echt bij je heupen
Ik heb bekkeninstabiliteit en ook voornamelijk last van mijn onderrug heupen en als ik echt te veel heb gedaan met uitstraling naar mijn schaambot. Misschien eens naar de huisarts of gewoon gelijk naar een fysio met ervaring op bekken gebied? Weet helaas uit ervaring dat het alleen maar erger word als je niets doet. Sterkte!
Hier alleen rechts. Wel enorme pijn bij het opstaan vooral en inderdaad liggen en draaien maar nu ook met lopen.slaap er amper van, autorijden doet ook pijn. Gewoon niet leuk meer. Ik ga echt stuk van de pijn inmiddels en wil ook stoppen met werken vanaf vrijdag. Ik trek het echt niet meer. Ha naar een bekkenfysiotherapeut!
De bekkenfysio zit bij mijn eigen fysio in dus zal er eens langs gaan als dit niet overgaat. Net gedouched... onder de douche vandaan dacht ik dat het weg was (had ff hete straal op de ergste plek gezet), maar nu zit ik weer en komt het weer terug. Maandag ook weer controle bij de gyn dis zal het eens aan hem vragen als het er nog steeds zit. Pfff kan dit er nu niet bij gebruiken hoor. We gaan over 1,5 maand verhuizen dus (bed) rust zal niet handig zijn in de komende periode :x
Tnx voor je reactie. Ff gechecked op ischias, maar ze zeggen dat die pijn komt en gaat, terwijl het bij mij de hele dag aanwezig was (muv net ff na het douchen). Ook de plek waar het begint (vanuit lage rug) is niet de plek waar het bij mij zit. Bij mij zit het iets onder de rode plek in het bekken van dit plaatje wat ik vond bij SI gewrichten. Bekijk bijlage 479770 Dit is de foto waar ischias begint. Dat is dus veel hoger dan het bij mij zit. Bekijk bijlage 479771
Ik heb/had dit ook, alleen verschiet het bij mij naar beide kanten, soms allebei tegelijk pijn, vooral tijdens de zwangerschap doet het aan beide janten pijn. Ik werd altijd afgescheept met dat het bekkeninstabiliteit en ischias was, maar jaren later bleek ik de ziekte van Bechterew te hebben (ontstekingen in het si-gewricht, met uitstraling naar rug, randen van heupen, heupkom en benen waarbij alles in mijn bekken en ruggengraat langzaam verbeend). Nu lijkt het me bij jou niet zo heel gek dat je door de prothese extra gevoelig bent daar, dus zou idd aan de fysio vragen wat dit is en welke oefeningen je kunt doen.
Het klinkt wel als bekkenpijn Ik had het ook alleen links. De pijn zat bij het si gewricht wat uitstraalde naar de buitenkant van mijn bovenbeen en heup. Uiteindelijk kreeg ik instabiliteit met als gevolg dat mijn linkerbeen volledig uitviel en ik twee maanden niet heb kunnen lopen. Ik kon niet snachts meer liggen en moest ik uiteindelijk met beide handen mijn bekken omdraaien. Daarna trok het ook naar de rechterkant toe . Rond de 30 wk begon ook mijn stuitje zeer te doen. Het begon dus bij mij met pijn rond si gewricht en bovenbeen (zijkant) Zou zeker even naar de fysio gaan. Ik kreeg klachten bij 25 wk en uiteindelijk lag ik bij 32 wk plat
Xmoonlightx.... dat zijn niet de berichten die ik graag hoor. Hier exact hetzelfde dus Ben jij gelijk na de eerste klachten al bij de fysio geweest of stelde je het uit (omdat je zegt dat je linkerkant uit viel) tot het erger werd. Hoop niet dat het bij mij zo gaat. Vanaf de 32e week gaan we verhuizen
Nee dat snap ik!! 1e x bij vijf weken!! 😱 Daarna vanaf 25 tot 32wk. Toen kom hij toch niet zoveel meer betekenen, omdat ik echt al niks meer kon
Ik ga morgen maar eens bellen met de fysio als het er nog zit (hoop nog steeds op een beknelde zenuw/spier oid). Tnx voor je reactie.
Klinkt wel echt als bekkenpijn! Het hoeft nog geen instabiliteit te zijn. Ik heb het helaas ook en mag op het moment niet tillen, bukken en draaien met mijn bovenlijf en moet om de 2 uur plat liggen.
Klinkt als bekken ja. Ik probeer het nu tegen te houden Door bepaalde dingen niet te doen (stofzuigen, dijken, vegen). Ook afwisselen met staan en zitten. Als je thuis ben een uur per dag plat liggen en je kan oefeningen doen om je bekken soepel te houd3n (kan je op Internet vinden). Bij mij hou ik het zo onder controle. Succes!
Hier begon het ook al vorige week 3de zwangerschap en 6 jaar geleden auto ongeluk gehad waardoor mn bekken gigantisch scheef staan been lengte verschil van 1.5 cm a 2 cm vorige 2 zwangerschappen nergens last van gehad terwijl ze dat wel verwachtten. Nu juist verwachtte ik het niet en krijg ik het dus wel grrr
Ik heb precies dezelfde pijn, maar dan rechts. De gyn verwees me gelijk door naar de fysio, het is de ene dag erger dan de andere. Idd bij stofzuigen, tillen, dweilen e.d. is het gelijk op zijn pijnlijkst.
Ooh, dat klinkt idd als bekkenpijn. Heel herkenbaar. Ik heb er ook last van helaas. Bij m'n 1e begon het met 20 weken, met 27 weken zag ik in de ziektewet. Ben kraamverzorgster, en m'n werk is echt killing. Na de bevalling ging het allemaal weer oké, tot ik na een half jaar naar de 9maandenbeurs ging, dat was funest. Sindsdien weer pijn, fysio, foto's laten maken, chiropractor. Uiteindelijk ging het weer wat beter... Maar.. Nu weer zwanger, en vanaf week 14 al pijn. Vooral met het werk. Na een dag ben ik gesloopt. Pijn begint nu heviger te worden. Bij mij zit het ook voornamelijks rechts. En het schiet er ook vaak in. En verder de hele tijd een zeurderig gevoel over m'n hele bekken aan de achterkant. Autorijden is ook geen pretje. Schakelen doe ik met veel moeite. Gelukkig nu weer klaar met een week werken, jan ik weer ff bijkomen. En dan toch maar even in gesprek met m'n manager