Hoi ik heb een vraag je ik heb ca 3 weken een kuur zuigtabletten gehad ivm met mondschimmel.Nu heb ik weer een flinke infectie in mijn mond mijn tong is gewoon wit uitgeslagen en mijn gehemelte ook.Dit is erg vervelend en een heel onaangenaam gevoel in mijn mond.Vandaag heb ik weer een kuurtje gekregen nystatine van de huisartsenpost op vakantie. mijn vraag is eigenlijk hoe kan het dat ik daar in mijn zwangerschappen zoveel last van heb en is er iets wat ik dan doen om dit te voorkomen?De vorige zwangerschap heb ik dit namenlijk ook gehad maar dan vaak vaginaal .En ondanks een kuurtje destijds had mijn zoon vlak na de geboorte flinke spruw. Hartelijk bedankt voor het antwoorden van mijn vraag! Groetjes Chantal
Hoi chantal, Je hormoonhouding verandert in de zwangerschap hierdoor word de zuurgraad van je lichaam zoeter hierdoor kunnen bacterien veel makkelijker overleven en vermeningvuldigen.De een is er bevatlijker voor dan een ander. Deze schimmel kan slecht tegen zuur dus eet veel vit C producten, cranberrysap drinken enz. Hopelijk ben je er snel weer vanaf! Imke