Ik was benieuwd of hier mensen zijn waar de baby nog niet is ingedaald met bijna 40 weken. Ik hoef me hier geen zorgen over te maken van de verloskundige en als mijn vliezen gaan breken moet ik gaan liggen. Het schijnt met bevallen ook geen grote problemen te geven, maar ik was toch benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.
Twee keer.... mijn twee knullen waren niet ingedaald....(nr 1 en 3) Mijn meid was wel netjes ingedaald en liet het langst op zich wachten..... Is het je eerste? Zou ik (mijn mening uit ervaring) wel even aandringen voor een extra echo of er geen reden toe is... (bekken)....
Ja het is de eerste. Ik heb morgen weer controle, dan zal ik het wel aangeven. Bij de mensen in mijn omgeving die zwanger zijn is de baby wel ingedaald (de een is 39 weken en de ander 36). Dus ik maakte me eerst wel zorgen. Ze heeft ook lang in stuit gelegen en toen is ze vanzelf gedraaid, maar dat was ook in een laat stadium.
Loona je bevalt thuis of ziekenhuis? Geef iig duidelijk aan dat het je ongerust maakt en dat je even gekeken wil hebben of ze niet groot is ofzo... waarom ik dit schrijf... ? uhhh zonder dat ik je in paniek wil maken... Mijn eerste was dus niet ingedaald, en ik mijn verloskundige wilde niet verder laten kijken waarom niet... ze zei (ik citeer) We zien op het moment wel of hij past.... Heb een hele vlotte bevalling gehad, maar mijnheer kon het heuveltje niet over... gyn nam gelijk bevalling over en werd dus vacuum.... (was sowieso gelukkig in het ziekenhuis) Nu hoeft het niet indalen niet altijd iets te betekenen hoor... mijn laatste was dus ook niet ingedaald en was er na 3 minuten persen... en een flinke vent.... Had toen wel extra aangedrongen op een extra echo om te checken of het niet indalen, geen achterliggende oorzaak had....
hier ook nog niet ingedaald (wel 2e), en moet idd ook liggen bij breken v.d. vliezen. Toch hadden ze verwacht dat dat wel zou gebeuren voor 36wk omdat mijn buik strak was/is ivm veel sporten. Maar idd ze schijnen door de weeën vanzelf te zakken daar probeer ik maar op te vertrouwen.
@cerberus: Ik vind het heel erg fijn dat je me er attent op maakt en ik zal morgen zeker even aan de bel trekken. De planning is om te bevalling in het ziekenhuis, ik vind het gewoon een fijner idee.
Vanmorgen controle gehad en ze is nog steeds niet ingedaald. Ik heb het gelijk aangekaart bij de verloskundige en die geeft aan dat het 9 van de 10 keer gewoon door het geboortekanaal past en dat ze pas kunnen zien als het niet past als de bevalling in volle gang is. Daarom is het wel fijn dat ik in het ziekenhuis beval, dat kunnen ze op tijd maatregelen nemen.
Mijn zoontje is nooit ingedaald Toen met 38,5 weken mijn vliezen braken moest ik plat liggen en met de ambulance naar het ziekenhuis. Toch wel raar, want ik voelde mij gewoon goed. Uiteindelijk is het een keizersnee geworden om dat hij niet verder wilde zakken. De verloskundige heeft wel steeds de verwachting gehad dat hij zou dalen. Achteraf denken ze dat hij niet goed heeft gelegen, want hij was niet te groot en mijn bekken was in orde. Het is bij mij goed gekomen en ik zou me er nu niet te druk om maken. Dat is zonde van je energie. Het loopt zoals het loopt. Voor het zelfde geldt zakt je kindje uiteindelijk door de weeën wel in. Wat wel zo is als je kindje niet ingedaald is, is dat je een stortvloed aan vruchtwater krijgt. Als je kindje ingedaald is, fungeert zijn hoofdje als een soort stop. Dar sijpelt er een beetje langs. Bij mij was het net als in de film. Flats en de keukenvloer lag onder het vruchtwater hahaha. Heel veel succes. Ondanks dat ik een keizersnee heb gehad, kijk ik terug op een mooie en bijzondere bevalling!