harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nex, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hallo verloskundigen

    Ik heb sinds een week 's nachts steeds vaker pijnlijke harde buiken. Telkens als ik wakker wordt heb/ krijg ik weer een harde buik.
    Sinds dien heb ik ook vaker overdag een harde buik. Sinds een dag zijn ze soms ook overdag pijnlijk. Gister heb ik het bij gehouden en toen had ik ongeveer elk uur een harde buik (deze waren vooral in de ochtend en avond pijnlijk) Verder voelt mijn buik gespannen aan.

    Ik weet dat het vaak te maken heeft met dat je te veel doet maar dat kan bij mij op dit moment niet het geval zijn. Ik werk al 2 maanden niet meer en de laatste 2 weken heb ik zelfs bijna niets meer aan het huishouden gedaan.

    Nu is mijn vraag of het kwaad kan, ik weet al dat als de harde buiken regelmatig worden dat ik dan moet bellen maar dat is het niet. Wanneer heb ik te veel harde buiken en maakt het verschil dat ze pijnlijk zijn?

    Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord, groeten Han
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Han,

    waarschijnlijk he je veel last van oefen weeen en die zijn eignelijk alleen maar goed. Het kan ook zomaar gebeuren zonder dat je druk bent geweest. Door bewegingen van het kindje kan de baarmoeder ook geprikkeld raken, maar ook door een blaasontsteking bijvoorbeeld. Daar kun je je urine eens op laten testen door de vk of huisarts. En verder kom je net uit een groeispurt van de kleine waardoor je baarmoder ook nog een beetje van slag kan zijn. Je kunt op zich niet teveel harde buiken, maar wanneer er een regelmaat in de weeen zit en de pijn wordt erger, moet je even bellen. Ga als je twijfelt eens in een warm bad zitten of een half uur onder de warme douche. Oefenweeen zwakken dan af en echte weeen worden er erger door.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hai brigitte

    Heel erg bedankt voor je antwoord.
    omdat ik dit weekend veel last had en de kleine minder goed voelde is de vk geweest en moest ik naar het ziekenhuis. alles was gelukkig goed en de pijnlijke harde buiken hebben dus geen kwaad gedaan.
    Omdat de kleine echter wel wat aan de kleine kant is krijgen we over 2 weken weer een echo en moet ik dus nog wat rustiger aan doen.

    Nu doe ik dus bijna helemaal niets meer en kan wel zeggen dat het echt scheelt, heb nu geen pijnlijke harde buiken meer.

    Bedankt voor je advies, groetjes Han
     

Deel Deze Pagina