Indalen baby.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cupcake01, 31 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    sorry ik blijf maar topics openen maar o wat ben ik blij met dit forum zeg.

    Gisteren bij de verloskundige geweest en de 37 weken aangetikt dus kan lekker thuis bevallen.
    Babylief is nog niet ingedaald en ja het is nummer 4 dus hartstikke normaal alleen maak me wel druk want je moet meteen liggen als de vliezen breken en vroeg ook waarom dit was omdat ze anders misschien haar armpje voor haar gezicht kan hebben of navelstreng om haar nek zou kunnen hebben dus komen ze gelijk. Ja hallo hoe kunnen hun dat nou weten dan van buiten af en stel het is echt zo met haar armpje er voor of navelstreng.. Dat armpje van haar ligt wel echt altijd bij iedere echo in haar gezicht!!

    Ik ben op zoek naar geruststellende verhalen.

    Ben trouwens 19 april uitgerekend en 14 april weer controle "daarna iedere week" uh nou volgens mij ben ik dan al bevallen maar goed.
     
  2. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Weet niet of het geruststellend is, maar onze zoon is geboren met zijn hand op zijn hoofd. Prima bevalling. Maar door de niet zo aerodynamische vorm wat uitgescheurd.
    Hij was gedeeltelijk ingedaald Maar waarschijnlijk weer uit de bekken geschoten. Achteraf had het heel anders kunnen aflopen als niet zijn hand maar navelstreng naast zijn hoofd was gekomen. Deze zou afgekneld met alle gevolgen van dien.

    De vk kon het handje eerder dan het hoofdje zien. Mogelijkheid was om de baby wat terug in het geboortekanaal te duwen en zo de hand naast het lichaam proberen te krijgen. Hiervoor niet gekozen omdat alles soepel en snel ging.
     
  3. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat dat gewoon goed gegaan is maar hoe zou ze zoiets kunnen zien als het de navelstreng zou geweest zijn, toch hartstikke gevaarlijk?
    Nu ben ik iemand die ook soepel en snel beval dus wat dat betreft geen zorgen maar hoop echt dat ze deze week nog indaalt niet dat ik er veel van zou merken.. Meer dan afwachten kan ik denk ik niet?
    Bedankt voor jou verhaal♥
     
  4. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Is je kindje waar je nu zwanger van bent wel al ingedaald?
     
  5. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat ze dan een navelstreng naast het hoofdje zullen zien (netzo als bij ons het handje) Als het echt km de nek zit zullen ze het niet kunnen zien. Maar door te gaan liggen verklein je natuurlijk wel het risico dat die eromheen komt.
    Ons kindje nu ligt sinds vorige week wel lager maar nog niet vast in de bekken. Dus als het weer begint met gebroken vliezen moet ik gaan liggen. 'Gelukkig' begint maar 10% van alle bevallingen met gebroken vliezen. Meestal pas aan het einde spontaan of door doorprikken.
    Hoop gewoon dus op dat haha
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Mijn kinderen zijn allemaal niet ingedaald (ook eerste niet), dus de regel was idd altijd meteen liggen en bellen als vliezen zouden breken.

    Mijn jongste heeft een tijd dwars gelegen, toen waren de VK's hier heel dringend in, omdat in die houding de kans op uitzakken van navelstreng het grootst is. Baby is spontaan met hoofdje naar beneden gaan liggen met 37 wkn, maar lag 'hoog bovenin'. Bij mijn eerste en tweede braken de vliezen pas heel laat tijdens de bevalling (8 resp 10 cm), dus ik was er eigenlijk niet zo mee bezig.

    Had dus wel de pech dat bij derde opeens de vliezen braken (wel al 40+6 wkn overigens...). Ik was thuis, dus ik lag binnen 2 minuten plat op mijn eigen bed. VK gebeld, die stond in minder dan 10 min naast mijn bed. Heeft gevoeld aan buik en hartje beluisterd. Baby deed het goed en lag nog hoog boven het bekken met hoofdje naar beneden. Ik heb toen platte bedrust opgelegd gekregen. Ik mocht dus niet zitten of staan, moest ook liggend op de po mijn behoeften doen (dat was ongemakkelijk, maar ja...). En toen liggen wachten op weeën. Die kwamen een paar uur later, maar door de gebroken vliezen, bedrust ( = geen zwaartekracht om te helpen) en niet-ingedaalde kind was er geen druk op de baarmoedermond en kwam er ook nauwelijks ontsluiting. Na een dikke 7 uur weeën was baby eindelijk een beetje gezakt dat ik van VK weer mocht zitten staan lopen, maar had ik nog steeds weinig ontsluiting en zou ik eigenlijk ingestuurd moeten worden ('niet-vorderende ontsluiting'). Staand naast het bed kreeg ik prompt een heftige weeënstorm (met dank aan zwaartekracht), waardoor VK besloot te wachten met insturen en 45 min later is ze geboren. Gewoon thuis dus en volgens VK een soepele ongecompliceerde bevalling.

    Het was gewoon pech hebben, een ongunstig scenario waarvan de kans van te voren klein was, maar ja. Uiteindelijk niets spannends gebeurt.

    Op het moment zelf maakte ik me er overigens niet druk om. Je hebt er toch geen invloed op en wat gebeurt, gebeurt. Goed blijven communiceren met VK lijkt me het allerbelangrijkste.

    Veel succes!
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  7. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Nou heb echt t idee dat me baby wel wilt maar het niet kan of zo. Klinkt dit gek?
    Heb ook echt non-stop al 3 dagen harde buiken die njet verdwijnen. Ik ga denk vanmiddag maar even bellen al is het alleen maar voor geruststelling.
     
  8. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw

    Bedankt voor het delen van je ervaringen.
    Wat heftig dat je dan moet blijven liggen ik bedenk bij mezelf allerlei scenario's. . Vind het maar niks zo het is gewoon zo anders als de andere 3 misschien door corona dus dat de kindjes thuis zijn etc dat ik er teveel op let of zo.
     
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Mijn schoonzusje had een kindje wat niet ingedaald was toen baar vliezen (40+3) braken. Zs ia rustig naar boven gelopen en is op bed gaan liggen. Vk is gekomen, ze mocht nog zittend in de auto naar het ziekenhuis. Daar is het kindje geboren, ging allemaal prima.
    Succes als het moment daar is:thumup:
     
  10. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Dat is positief! :)
    Ik wil graag thuis bevallen maar heb allerlei scenarios maar ja heb t idee dat ze iets gezakt is nu.
     

Deel Deze Pagina