direct weer zwanger na aportuspil?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dede, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dede

dede Nieuw lid

18 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    30 dagen geleden heb ik de abortuspil genomen.
    10 dagen gebloed, controle gehad, alles is goed gegaan, niet meer zwanger.

Ik heb mijn eerste periode hierna nog niet gehad.

Nu heb ik afgelopen vrijdag en zaterdag (27/28 dagen na de abortuspil) een beetje buikpijn gehad en op zaterdagavond een heel klein beetje licht roze bloed verloren.
    Daarna niks meer.

Zou dit soms een innesteling kunnen zijn van een volgende zwangerschap?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij wat meer informatie geven?

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Vergeef me mijn reactie als die ongepast is, maar heb je dan na een abortuspil geen maatregelen genomen om een volgende zwangerschap te voorkomen?! Alles is mogelijk, dus opnieuw zwangers zijn zal ook wel kunnen lijkt me.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

om antwoord te geven op je vraag: na zoiets kan je lichaam nogal ontregeld zijn waardoor je nog niet ongi bent geworden. je zult een test moeten doen, wij kunnen je niets vertellen.

daarnaast sluit ik me aan bij mijn voorganger, heb je niets gedaan om het te voorkomen? weleens van anticonceptie gehoord? (en nee, daar valt de abortuspil niet onder...)

4. dede

dede Nieuw lid

18 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk heb ik maatregelen genomen.
    Ik was ongeveer 6,5 week zwanger.
    Ik was zwanger geworden terwijl ik al tien jaar aan de pil ben.
    Het was een hele moeilijke beslissing.
    Ik ben direct weer begonnen met de pil.
    ik wil het geen 2e keer mee maken. Ik denk ook dat ik dat niet zou kunnen.
    Ik weet dat het een hele kleine kans is maar ik ben nu gewoon een beetje in spanning . Ik zit te wachten op mijn periode en omdat ik een beetje bloed was verloren vond ik dat vreemd en daarom heb ik mijn vraag geplaatst.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

Kan wel vaker gebeuren dat je wel eens een cyclus hebt die een beetje raar doet, en helemaal na het slikken van bepaalde pillen

ik heb in de 2 jaar dat ik de klok erop gelijk kon zetten wanneer ik ongesteld moest worden ook wel eens een uitschieter gehad.

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    abortuspil? is dat nieuw??
    Ik dacht dat abortus alleen maar in een kliniek mocht? morning after ken ik wel maar das weer wat anders.

Zo'n abortus pil? gebeurd dat zonder gynaecoloog ect? je zou toch zeggen dat je een onderzoek krijgt om te kijken of je helemaal leeg bent?

rare wereld!

7. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Die pil krijg je volgens mij tussen 4 en 6 weken zwangerschap.

8. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Als je twijfelt kan alleen een test je wat zekerheid bieden, maar de kans is denk ik groter dat je cyclus wat in de war is.
    Alhoewel, je zegt dat je gelijk weer bent begonnen met de anticonceptiepil. Zit je nu in je stopweek dat je wacht op een ongi? Anders misschien even de arts bellen die je de vorige keer heeft geholpen. Succes.

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke, maar het is toch vreemd dat je geen nacontrole krijgt? misschien zit het vruchtje er nog? of een halve:$ Ik zeg ook maar wat, maar vind het vreemd dat je een pil krijgt, en tot ziens mevrouw!

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Sorry hor maat michien is het ook een idee om haar stukje te lezen voor je reageerd. Want daar schrijft ze dat ze 10 dagen gebloed heeft en toen daarna gecontroleerd is

11. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, je hebt gelijk niet goed gelezen!

vreet me niet op!

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nou inderdaad!Haha

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

lijkt me wel prettiger, een pil ipv een hele ingreep.

@ts, heb je al getest?

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Komt omdat ik het zo lullig vondt
    Dat ze al best aangevallen werdt niet door jou masr de eerste reachties.

Sorry

15. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef niet, ik had ook beter moeten lezen.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@TS, inderdaad even testen. En mocht je weer zwanger blijken vraag dan AUB om een zwaardere pil!!! Ik zou dat al doen na 1 keer zwanger worden tijdens pilgebruik.
    Het kan inderdaad zijn dat je cyclus in de war is.
    Maar voor de rest kan niemand echt duidelijk antwoorden. Gewoon testen en dan weet je het.

17. dede

dede Nieuw lid

18 jan 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon op de antillen en daar word geen abortus toegestaan.
    De enige manier is via je huisarts (niet iedere huisarts wil hier aan meewerken) de abortuspil.
    Er is een goede nacontrole. Na een week krijg je direct weer een echo.
    En heb later ook nog voor de zekerheid een test gedaan en was negatief.
    Op de echo was ook duidelijk te zien dat het helemaal schoon wasn. IK was echt niet meer zwanger.
    Ik wacht het nu gewoon af, ik ga er maar vanuit dat inderdaad mijn lichaam nog wat in de war is..
    BEdankt voor de reacties in in ieder geval.

18. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Het kan zijn dat idd je lichaam in de war is..maar wat ik me afvraag..je bent direct weer aan de pil gegaan maar heb je na de abortuspil ook weer gemeenschap gehad? Zoja..met condoom? De pil is niet meteen betrouwbaar en je bent nog heel erg vruchtbaar namelijk! Je kan het idd afwachten maar als je overtijd bent zou je toch even voor de zekerheid een zw test kunnen doen of langs de ha gaan..en als je gemeenschap hebt toch even een condoom gebruiken voorlopig voor de zekerheid...de pil is pas na de 2e strip weer betrouwbaar..Het is net zoals je voor het eerst begint met de pil...dan is die ook niet meteen betrouwbaar maar pas na de 2e strip..
    Iig heel veel succes en ik hoop niet dat je weer zoiets hoeft mee te maken...

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tegenwoordig zijn de meeste pillen al na een week betrouwbaar als je tijdens de cyclus begint. En zelfs gelijk als je op de eerste dag van je menstruatie begint. Staat gewoon in de bijsluiter.

20. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Nou ja zo betrouwbaar dat ze door de pil heen is zwanger geraakt...dus ik zou dan toch wel even voorzichtig zijn..
    Een vriendin van mij...wel jaren geleden...die was ook zwanger geraakt en abortus laten plegen omdat ze te jong was geen geld had etc....begonnen met de pil daarna weer gemeenschap gehad en weer zwanger geraakt...ik zou het zekere voor het onzekere nemen..vooral als je zwanger bent geraakt door de pil heen..En wat je zegt de meeste pillen zijn na 7 dagen betrouwbaar...maar misschien heeft ze binnen de 7 dagen wel gemeenschap gehad?

Deel Deze Pagina