Net bevallen - baarmoeder

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Chebu, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Beste vk's,

Ik ben gistermiddag bevallen en ik heb nu vrij veel last van mijn buikspieren door het harde persen dat nodig was. Mijn buik hangt nu heel erg en door de overwerkte spieren vind ik het moeilijk om rechtop te staan. Dat doet best pijn, zeker in combinatie met die hangbuik. Ik word morgen uit het ziekenhuis ontslagen. Hebben jullie een idee wat ik eraan kan doen? Moet ik iets straks dragen? Misschien tijdelijk een sluitlaken? Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij mijn andere twee kinderen had.

Groeten
    Chebu

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Beste Chebu,

Allereerst wil ik je feliciteren met je nieuwe baby. Maar vervelend dat je nu zoveel last hebt van je buik. Je ziet het wel vaker bij vrouwen die al meerdere kinderen hebben gehad. De buikwand is dan toch wat slapper en geeft dus minder steun. Een sluitlaken kan inderdaad de buikwand ondersteunen en daardoor de pijnklachten verminderen. Als ik jou verhaal zo kan inschatten zou dit wel een oplossing kunnen zijn. Goede kraamtijd gewenst!

Groetjes Monique

Share This Page