Indalen/draaien/stuitliggen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gentle, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben nog niet helemaal zo ver, maar toch even een vraagje.

Vanaf wanneer zeggen ze dat je baby in stuit ligt? Ik bedoel eigenlijk, vanaf wanneer vinden ze dat een probleem? Mijn baby'tje lag vorige week nog prachtig in stuit, maar dat lijkt me dan nog geen probleem (hij/zij kan natuurlijk nog gemakkelijk draaien). Toch merk ik nu dat ik goed kan voelen hoe de baby ligt en ik word regelmatig verwelkomt met een bekkenbodem-roffel van die kleine voetjes. Ik voel ook het hoofdje soms aan de bovenkant langs mijn buikwand schuiven.

Anyway, ergens tussen nu en een week of 10 zou de baby dus nog moeten omdraaien. Het kan blijkbaar nog gemakkelijk, maar gaan ze daar bij 30 weken al "moeilijk" over doen? Ik krijg dan sowieso nog een echo, dus ze zullen het dan wel zien, maar ik krijg kriebels bij verhalen over mislukte draaipogingen (waar ik me niet zo goed een voorstelling van kan maken) en stuitbevallingen.

Het is mijn eerste kindje en we wonen in het buitenland, dus alles is al spannend genoeg ;) vandaar mijn vraag alvast.

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi gentle,

Mijn dochtertje lag tot het einde in stuit, heb een stuitbevalling gehad. Is me heel erg meegevallen, zou het zo weer doen!
    Op de afspraak bij 34 weken werd er voor het eerst over gesproken dat ze in stuit lag en op dat moment de meeste kinderen niet (meer) . Pas met 37 weken werd ik uiteindelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Tot de 36/37 weken is er nog een kans dat de kleine draait. uiteindelijk ligt met de uitgetelde datum nog maar een paar procent in stuit. Zolang de kleine niet is ingedaald kan hij/zij in principe nog draaien. Ligt ook wel een beetje aan ander factoren, maar in jouw geval zou ik me vooral nog geen zorgen maken!
    Wij hebben er trouwens voor gekozen om de kleine niet te laten draaien, maar das ieder voor zich welke keuze je daarin maakt. Draaien doen ze het liefste rond de 36 weken bij een eerste zwangerschap.
    Fijn he? dat getrappel in je bekkenbodem? Had ik ook steeds, soms zelfs keihard!

Geniet nog van je zwangerschap en als je nog meer vragen hebt, laat maar weten!

liefs emmalotte

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dank je wel voor je berichtje!!

Inmiddels heb ik niet zo'n duidelijk idee meer hoe de baby ligt. Of hij kan heel hard stompen, of hij draait gewoon dagelijks. Dat bekkenbodem-getrommel heb ik nog wel (heel fijn inderdaad ;)), maar 's nachts wordt ik toch echt wakker gehouden door stompen aan de bovenkant!

Nou ja, fijn om te weten dat ze daar pas ná die 30 weken mee bezig gaan. Die echo zal dan wel een en ander uitwijzen tegen die tijd. Spannend! :)

Deel Deze Pagina