Man door omstandigheden afwezig tijdens bevalling, wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Majkuh, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hai hai,

De titel zegt het al, zijn er meer vrouwen wiens man door omstandigheden niet bij de bevalling kan/kon zijn?

De kans zit er bij ons namelijk in, hoe klote we dat beiden ook vinden :(

Hoe ga je daarmee om en wie vraag je dan om aanwezig te zijn

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als goed is is mannetje hier er gewoon bij

maar kl*te voor jullie als het idd zo moet zijn dat hij de bvalling zou missen.

Ik zou kijken voor iemand die je volkomen vertrouwd om erbij te zijn.. je moeder, familie of goeie vriendin.. in elk geval iemand bij wie je 100% op gemak bent en bij wie je je ook niet hoeft in te houden als het zwaar valt.

succes!

3. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Lijkt me inderdaad helemaal niet fijn! Balen zeg. Ik zou denk ik ook een goed vertouwd iemand vragen, mijn zus of mijn moeder. Je hebt wel echt iemand nodig erbij die goed kent!

Succes!

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier zit er een kleine kans in..
    Als mijn man niemand vind die standby wil zijn om zijn werk op HET moment over te nemen zal hij echt zelf moeten..
    Mijn man is melkveehouder, dus min of meer ook een 24-uurs bedrijf..
    De bedrijfsverzorging inschakelen is geen optie; da's voor als hijzelf ziek is en verder doet ie t werk in zn uppie..

Ik denk wel dat het lukt om 2 man standby te vinden, maar het is toch wel een gedachte die wel eens om de hoek komt, dat ik er straks zonder hem voor sta..

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou dan mijn moeder paraat willen hebben, hier is de kans ook wel aanwezig als ik snel beval (omdat mijn man soms 2-4 uur rijden verderop zit) dus moet echt wel bij de eerste beste wee bellen denk ik zo aangezien mijn moeder binnen 4 uur bevallen was) we proberen het beter in te plannen (dichterbij huis e.d.) maar is lastig..

Ja het is niet leuk en je wilt het al zeker niet helemaal alleen doen dus zorg voor back up :) succes!

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ja, bij ons is het ook werkgerelateerd, niets aan te doen, hoe vervelend ook.
    De kans zit er gewoon in, ik heb mijn beste vriendin gevraagd en die wil gelukkig wel :) Maar ja, wil liefste gewoon mannetje erbij!

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat snap ik helemaal ik hoop dat alle zorgen voor niets zijn!

8. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,

ik ben alleen bevallen omdat mn vriend net even tever weg zat maar ja ik beviel ook binnen 3 uur. mn vriend is chauffeur vandaar.

ik zou mn zusje bellen en die zou dr bij zijn dat heb ik niet gedaan achteraf harstikke stom want nu kon ik de bevalling niet met iemand bespreken hoe en wat het gegaan was, en heb ik daar wat alleen gelegen op de verloskamer en de verpleegster kwam ook niet langs.
    doe dat dus niet bel iemand die erbij is voor foto`s, steun of de bevalling te bespreken hoe en wat want vaak gaat er veel bij je langs en dan denk je later hoe was dat ook al weer.

leuk is het niet en ik hoop met de 2de dat mn vriend dr wel bij is maar dat is afwachten.

9. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb al eventueel back-up geregeld. Of me moeder of me schoonmoeder. denk niet dat het nodig is maar ik wil het risico niet lopen. Me man werkt bijna door hee lhet land dus het kan zijn dat ie op de dag van de bevalling in groningen zit en we wonen in zuid holland, dat red je ook niet in een uurtje rijden en dan misschien nog files.

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    manlief zit nu in Belgie bij Jean Michel Jarre, komt donderdagavond pas thuis, moet dan meteen weer werken, dus zie hem vrijdag pas....beebje blijf nog even zitten!!

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja, mijn man was er niet bij. Hij was 10 minuten te laat. Toen om 4.00 uur de vliezen braken, lag ik voor vroegtijdige weeen in het UMCG opgenomen. Ik belde mijn man toen ik aan CTG lag, en mijn ouders omdat mijn man begon te stotteren/ half van de trap af hoorde struikelen toen ik hem belde. Mijn ouders hebben mijn man toen naar het UMCG gebracht. ik belde kwart voor 5 mijn moeder: ik ga nu naar de verloskamers. iets voor 6 beviel ik, en daarna kwam ook meteen de placenta. iets over 6 belde ik mijn man, Gefeliciteerd je bent vader geworden! Toen reden ze net de parkeergarage in. Mijn man is naar de verloskamers gerend. Hij kon god zij dank wel bij het hechten zijn en is meegelopen naar de couveuseafdeling met onze zoon.

Deel Deze Pagina