Ik wil jullie toch even wat vragen,misschien kunnen jullie me geruststellen. Ik heb 31 juli een miskraam gehad,dit was de eerste keer voor mij.Heb al 4 kinderen rondlopen en dit ging allemaal goed,ondanks dat ik bij hun zwangerschappen ook gebloed hebt. De miskraam ging mis met 6 weken en begon een paar dagen daarvoor te bloeden. Ik ben nu inmiddels weer 5 weken zwanger(ik weet het al 1,5 week),maar nu ik rond dezelde tijd kom, ben ik ontzettend bang en angstig dat het weer mis gaat.Ik ben al 42 jaar.Mijn eerste 4 kids zijn van mijn ex..en de vorige en deze zwangerschap van mijn nieuwe vriend.Bij de zwangerschappen van mijn eerste 4 kids heb ik geen buikpijn gehad...bij de zwangerschap die misging had ik vanaf het begin een zere plek onderin mijn buik.Zou dit een voorbode geweest zijn? Sinds vanmorgen voel ik wat onderin mijn buik,niet echt pijn,maar voel gewoon wat.Ik ben zo vreselijk bang dat ik eigenlijk niet normaal kan fuctioneren.Nu is mijn vraag: hoe groot is de kans dat ik weer een miskraam krijg? Sorry voor mijn langdradige verhaal.En alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes,Marijke
Hoi Marijke, ik snap je ongerustheid wel hoor. Zeker als je al wat ouder bent, ben je niet meer onbezonnen zwanger en ben je je veel meer bewust van de risico's. De kans dat je een miskraam krijgt is wel wat hoger als je wat ouder bent, maar een eerdere miskraam is hier geen voorbode van. Je lijf is niet meer zo piep als het vorige keren was, dus je zult best meer ongemakjes voelen. Als ik het zo hoor is er voor nu niets om je zorgen over te maken, maar het blijft natuurlijk ontzettend spannend. Als het goed is krijg je wel een vroege echo bij 7-8 weken; pas dan zul je helaas wat meer zekerheid hebben. Groetjes Brigitte
Dank je wel voor je antwoord...ik verlies geen bloed gelukkig,dus dat is al een goed teken! Kan het wel zijn dat ik de ene dag wat meer pijnlijke borsten heb als de andere dag? En de misselijkheid die ik bij de eerdere zwangerschappen heb gehad,moet ik die nu ook krijgen of kan dat bij deze zwangerschap ook heel anders zijn?
Hoi Hoop42, je kunt inderdaad erg schommelen met klachten; zegt niets over het wel of niet goed zitten van de zwangerschap. en het klinkt misschien raar; maar het feit dat het een andere papa is en dus een 'ander' kindje, kan ook invloed hebben op jouw zwangerschap! groetjes Brigitte