indalen en vraag 2 inwendig onderzoek?

Discussie in 'De bevalling' gestart door miep79, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi,

gekke vraag misschien maar hoe voeltde verloskundige of de kleine is ingedaald?
    ze zeggen wel steeds t ligtal erg laag...

en doen ze ook altijd inwendig onderzoek?om de verweking van de bmm en t indalen te checken?
    zijn nu 36 wkn dus vroeg me af wat ik kon verwachten,loop wel in t zh bij t verloskundige team ivm hoge bloeddruk.

groetjes miep

2. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    een vk of gyn kan uitwendig voelen of de baby ingedaald is, eerst voelen ze aan de buik naar de ligging, ligt de baby met het hoofd naar beneden dan vragen ze je vaak je benen niet meer plat te laten liggen maar even wat naar je toe te trekken, zodat ze tussen je bekken (helemaal onderop je buik) kunnen voelen of de baby al vast ligt in het bekken ofdat ze het hoofdje er nog uit kunnen wippen.

Soms voelt dit even wat naar omdat je buik natuurlijk wat gevoeliger wordt na de tijd verstrijkt.

Er wordt eigenlijk alleen een inwendig onderzoek gedaan als er goede reden voor is.... zoalng je nog niet rommelt, dan zullen ze geen inwendig onderzoekn doen. Elke kans op infecties vermijden ze.

Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

3. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    oh ja als ze zegt dat de baby erg laag ligt, dan ligt ie vaak nog net boven je bekken, cbbbi zie je dan vaak op je kaart staan (caput bewegelijk boven bekken ingang) ... caput betekend hoofd.

Zo kan je altijd op je kaart zien hoe de baby met het hoofdje ligt, moet alleen de afkortingen even weten ;)

4. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Bij de eerste hebben ze tot de bevalling echt was begonnen geen inwendig onderzoek gedaan. Bij de tweede wilde ik gestript worden, dus toen bij 39 weken een onderzoek.

Indalen voelen ze gewoon van buitenaf. Of ze zien het, zoals bij onze tweede, bij de 30 weken echo. Het is niet prettig als ze daarnaar voelen, maar pijn doet het niet.

Deel Deze Pagina